Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Verzekering?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2021 13:32

Ik heb mijn fietsen onderdelen en accessoires wel als extra bij de inboedel verzekerd. Gewoon een totaal bedrag aan fietsen en toebehoren opgegeven. Maar dat is een paar euro per maand en het wel waard.

Bij extreme zaken zoals brand waar je inboedel volledig weg is zal je dan gewoon het gehele bedrag krijgen.

De schoolfiets van mijn zoon wel verzekerd voor "buiten"
Mijn eigen fietsen niet. Ik zet hem nooit ergens neer, behalve bij een tankstation oid.

Reisverzekering heb ik wel, maar dat is maar tot 3.000,- per fiets en dan moet ie wel uit een afgesloten huisje of caravan worden gejat. In of op/achter je auto is vaak nog het meest vervelend. Als er dan iets gebeurt bij geluk de tegenpartij krijg je vaak echt gezeik met dagwaarde ed.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 nov 2021 15:39

wasbeer2006 schreef: 02 nov 2021 13:32 Ik heb mijn fietsen onderdelen en accessoires wel als extra bij de inboedel verzekerd. Gewoon een totaal bedrag aan fietsen en toebehoren opgegeven. Maar dat is een paar euro per maand en het wel waard.

Bij extreme zaken zoals brand waar je inboedel volledig weg is zal je dan gewoon het gehele bedrag krijgen.
Je denkt dat je de nieuwwaarde krijgt bij brand? Dat zal niet meer dan de dagwaarde zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 nov 2021 19:11

thestudent schreef: 02 nov 2021 08:33 En dan nog ben ik van mening dat je simpelweg alleen risicos moet verzekeren die je anders zelf niet kan overzien.
Dus geen Telefoons, Fietsen, Dieren en wat je al dan niet los kan verzekeren....

Wordt er een fiets gejat, dan is dat is echt heel kut, maar in principe heb ik altijd nog wel genoeg geld voor een andere fiets. Misschien niet dezelfde op dat moment, maar wel een fiets. Sterker er staan hier nu al vijf fietsen binnenshuis. Daarnaast is de restwaarde voor de meeste fietsen sowieso een stuk minder interessant. Betaalde Premie en mogelijke uitkering staat vaak ook niet in verhouding.
Als er hier één gelat wordt ben ik verdrietig en Mevrouw C. blij. Onder de streep niks aan het handje zullen we maar zeggen...
Campagnolo Ultra Dork

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 nov 2021 10:14

Ernie C. schreef: 02 nov 2021 19:11
Als er hier één gelat wordt ben ik verdrietig en Mevrouw C. blij. Onder de streep niks aan het handje zullen we maar zeggen...
Maar als je er nog eentje bijkoopt, dan word je de deur uit gezet?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 nov 2021 20:33

Jans schreef: 02 nov 2021 15:39
wasbeer2006 schreef: 02 nov 2021 13:32 Ik heb mijn fietsen onderdelen en accessoires wel als extra bij de inboedel verzekerd. Gewoon een totaal bedrag aan fietsen en toebehoren opgegeven. Maar dat is een paar euro per maand en het wel waard.

Bij extreme zaken zoals brand waar je inboedel volledig weg is zal je dan gewoon het gehele bedrag krijgen.
Je denkt dat je de nieuwwaarde krijgt bij brand? Dat zal niet meer dan de dagwaarde zijn.
Als alles weg brand krijg je bij een beetje maatschappij gewoon je hele verzekerde bedrag, omdat al het bewijs overleggen dus ondoenlijk is.

Je krijgt dus gewoon je verzekerd bedrag en niet de dag of nieuwwaarde.

Hoe zie je dat voor je hoe ze dat anders doen, kleding, kasten, audio/video etc.
Daarvoor dienen ook die herbouw waarde meters en inboedel meters om dat te voorkomen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 aug 2022 13:49

Maar eens een ouder topic van stal halen. Ik loop met de gedachte om een nieuwe fiets te kopen. Dat zou wel eens een dogma F kunnen worden. Een enorme sloot geld, onvoorstelbaar dat je dat gaat uitgeven aan een fiets.... Daarom wil ik ook alle risico afgedekt hebben, fiets gaat vaker mee op (zaken)reis en dan wil ik diefstal uit auto en hotel ook gedekt hebben.
Is het overigens wel mogelijk om een fiets van bijvoorbeeld 10k te verzekeren? Zonder €1000 of meer jaarpremie te betalen uiteraard. ANWB gaat de online berekening maar tot 9999 en dan is de jaarpremie €1743....
Diefstal onderweg is redelijk logisch dat zoiets gedekt moet zijn, en schade door anderen of eigen toedoen is ook wel handig. Tochten/wedstrijden rij ik uiterst zelden, eigenlijk altijd alleen of met 1-2 andere mensen.

Wat zijn goede verzekeringsmaatschappijen hiervoor? Inboedel, huis en auto heb ik Interpolis voor.
Dogma F

T16M
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2020 15:06

T16M 22 aug 2022 17:06

Kijk eens bij Allianz: https://www.allianz-assistance.nl/fiets ... keuze.html

Ikzelf heb daar tot alle tevredenheid de "fietsverzekering (3jaar dekking)" afgesloten voor een racefiets met een waarde van EUR. 10K+, voor een éénmalige premie van ±EUR. 1.000 voor 3 jaar.
Na een half jaar een crash meegemaakt en zonder al te veel problemen kreeg ik, na het indienen van de nodige facturen en taxatierapporten van de fietswinkel, netjes het bedrag uitgekeerd om de fiets te laten herstellen. (Was een goed bedrag, meer dan de premie)

N.B.
- De fiets kan maar tot EUR. 9.500 verzekerd worden (zie het restbedrag maar als eigen risico, buiten de EUR. 25,- die Allianz aanrekent bij een schadeclaim)
- Ik heb de fiets daadwerkelijk met een ART-slot thuis afgesloten staan, al lijkt het geen invloed te hebben op de premie of je dit wel of niet doet? (Met een Artivelo ophangsysteem kan je zo'n ART-slot prima door het frame dichtmaken, zonder het frame ook maar ooit te raken)
- Ik meen te herinneren dat de fiets niet verzekerd is tijdens wedstrijden, wat ik sowieso niet doe.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 aug 2022 18:30

T16M schreef: 22 aug 2022 17:06 Kijk eens bij Allianz: https://www.allianz-assistance.nl/fiets ... keuze.html

Ikzelf heb daar tot alle tevredenheid de "fietsverzekering (3jaar dekking)" afgesloten voor een racefiets met een waarde van EUR. 10K+, voor een éénmalige premie van ±EUR. 1.000 voor 3 jaar.
Na een half jaar een crash meegemaakt en zonder al te veel problemen kreeg ik, na het indienen van de nodige facturen en taxatierapporten van de fietswinkel, netjes het bedrag uitgekeerd om de fiets te laten herstellen. (Was een goed bedrag, meer dan de premie)

N.B.
- De fiets kan maar tot EUR. 9.500 verzekerd worden (zie het restbedrag maar als eigen risico, buiten de EUR. 25,- die Allianz aanrekent bij een schadeclaim)
- Ik heb de fiets daadwerkelijk met een ART-slot thuis afgesloten staan, al lijkt het geen invloed te hebben op de premie of je dit wel of niet doet? (Met een Artivelo ophangsysteem kan je zo'n ART-slot prima door het frame dichtmaken, zonder het frame ook maar ooit te raken)
- Ik meen te herinneren dat de fiets niet verzekerd is tijdens wedstrijden, wat ik sowieso niet doe.
Bij diefstal rekent men 20% van het totale schade bedrag als eigen risico.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 aug 2022 09:55

Oftewel: ongeveer 1 op de 3 fietsen van je moet binnen 3 jaar gestolen worden om het rendabel te maken.
Campagnolo Ultra Dork

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 06 sep 2022 09:46

Ik volg dit topic en beetje. Heb in het verleden een aantal verschillende verzekeringen gehad voor mijn fietsen. Echter gelukkig nooit schade gehad met een nieuwe of redelijk nieuwe fiets. Wel later, na een jaar of 6 door een flinke val, en dan is de vergoeding ineens maar een marginaal bedrag bij de NTFU. Verzekering gelijk opgezegd.

Deze winter gaat er waarschijnlijk een nieuwe fiets komen, en dan komt de verzekeringsvraag ook weer terug. Ik volg dit topic dan ook voor jullie ervaringen.

Vanmorgen las ik een artikel over een fietsverzekering op cyclo-world over LAKA fietsverzekering. Concept is anders dan bij de gangbare fietsverzekeringen. Diefstal lijkt goed verzekerd te zijn. Dit zou voor mij een alternatief kunnen worden. Maar omdat het concept afwijkend is, ben ik wel benieuwd wat anderen hier van vinden.

Voordat er vragen komen over de nieuwe fiets, ben nog aan oriënteren. Zodra ik de mogelijke keuze een beetje heb teruggebracht zal ik een topic openen voor jullie ervaringen met deze merken.
Laatst gewijzigd door gringo op 06 sep 2022 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 sep 2022 09:52

Als ik de promotieverhalen van Laka hoor, worden de meest stupide gevallen vergoed. En daar wil niet aan meebetalen (hetgeen een beginsel is van die verzekering).
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 sep 2022 10:51

Zit dat artikel net even te lezen: 550 uitgeven aan een verzekering. Mijn hele fiets is dat amper waard (dagwaarde denk ik 750 oid). Maar ik snap wel dat als je een fiets van 9000 euro hebt, je dat wilt verzekeren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie