Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2022 06:56

Tsja, waarom zou je SDW gaan helpen? Lotte in ern zetel naar de sprint brengen zou ik ook niet doen. SDW had moeten kiezen voor 1 van de dames.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 apr 2022 07:55

Inderdaad, er hoeft niet geklaagd te worden over de andere rensters in het groepje beter kijken ze naar hun eigen tactische keuzes, die weer maar eens twijfelachtig waren.

Kopecky verklaart dat ze vanuit de ploegwagen meekreeg dat ze niet mocht doorrijden toen ze eerder in de wedstrijd wegreed in een groepje met Brand en Bastianelli, omdat ze vandaag 'geen kopvrouw' was, en dat Blaak en Majerus zouden uitgespeeld worden. Tja...

Verder heeft Trek het goed gespeeld, met een indrukwekkende inhaalrace van VanDijk en een schitterende winnares die het tijdens haar lange solo niet cadeau kreeg, maar wel mooi stand hield tegen meerdere achtervolgsters. Sterk.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 apr 2022 08:26

daniel1975 schreef: 17 apr 2022 06:56 Tsja, waarom zou je SDW gaan helpen? Lotte in ern zetel naar de sprint brengen zou ik ook niet doen. SDW had moeten kiezen voor 1 van de dames.
de beste reden om SDW te helpen was dat je in dat geval toch nog enige kans op winst maakt, nu geen enkele. Als iedereen in dat groepje eens 1 of 2 korte beurten kop doet geraken ze er misschien bij en kunnen ze zelf nog proberen weg te raken. Wie van de 2, chantal of lotte zou er nog op (kunnen) gereageerd hebben?
Soit, slechte zelfs onbegrijpelijke keuzes van SDW. Dat ploegenspel dat zijn intrede gedaan heeft bij het vrouwenwielrennen maakt het echt niet leuker om naar te kijken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 apr 2022 08:48

Vooral die laatste zin is de spijker op zijn kop. Juist nu de aandacht van het vrouwenwielrennen leuk op gang is gekomen wordt het door de ploegentactiek van SDW volledig om zeep geholpen. Heel jammer.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 apr 2022 09:10

Hoezo, ik heb gisteren net een geweldige race gezien waarbij de sterkste het heeft volgehouden tegen de rest.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 apr 2022 09:17

fiedoo schreef: 17 apr 2022 08:26

de beste reden om SDW te helpen was dat je in dat geval toch nog enige kans op winst maakt, nu geen enkele. Als iedereen in dat groepje eens 1 of 2 korte beurten kop doet geraken ze er misschien bij en kunnen ze zelf nog proberen weg te raken. Wie van de 2, chantal of lotte zou er nog op (kunnen) gereageerd hebben?
Soit, slechte zelfs onbegrijpelijke keuzes van SDW. Dat ploegenspel dat zijn intrede gedaan heeft bij het vrouwenwielrennen maakt het echt niet leuker om naar te kijken.
Wie gaat Lotte, na wat ze de laatste weken laten zien heeft, nog terugbrengen? Eerst bordje sdw leegeten heeft de rest gedacht. Dat is de tol die je betaalt als favoriet. Ze wint eigenlijk nog makkelijk de sprint voor de 2e plaats dus het bleef gevaarlijk om haar terug te brengen.
Als Lotte, Brand en Bastiannelli doorrijden dan is de kans op winst groot, maar dat mocht niet van de ploegleiding, dus ... bij Trek zijn ze slimmer geweest.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 apr 2022 09:21

lugosi schreef: 17 apr 2022 09:10 Hoezo, ik heb gisteren net een geweldige race gezien waarbij de sterkste het heeft volgehouden tegen de rest.
Soms kijken verschillende mensen naar dezelfde wedstrijden met totaal andere beleving. Hoe weet jij dat de sterkste won. Trouwens prima winnares hoor. Hoofd koel houden en doorgaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2022 09:35

lugosi schreef: 17 apr 2022 09:10 Hoezo, ik heb gisteren net een geweldige race gezien waarbij de sterkste het heeft volgehouden tegen de rest.
#metoo
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 apr 2022 09:51

Jans schreef: 17 apr 2022 09:21

Soms kijken verschillende mensen naar dezelfde wedstrijden met totaal andere beleving. Hoe weet jij dat de sterkste won. Trouwens prima winnares hoor. Hoofd koel houden en doorgaan.
Op het moment dat Borghini wegrijdt zitten er wel in haar wiel (ik dacht naast Blaak ook Norsgaard) ze kunnen gewoon niet volgen. Het is dan nog 33 km. Als je een solo van 33 km afrondt (met kleine voorsprong van ca 30s) en je wordt achtervolgd door Kopecky en Blaak (die de laatste weken toch laten zien hebben dat ze bij de beste rensters ter wereld zijn) dan ben je de sterkste, de anderen die dat claimen hadden dan maar moeten mee zijn.
Misschien waren er in haar eigen team nog even sterk, ik denk dan vooral aan VanDijk die een enorme achterstand wist goed te maken na pech.

Mijn beleving hangt niet af van wie er wint, maar van hoe er gereden wordt en de manier waarop Borghini gisteren gereden heeft daar hou ik van, dat is ongeveer het omgekeerde van hoe Kopecky in rvv won, daar hou ik dus niet van. (wat niet wil zeggen dat het onverdiend was of dat ik het haar niet gun)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 apr 2022 10:28

lugosi schreef: 17 apr 2022 09:51Op het moment dat Borghini wegrijdt zitten er wel in haar wiel (ik dacht naast Blaak ook Norsgaard) ze kunnen gewoon niet volgen.
Dat was niet Blaak maar Elena Cecchini en die kon het inderdaad niet bolwerken tegen Longo-Borghini en Norsgaard nam niet van haar over. Het bleek achteraf een cruciaal moment in de wedstrijd omdat Blaak en Kopecky, in de veronderstelling dat Elena in de kopgroep zat, niet meewerkten in de achtervolging. Dit deden ze pas toen ze haar zagen terugwaaien.
Mijn indruk is dat SD Worx Blaak als enige kopvrouw had aangewezen. Als bekroning van haar carrière, een wedstrijd die nog niet op haar palmares staat, als loon voor het werk dat zij in Vlaanderen verrichtte, het moet haar liggen want ze won al driemaal Le Samyn, er zijn zo allerhande mogelijke redenen maar ze hielden te lang vast aan hun gewenste winnares en het pakte helemaal verkeerd uit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 apr 2022 11:05

timo2.0 schreef: 17 apr 2022 10:28 ............
Mijn indruk is dat SD Worx Blaak als enige kopvrouw had aangewezen. Als bekroning van haar carrière, een wedstrijd die nog niet op haar palmares staat, als loon voor het werk dat zij in Vlaanderen verrichtte, het moet haar liggen want ze won al driemaal Le Samyn, er zijn zo allerhande mogelijke redenen maar ze hielden te lang vast aan hun gewenste winnares en het pakte helemaal verkeerd uit.
Dat lijkt me ook de crux te zijn. Ik kan prima begrijpen dat je Blaak vooropstelt als kopvrouw gezien haar verleden, maar als de wedstrijdsituatie anders uitdraait moet je schakelen.
Toch begrijp ik niet dat eerder in de wedstrijd Kopecky niet mocht doorrijden met Brand en Bastianelli.

Ik heb de beelden nog even bekeken en je hebt gelijk, het was niet Blaak maar Cecchini in de achtervolging, en het zou ook niet Norsgaard geweest zijn maar Bjerg. Het viel me bij het herbekijken ook op dat wanneer deze terug ingehaald werden het nog een behoorlijk omvangrijke groep was waar in eerste instantie fdj en movistar de kop namen en sdw het wat liet afweten.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 apr 2022 11:10

Norsgaard is Bjerg (Emma Norsgaard is vorig jaar getrouwd met Mikkel Bjerg).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie