Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 15:39

https://www.procyclingstats.com/race/to ... /startlist

Op de voorlopige startlijst van de Tour de France Femmes zie ik een paar namen van rensters die nu om de eindwinst in de Giro Donne strijden maar verder is er weinig overlap tussen rensters die nu nog in de Giro actief zijn en de rensters die naar de Tour gaan
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 16:28

barverme schreef: 08 jul 2022 15:17
Natuurlijk niet, maar die zullen dan misschien de negatieve gevolgen van een slopende giro ondervinden tijdens de Tour (als ze al aan de start staan).
Klopt, maar daar hangt dan ook een waardeoordeel aan vast.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 16:30

timo2.0 schreef: 08 jul 2022 15:28

Probeer je nu te suggereren dat die 32 zeges allemaal een sprint waren? Ik moet Cavendish nog 3x het eindklassement in de Giro zien winnen door enkel te sprinten.
Ik zeg dat je Vos haar palamares moet contextualiseren. Schrap haar sprintoverwinningen, hoeveel percent blijft over.
Haar lange carriere zorgt ook voor een hoeveelheid resultaten die ze in het dameswielrennen van vandaag niet meer zou kunnen realiseren. Dat is natuurlijk niet haar schuld, het is wel een realiteit.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jul 2022 16:34

Ik ben het deze keer toch wel met Lugosi eens dat Marianne een flink deel van haar wedstrijden won met een wat ander deelnemersveld. Maar daarnaast is ze wel een groot voorvechtster geweest dat het dames wielrennen nu is wat het is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 16:39

timo2.0 schreef: 08 jul 2022 15:31 ..........
Je boodschap is duidelijk hoor, je vindt Vos een "goaltjesdief" met een onverdiende status binnen de wielerwereld. Prima, alleen lacht de rest van die wielerwereld je uit.
Dat is niet mijn boodschap maar iets dat je wil in mijn mond leggen.
Ik zeg dat Vos een groot deel van haar succes te danken heeft aan haar sprintcapaciteiten. Is dat erg? Neen.
Maar ik ben van mening dat dat niet opweegt tegen overwinningen die je behaalt door noeste arbeid, zoals VanVleuten vandaag bijvoorbeeld. (ik kan het niet echt in cijfers uitdrukken maar zoiets als vandaag of bijvoorbeeld Wout op Blanc Nez is voor mij minstens 10 keer meer waard dan een sprintzege).

Ik heb best respect voor Vos en ook voor haar inspanningen voor haar bijdrage in het ontwikkelen van haar sport, maar dat respect staat los van de cijfertjes in haar palmares.

Dat de rest van de wielerwereld me uitlacht, dat weet ik niet. Het stoort me ook niet. Het is eigenlijk een non-argument.
Ik heb niet de gewoonte mijn mening af te stemmen op die van iemand anders, ook niet van de meerderheid.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 17:53

En wat is dan een "sprintzege"? Als ze met het hele peloton aankomen, met een groep van vijftig, dertig, twintig, tien, met vijf dames, of vier, drie, een sprint tussen twee? En waarom zou je überhaupt haar sprintzeges wegstrepen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 18:02

Als ik zeg streep haar sprintzeges, en kijk hoeveel er overblijft dan lijkt het me duidelijk dat dit een manier is om de verhoudingen te bepalen, niet dat die effectief geschrapt worden. Lijkt me evident.

Wat een sprintzege is lijkt me duidelijk, Pogacar behaalde vandaag geen sprintzege.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 08 jul 2022 18:32

“Sprintje” berg op :like: oeps verkeerd toppic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 18:36

lugosi schreef: 08 jul 2022 18:02 Als ik zeg streep haar sprintzeges, en kijk hoeveel er overblijft dan lijkt het me duidelijk dat dit een manier is om de verhoudingen te bepalen, niet dat die effectief geschrapt worden. Lijkt me evident.

Wat een sprintzege is lijkt me duidelijk, Pogacar behaalde vandaag geen sprintzege.
En ik zeg nergens dat ze letterlijk weggestreept zouden worden. Ik vraag je wat voor jou de criteria van een "sprintzege" zijn waardoor die niet mee zouden tellen als volwaardige zeges van een groot kampioene. Want blijkbaar is dat voor mij dus niet duidelijk dus zeg het maar: hoeveel zeges van Vos vallen volgens jou in de categorie "sprintzege"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 18:41

Geen idee, heb ver van alle wedstrijden/zeges van Vos gezien. Ze start vaak in wedstrijden die me minder aanspreken. Van wat ik wel gezien heb, een aanzienlijk aandeel. Het lijkt me nogal idioot om te ontkennen dat Vos haar voornaamste kwaliteit haar sprint is/was.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 20:57

lugosi schreef: 08 jul 2022 18:41 Geen idee, heb ver van alle wedstrijden/zeges van Vos gezien. Ze start vaak in wedstrijden die me minder aanspreken. Van wat ik wel gezien heb, een aanzienlijk aandeel. Het lijkt me nogal idioot om te ontkennen dat Vos haar voornaamste kwaliteit haar sprint is/was.
Yup. en dat wapen benut ze maar daarbij maakt het haar niet uit of het om het peloton gaat, een uitgedunde groep of, zoals op de olympische spelen, na een lange vlucht met drie of, op de Gilbert manier op de WK's van 2012 en 2013. Ook win je geen Giro's met bijna vier minuten voorsprong op de nr. 2 door op je sprint te vertrouwen, Die 4x Waalse Pijl won ze niet anders dan hoe Pogacar het vandaag aanpakte

Overigens, ook vandaag:

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2022 22:15

timo2.0 schreef: 08 jul 2022 20:57 ....
Overigens, ook vandaag:
.
Ik herkende haar niet meteen en heb er even achter moeten zoeken en dan toch gevonden: Shirin van Anrooij heeft goud veroverd op het EK tijdrijden voor beloftes.
Proficiat
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie