Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Rouvy ervaringen

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 09 feb 2021 13:47

Hallo,

Ik gebruik sinds kort Rouvy voor mijn indoor trainingen (icm een smarttrainer) nu ben ik benieuwd of er andere gebruikers zijn en hoe jullie ervaringen zijn.
Zelf ben ik zeer positief om eerlijk te zijn.
De echte video's geven mij (icm een groot scherm) het idee dat ik ook echtbuiten rond kan kijken en heb ondertussen of veel plaatsen in het buitenland gefietst.

Daarnaast vind ik het leuk dat je ook per route je tegenstanders kan selecteren(ook je eigen snelste tijd op die route) zodat je een wedstrijdje kan fietsen met "gelijkwaardige" fietsers. (mijn advies rij alle routes in tijdrit modus en niet in training want dan wordt je tijd niet bewaard)

Nadelen zijn (voor zover ik weet) dat je geen voorgedefinieerde trainingsschema's kunt gebruiken zoals bv bij Zwift. Ook is er niet de mogelijkhed om elkaar "duimpjes" te geven tijdens een rit en heb je volgens mij ook geen voordeel van "in iemands wiel zitten"

in tegenstelling tot wat hierr in het forum staat bij software zijn de kosten trouwens 15USD/EUR per maand of 12per maand bij een jaarabbo) ipv de genoemde 8.-

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 feb 2021 14:34

Zat er al zelf aan te denken om een Rouvy Topic aan te maken ;)

Sinds kort naast Trainerroad gebruik ik ook Rouvy, andere programma's geprobeerd zoals Zwift en BigRingVR deze konden me niet zo overtuigen als Rouvy.

Rouvy timmert hard aan de weg en er is veel ontwikkeling, dat staat me wel aan. Er zijn zover ik weet geen platform beperkingen zelfs met mijn oude MBP van 2010 draait het moeiteloos. Software ziet er goed en er zit genoeg in qua spel element om je te amuseren.

Workouts ga ik ook eens proberen, mooie is dit kun je onder elkaar sharen waardoor het palet aan trainingen enorm is.

Al verschillende VR trainingen gedaan, zelfs al de Sella Ronda :winkthumb: .

Tot nu toe zeer tevreden en heb nog 62 dagen gratis te gaan, maar het zou wel eens Trainerroad kunnen gaan vervangen.
YFood !!!

hetkanun
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016 17:39

hetkanun 09 feb 2021 14:53

Ik ben ook een enthousiast Rouvy gebruiker. Dit is het 3e winterseizoen dat ik dit programma gebruik. Sinds de komst van de Rouvy AR app is het wel een stuk beter geworden. Het gevoel in een echte omgeving buiten te fietsen met altijd mooi weer bevalt mij prima. Ook voelt de weerstand realistisch aan.

Draften is in ontwikkeling (Beta). Bij sommige wedstrijden is het volgens mij vanaf dit seizoen mogelijk te draften.

Ik gebruik Trainer Road om te trainen (ben fan vd sweetspot methode). Rouvy heeft wel de mogelijkheid om schema's te volgen. Rouvy is voor mij een mooie aanvulling om een race te rijden of een mooie klim te doen. En tot nu toe geen problemen met wegvallende verbindingen ed...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 feb 2021 19:28

Ik ben nog aan het twijfelen of ik Rouvy nou echt zo leuk vind. Inderdaad om workouts te doen heb je Rouvy workouts, maar daar heb je geen video's bij. Op een of andere manier moet je die video ergens anders vandaan halen.
Verder vind ik het super dat het echte beelden zijn, maar daardoor vertekend de achtergrond wel heel erg.
Ik begon dus na aanschaf van mijn dd trainer heel positief over Rouvy, maar als volgende week mijn proefperiode af is wil ik toch echt andere systemen proberen ook. Rouvy zal echter wel in mijn top rijtje blijven staan, want het uitgangspunt vind ik wel super (zeker de VR routes)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 feb 2021 19:32

Kan je dat lelijke virtuele poppetje eigenlijk ook uitzetten?

Op mijn laptop loopt het beeld van Rouvy stuk beter dan BigRingVR, zeker in de bergen is de kwaliteit aanzienlijk beter. Met struikgewas en bomen langs de weg zie je ook met Rouvy vooral compressie artefacten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 09 feb 2021 19:50

amclassic-fan schreef: 09 feb 2021 19:32 Kan je dat lelijke virtuele poppetje eigenlijk ook uitzetten?

Op mijn laptop loopt het beeld van Rouvy stuk beter dan BigRingVR, zeker in de bergen is de kwaliteit aanzienlijk beter. Met struikgewas en bomen langs de weg zie je ook met Rouvy vooral compressie artefacten.
Ja dat kan, Je kan je view instellen zodat je het beeld ziet vanuit de rijder ipv dat je er net echter rijdt. Dan is de weg voor je gewoon leeg.(niet in wedstrijden dan zie je volgens mij sowieso je tegenstanders)
Vind de beelden ook levensecht, (kijk ze in HD kwaliteit dus kost wat diskspace) Heb soms zelf de neiging om even op mijn pedalen te gaan staan als ik over een wildrooster rij.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 feb 2021 19:54

amclassic-fan schreef: 09 feb 2021 19:32 Kan je dat lelijke virtuele poppetje eigenlijk ook uitzetten?
Ja dat kan in settings bij camera distance.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 dec 2021 21:56

Ik heb sinds vandaag een smarttrainer en ik vind Rouvy wel een leuke app om te gebruiken.
Ik vind het niet erg om er voor te betalen maar als ik het 's zomers niet gebruik vind ik dat wel zonde.
Van Zwift heb ik gehoord dat je het tijdelijk kan stopzetten.
Kan dat bij Rouvy ook?

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 24 dec 2021 09:13

Wat zegt de Rouvy website? Ik zou overigens ook even bij Fulgaz kijken en uitproberen als je op zoek bent naar "Less Virtual, More Reality".

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 dec 2021 09:28

Je bent net te laat, Zowel Rouvy als Bkool hadden mooie Black friday aanbiedingen. Ik heb met Bkool iets van 4 maanden gratis, zodat ik de zomer wel gebruik kan maken van mijn trainer bij slecht weer.
Maar om gewoon antwoord te geven, je kunt gewoon een maandelijks abonnement afsluiten en die stop zetten in de tijd dat je buiten fiets. Na de zomer zet je je abonnement dan weer aan.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 24 dec 2021 10:03

Hier ook een tevreden Rouvy gebruiker. Ik heb een paar platforms geprobeerd en ben blijven hangen op Rouvy. Zwift is voor mij de runner up. Hierin zijn de wedstrijden wel beter en leuker. Maar ik vind het solo rijden in die virtuele wereld helemaal niks.

Rouvy is voor mij vooral top om allerlei beklimmingen te doen. Ik ben een heerlijk lijstje van bekende cols aan het afwerken. Nagenoeg elke klim, bekend en onbekend, is wel te rijden. Ik vind de AR beleving een leuke gimmick, maar ik heb toch wel regelmatig storingen en hick ups. Beeld blijft dan hangen en springt ineens weer een paar honderd meter verder, om daarna weer te blijven hangen. Meestal werkt het gewoon, dan is het op een groot scherm wel een toffe beleving.

De beklimmingen zijn denk ik met een scooter opgenomen, dus de snelheidsbeleving is niet helemaal realtime hetzelfde. Je haalt elke fietser in :-).

Uploaden naar Strava is geen probleem, alleen vind ik het jammer dat Strava het niet als officiële rit behandelt. Je rit wordt gelogd als 'Virtueel fietsrit-segment', waarbij sommige tijden volledige onzin zijn (door mensen die een volledig verkeerd gewicht invoeren in de trainer), Ik heb nog geen workaround gevonden om de tijden in de officiële segmenten te krijgen, zodat ik hem via mijn Gamin real time kan gaan rijden tegen mijn tijd die ik ergens in de winter thuis in de schuur heb gezet. Iemand een oplossing?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 24 dec 2021 11:17

Ik heb alle 3 geprobeerd, Zwift, Rouvy en Fulgaz en bij de laatste blijven hangen, Ik wil gewoon mooie ritjes vanuit de paincave "met uitzicht" en ben niet zo geinteresseerd in het rijden tegen anderen noch in een virtuele wereld. Fulgaz heeft zeer hoge kwaliteit video, geschoten met een HD cam door een fietser. en 1 van de betere interfaces naar de Wahoo Climb. Daarnaast bevalt de prijs en het familieplan.

Plaats reactie