Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

probleem mio cyclo 315

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 07 mar 2021 17:51

Sinds kort heb ik een probleem bij het aansluiten van mijn mio cyclo 315 op mijn laptop . Ik kan geen verbinding meer maken ; steeds krijg ik als bericht " het usb apparaat wordt niet herkend / of heeft een storing veroorzaakt "
Zodoende kan ik geen gegevens meer overzetten , noch routes downloaden , met andere woorden kan ik mijn gps enkel nog gebruiken als gewone snelheidsmeter ... wat uiteraard niet de bedoeling is ;
Na contactname met de helpdesk kreeg ik als antwoord dat mijn toestel helaas verouderd is ( 5 jaar ) en helaas niet meer door mio ondersteund wordt . als ' goede raad' werd gegeven alles eens te verwijderen van mijn laptop en opnieuw te installeren in de hoop dat het opnieuw zou werken . Niet dus .. verder konden zij niets meer doen !
mooie service van mio .
Ik neem aan dat er nog personen zijn die dit probleem gehad hebben ? Bestaat er een oplossing voor dit probleem of dien ik noodgedwongen een nieuwe cyclo gps( geen mio meer! ) aan te schaffen ?
ccc

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 10 mar 2021 17:29

Misschien te simpel gedacht, maar is je USB kabel in orde? Niet elke USB kabel is geschikt voor data overdracht is mijn ervaring.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 10 mar 2021 19:24

Andere laptop /PC geprobeerd? Andere USB kabel? Kun je de MIO terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 10 mar 2021 21:18

Heb ik ook. Even de kabel aan de Mio ietsje terugtrekken zorgt er voor dat de verbinding weer goed is. Soms gaat het in één keer goed, soms moet ik een paar keer "pielen".

Plaats reactie