Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 23 dec 2022 11:13

:like:
...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2022 11:34

Jans schreef: 23 dec 2022 10:26 @Mark, die laatste zin geeft me te denken. Hoeveel discussie kan dat opleveren? Wat is goede muziek?
Jij weet overal een discussie van te maken :winkthumb:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2022 11:40

kxlight schreef: 23 dec 2022 11:08
MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 10:18 Hoe kan iemand die een auto bestuurd al 3x die prijs meenemen? 1x was al bijzonder genoeg geweest.
:shock:

Daarom won de fietser Annemiek ook niet. Iedereen kan toch fietsen.
Gekke reactie, want Verstappen won nou juist wel (en al voor de 3e keer ook nog).

De vergelijking is ook vreemd, wist je zelf ook al maar toch even:
Het resultaat van de F1 coureur hangt voor een heel groot gedeelte af van het materiaal en van strategiën van het team.
Naast uiteraard het talent, en de fysieke en mentale toewijding --> die ook écht wel gewaardeerd mag worden, begrijp me niet verkeerd.

Bij het wielrennen is materiaal een onderdeel, maar lang niet zo essentieel als bij de F1. Kijk alleen al eens naar het percentage van alle fietsleveranciers op het hoogste niveau waar wedstrijden mee gewonnen wordt.
Ook qua strategie, voeding, training etc. zitten er verschillen tussen teams, zeker. Maar lang niet zo doorslaggevend als bij de F1. Alleen al het feit dat alle world tour ploegen meerdere wedstrijden winnen onderstreept dat.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2022 12:37

MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 11:40 Naast uiteraard het talent, en de fysieke en mentale toewijding --> die ook écht wel gewaardeerd mag worden, begrijp me niet verkeerd.
Ik denk dat dat door heel veel mensen wordt vergeten. De toewijding en professionaliteit van iemand als Verstappen (of een Sven Kramer, of een Annemiek ) kunnen heel veel sporters nog van leren.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 23 dec 2022 12:43

Het enige lichtpuntje van dit tenenkrommende Sportgala was de troostrijke gedachte dat Tom Dumoulin misschien een hele goed Hendrik Werner zou kunnen worden. En, ook niet onbelangrijk, dat Femke Bol rijpend in de Zuid-Afrikaanse zon mocht schitteren door afwezigheid veroorzaakt door schaamteloze onkunde en pervers medaillefetisjisme. Ja, lieve kijkbuiskindertjes, bij de NOS in de persoon van Dione de Graaf cultiveert men de oranje juich-momentjes. Ondertussen neemt de kritiekloze massa bij Herman van der Zandt zo langzamerhand ook de overhand, van serieus scherm-man naar "als het maar gezellig wordt."

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 dec 2022 12:54

In de uitverkiezing van een autocoureur wordt gevierd dat “we” allemaal geweldige autobestuurders zijn. En aangezien de snelste van ons de beste van de wereld is, moet hij wel ERG goed zijn.
Niet zijken maar reiden !

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 dec 2022 14:10

MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 11:34
Jans schreef: 23 dec 2022 10:26 @Mark, die laatste zin geeft me te denken. Hoeveel discussie kan dat opleveren? Wat is goede muziek?
Jij weet overal een discussie van te maken :winkthumb:
"Laat mooie beelden zien, met goede muziek eronder". En dan verbaast reageren als een ander daar een vraag over stelt :shock:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 dec 2022 14:33

daniel1975 schreef: 23 dec 2022 12:37
MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 11:40 Naast uiteraard het talent, en de fysieke en mentale toewijding --> die ook écht wel gewaardeerd mag worden, begrijp me niet verkeerd.
Ik denk dat dat door heel veel mensen wordt vergeten. De toewijding en professionaliteit van iemand als Verstappen (of een Sven Kramer, of een Annemiek ) kunnen heel veel sporters nog van leren.
Dit toch. Verstappen is heel zijn leven met heel veel toewijding met racen bezig en dan kan men zeggen dat hij de beste auto heeft. Maar daar moet je wel eerst in zien te komen.... dat lukt je niet als je een prutser bent.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2022 20:22

Dat snap ik,
Maar de prijs voor sportman van het jaar gaat over het jaar. Niet over een carrière.
En resultaten van het jaar zijn toch wel heel erg bepaald door team en auto. De beste coureur in ene middenmoot wagen zetten wint helemaal niks. Uiteraard moet een goede wagen nog altijd door een goede coureur bestuurd worden om te kunnen winnen.
Maar dat verstappen dan 1x sportman van het jaar wordt. Daar kan ik inkomen. Want het is bijzonder voor een Nederlander in die sport om veel te winnen. Maar nu voor de 3e keer? Ik persoonlijk, snap dat niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2022 20:26

senior schreef: 23 dec 2022 14:10
MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 11:34
Jans schreef: 23 dec 2022 10:26 @Mark, die laatste zin geeft me te denken. Hoeveel discussie kan dat opleveren? Wat is goede muziek?
Jij weet overal een discussie van te maken :winkthumb:
"Laat mooie beelden zien, met goede muziek eronder". En dan verbaast reageren als een ander daar een vraag over stelt :shock:
Ja nee sorry, ik had een volledig sluitende definitie van de invulling van het programma moeten geven. Met daarbij dan heel expliciet maken wat goed is en wat minder goed is. Waar het om mijn mening gaat, en welk percentage van de Nederlanders daar dan tevreden mee zouden zijn voor een sportgala.

Of, 2e optie. We organiseren nooit meer iets. Omdat er altijd overal wel iets subjectiefs in zit. En daar zal altijd iemand over struikelen, om :mrgreen: dat het niet zijn of haar smaak/wens/mening vertegenwoordigd. En als we niet unaniem ergens tevreden over kunnen zijn, moet er maar niets gebeuren :winkthumb:

Et voila, we hebben een discussie
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2022 20:31

MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 20:22 Dat snap ik,
Maar de prijs voor sportman van het jaar gaat over het jaar. Niet over een carrière.
En resultaten van het jaar zijn toch wel heel erg bepaald door team en auto. De beste coureur in ene middenmoot wagen zetten wint helemaal niks. Uiteraard moet een goede wagen nog altijd door een goede coureur bestuurd worden om te kunnen winnen.
Maar dat verstappen dan 1x sportman van het jaar wordt. Daar kan ik inkomen. Want het is bijzonder voor een Nederlander in die sport om veel te winnen. Maar nu voor de 3e keer? Ik persoonlijk, snap dat niet.
Ik snap je punt wel. Maar denk van alle genomineerden op mondiaal niveau wel de grootste naam in een mega-sport. Dat telt blijkbaar, net als de 3 gouden medailles van Irene in een hele kleine sport.

En over die beste coureur in een middenmootwagen: zie Schumacher en in zekere zin Verstappen. Die hebben dan alsnog in een paar jaar het team en de auto naar topniveau getild. In tegenstelling tot bijv Hamilton die het echte racen verleert lijkt te zijn nu hij niet meer van pole af voorop rijdt. Of Alonso die een fantastische coureur is, maar dat beetje extra mist.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 dec 2022 21:36

Het is appels met peren vergelijken en dat doet weinig recht aan de prestatie die beide dames hebben geleverd.
Beiden hebben een topprestatie geleverd die je niet moet willen scoren ten opzichte van elkaar.

Plaats reactie