Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Webshops buiten EU zonder verrassingen (importgerelateerde kosten)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2021 11:31

Ik heb daar dus geen zin in. PostNL is momenteel al dramatisch als een bedrijf geen goed contract heeft (en dat weet je niet als consument) en dan ook nog eens moeten wachten op de grillen van de douanier van dienst vind ik niet fijn. Dan maar gewoon uit Dld of Mantel. Moet wel iets heel bijzonders zijn wil ik het nu nog uit de UK gaan halen, of ze moeten een stabiele goede oplossing hebben. Die britten wilden toch zo nodig eruit ;-)
Zakelijk gezien berekenen wij ook alle kosten door aan de klant, inclusief de extra administratieve uren.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 feb 2021 12:08

Ik heb een tijdje geleden wat besteld bij Planet X en ik bestel regelmatig Zero supplementen bij Wiggle. Maar ik ben er mee gestopt. Beide winkels heb ik gemaild of ik mijn betaalde VAT terug kon krijgen, aangezien ik hier ook nog douane en belasting moest betalen. Helaas geen antwoord op gekregen - dus ook geen bestelling daar meer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 16 feb 2021 12:15

rene schreef: 16 feb 2021 12:08 Ik heb een tijdje geleden wat besteld bij Planet X en ik bestel regelmatig Zero supplementen bij Wiggle. Maar ik ben er mee gestopt. Beide winkels heb ik gemaild of ik mijn betaalde VAT terug kon krijgen, aangezien ik hier ook nog douane en belasting moest betalen. Helaas geen antwoord op gekregen - dus ook geen bestelling daar meer.
Dat je geen antwoord krijgt vind ik kwalijk. Mijn vraag is of jij inderdaad van Planet-X en Wiggle dus nog achteraf-facturen van douane/import/btw hebt ontvangen in jouw geval?. Eerder gaf een fietsgenoot in dit topic aan dat Wiggle-prijzen (soort van) alles included zijn. Dus wat je op de website ziet en uiteindelijk wordt afgerekend, DAT zijn de prijzen en eindkosten.
De groeten

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 16 feb 2021 12:31

Wiggle lijkt daar vrij duidelijk in te zijn:
Knipsel.JPG
Zelf vorige week bij Sigma Sports besteld.
Ook door hen bevestigd dat er geen extra kosten zullen volgen.
En effectief netjes geleverd door DHL.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 16 feb 2021 12:39

Planet X is een UK webshop en pretendeer ook niet iets anders te zijn.

Wiggle NL is een Nederlandse webshop waar je in het Nederlands besteld en waar je de Nederlandse regelgeving mag verwachten en dus ook Nederlandse lokale prijzen. Daarom niet zo gek dat de getoonde prijzen de werkelijke prijzen zijn.
Ik ben geen jurist, maar mocht je in zo een situatie te maken krijgen met extra kosten, terwijl je mag verwachten dat je in een Nederlandse/EU omgeving zaken doet denk ik dat je wel een case hebt om je gelijk te halen bij zo een verkoper.

In het geval van Wiggle NL staat dan ook op de website heel duidelijk dat de prijzen incl eventuele belastingen en heffingen zijn.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 feb 2021 12:48

Dat gaat niet helemaal op, er zijn namelijk genoeg Chinese webshops met .nl sites in het Nederlands. Toch heb je daar wel zeker te maken met heffingen.

0475
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 16 feb 2021 13:44

Hoe het precies zat ben ik ook al weer kwijt maar of er wel of niet BTW + Invoerrecht geheven wordt hing af van het land waar de goederen vandaan komen en niet vanuit welk land de factuur geschreven werd.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 16 feb 2021 16:31

Douglas schreef: 16 feb 2021 09:25 Bezwaar op welke gronden? Als ze niet op hun site hadden staan dat zij die kosten betalen lijkt het mij een kansloze zaak.
Bezwaar omdat het pakket 16 december door de doaune was gegaan en dus al in NL was. Dat PostNl er vervolgens 3 weken over doet en pas in het nieuwe jaar bezorgt, dat hoeft niet mijn probleem te zijn.

Dus toen mijn pakket in NL ingeklaard was, toen bestond de Brexit nog niet eens.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 17 feb 2021 06:58

Het VK stemde er in juni 2016 in referendum voor, de EU te verlaten. Op 1 februari 2020, om 0u00 CET, was de brexit een feit.
Vorsprung durch Pedantik

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 feb 2021 08:24

rene schreef: 16 feb 2021 12:08 Ik heb een tijdje geleden wat besteld bij Planet X en ik bestel regelmatig Zero supplementen bij Wiggle. Maar ik ben er mee gestopt. Beide winkels heb ik gemaild of ik mijn betaalde VAT terug kon krijgen, aangezien ik hier ook nog douane en belasting moest betalen. Helaas geen antwoord op gekregen - dus ook geen bestelling daar meer.
Ik weet niet hoe dit tegenwoordig werkt, maar heel wat jaren geleden heb ik wel eens iets gekocht in Noorwegen. Daar moest je gewoon bij de winkelier de belasting betalen en werd het pakket verzegeld. De belasting diende je daarna terug te vorderen bij de plaatselijke douane. Vervolgens moest het pakket (nog steeds verzegeld) aangegeven worden bij de douane in Nederland. Daar wordt dan bepaald of en hoeveel belasting je hier dient te betalen.
Kontakt opnemen met de webshop heeft dun mijns inziens geen enkele zin, aangezien zij dit niet faciliteren. Tenminste, dat was in het verleden, maar ik kan mij voorstellen dat dit nog steeds zo werkt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 feb 2021 08:51

Je zou dat zelf moeten kunnen terugvorderen bij de Britse autoriteiten, maar het is daar een grote chaos. Aangezien het pakket naar EU verstuurd wordt hoeft de Britse VAT niet eens gerekend te worden. Dus dat bedrag hoeft Planet X ook niet naar de Britse belastingdienst over te maken. Dat verschil zal planet X wel in eigen zak steken, wat op zich weer een kwalijke zaak is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 feb 2021 10:48

Laatst bij mijn pakketjes van Planet X ( vervoerder DPD ) duurde het erg lang voordat de pakketjes kwamen. Toen ineens een mail van DPD of ik voor het eerste pakket € 16,- wilde betalen anders ging het pakket retour. Een dag later een mail voor het andere pakket, katsjing weer € 13,- en nog wat centen. Pas na het betalen van beide bedragen werd het pakket vrijgegeven en kreeg ik het 2 dagen later in huis.

Maar om nu voor € 26,- een zaak aan te spannen of ellenlange mails te gaan versturen gaat me te ver ( lees : geen zin in ) ondanks dat de totale bestelling maar € 77,- was of zoiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie