Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Hoe lang op de fietstrainer

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 26 jan 2021 09:43

Begin van de lockdown in maart, vrij impulsief een Elite Suito gekocht, waar ik in totaal 17km op heb gereden. Ik blijf buiten fietsen, ondanks kou en regen velen malen leuker dan zo statisch in een binnenruimte...maar goed, ieder zijn of haar ding. Respect voor de lange tijden dat mensen het doen!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 jan 2021 10:20

Heb hem een paar jaar geleden van de hand gedaan, Ik kwam erachter dat mijn hobby fietsen is en zo'n ding binnen heeft daar voor mij niets mee te maken. Had er gewoon een hekel aan en had niets te maken met fietsen wat ik zo leuk vind,
Ach, ik zeg ook maar wat

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 jan 2021 10:29

Die van mij heeft ook een jaar of 2 op zolder gestaan, maar de wereld van virtueel trainen is in die tijd wel met sprongen vooruit gegaan. Ook heeft het verschil tussen een instapmodel (Vortex) en topmodel (Neo) wel geholpen bij het plezier.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 jan 2021 10:33

Ik ervaar het indoor trainen als zeer efficient voor interval training. Die hoeven ook niet langer te duren dan 1u tot 2u. Vooral als het buiten nat en donker is. Ik fiets in het donker liever niet een intensief blokje met 40kmh. Duurritten in Z2 doe ik nog zoveel mogelijk buiten, ook in het donker (mits droog). Weekends probeer ik altijd buiten te fietsen, tenzij het echt slecht is. Mijn winterfiets heeft goede spatborden voor en achter, dus buiten is bijna altijd mogelijk.

Fiets nu door de week ongeveer 3-4x per week binnen. 2-3x per week buiten.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 jan 2021 11:39

ophetkantje schreef: 26 jan 2021 10:20 Heb hem een paar jaar geleden van de hand gedaan, Ik kwam erachter dat mijn hobby fietsen is en zo'n ding binnen heeft daar voor mij niets mee te maken. Had er gewoon een hekel aan en had niets te maken met fietsen wat ik zo leuk vind,
Is ook mijn idee, alleen als ik geblesseerd ben ga ik er een uurtje met tegenzin op zitten, gewoon om wat beweging te houden.
Nu al een 2 jaar niet meer gebruikt.
Dat we momenteel weinig winter hebben helpt ook wel, ik heb deze winter hooguit een een dag of 3 gehad dat ik het wegens het weer buiten liet lopen...of ik nu 2 of 3 keer in de week opstap maakt voor de conditie ook weinig uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 jan 2021 11:43

Ik fiets op een goedkope spinningfiets zonder poespas en de langste eenheid was 90 minuten. Heb geen Zwift of zo maar mijn tablet en ik kijk op YT naar spinninglessen. De leukste zijn die uit Spanje😃
Ik kan geen Spaans maar doe de trainer gewoon na😁
Meestal duurt 1 les ca. 45 minuten en daarna ga ik nog 40 of 45 minuten naar een ander filmpje kijken om daar door het landschap te cruisen.

Ik kom er zo de winter door.🙂
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jan 2021 11:46

Houd je op deze manier de conditie op peil of maakt het weinig uit?
Sommige trainen erop om zelfs beter te worden.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jan 2021 12:35

Dat zal vooral afhangen van hoe vaak je traint en vooral hoe.

Mits goed uitgevoerd word je er sterker van, dat durf ik wel te beweren. Al hangt dat ook af van hoe je de winter in gaat.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jan 2021 12:53

havana schreef: 26 jan 2021 12:35 Dat zal vooral afhangen van hoe vaak je traint en vooral hoe.

Mits goed uitgevoerd word je er sterker van, dat durf ik wel te beweren. Al hangt dat ook af van hoe je de winter in gaat.
👍
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jan 2021 13:01

Ik ben nu m'n 3e winter aan het zwiften. (Met een wahoo kickr)De eerste winter deed ik vooral groepsritten, en wat vrij in de rondte rijden.
(Hiervoor had ik een statische trainer, icm sufferfest)
Vorige winter ben ik vooral gestructureerde interval trainingen gaan doen, gebaseerd op een FTP test. Dat beviel me uitstekend.
Dit jaar was ik ook vooral met die interval trainingen bezig, aangevuld met een enkele race (leuk!). Dat beviel me uitstekend, als aanvulling op mijn gravel- en wegritten buiten. Helaas werd ik nu onderuitgehaald door Corona. Maar ik denk dat zwift me bij het herstel ook prima kan helpen.

En wat betreft de tijd, 1 à 1,5 uur is voor mij prima te doen.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 26 jan 2021 14:03

Alle ritten, inclusief lange duurritten (>3u) kunnen op de Tacx, afhankelijk van het weer. Zwift helpt veel, bijvoorbeeld de lange ritten op zaterdag ochtend van >2.5u zijn leuk om wat duur te doen. Voor specifieke intervallen gaat er niks boven Zwift voor mij, die trainingen zijn vaak wel korter.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jan 2021 14:15

Deze winter voor het eerst omdat ik ruimte heb.

ik probeer 3x een uur rn 1 x per week wat langer buiten.
Ik ode wel echt blokken training op ziwft. Hoog vermogen lage cadans etc. Echt om sterker te worden.

Half maart komt de zomer racer er weer vanaf en stop ik met zwiften tm iig oktober.
Als het in de zomer een keer een week slecht is pak ik gewoon rust.

Plaats reactie