Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 09:05

Ik ben het daar niet mee eens maar soit, het is hoe Vos altijd gekoerst heeft, ook in het veld. Haar palmares wordt er mede door bepaald. VdP kreeg daar vorig jaar nog veel commentaar op evenals Ewan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jul 2022 10:51

lugosi schreef: 08 jul 2022 09:05 Ik ben het daar niet mee eens maar soit,
Ben je het niet eens dat het te begrijpen is van Vos? maw, het is onbegrijpelijk dat ze uitstapt?
Of dat haar buit meer dan binnen is? maw, haar buit is nog niet meer dan binnen na 2 ritwinsten?
Of dat er geen eer meer te behalen is in de laatste ritten voor Vos? maw, er ís nog wel degelijk eer te behalen in de laatste bergritten voor een rijdster als Vos?
Of dat ze met uitrijden niets meer te bewijzen heeft? maw, ze heeft juist nog iets te bewijzen door de giro uit te rijden?

Ik snap wel dat je zegt dat je de beste rensters het liefst gewoon alles laat rijden of in ieder geval afmaken waar je aan begonnen bent. Daar staat tegenover dat ze keuzes maakt, om zo effectief te blijven. En daar wordt ze uiteindelijk wél voor betaald. En misschien ook wel de manier waarom ze al 16 (?) jaar in het profpeloton weet vol te houden.
Sprinters maken ook zulke keuzes, rijders als vd Poel en Pidcock ook, en bepaalde ronderenners rijden over een jaar heen soms maar hele beperkte programma's. Maar goed, wát ze rijden, rijden ze vaak wel uit.

Ben het met je eens hoor, ik zie ook liever die topatleten hun races tot het einde rijden.
Maar ik kan wél begrijpen dat ze soms een andere keuze maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 11:31

Tsja, "lugosi", word jij er echt gelukkiger van als Vos de komende dagen telkens in de bus binnenkomt in plaats van nu af te stappen? Wat heeft een renster als Vos, die de Giro Rosa maar liefst driemaal won en er al 32 etappes won, maar die inmiddels geen klimmerstype meer is, er in vredesnaam aan om zich op haar 35e nog eens door de bergen te slepen terwijl over twee weken DE wedstrijd begint waar ze al haar hele carrière voor gevochten heeft. Dat VdP daar vorig jaar kritiek op kreeg kan zijn, dat vond ik ook niet terecht. Dit jaar reed hij de Giro uit en zie waar hij nu staat.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 14:18

MarkVeenstra schreef: 08 jul 2022 10:51
lugosi schreef: 08 jul 2022 09:05 Ik ben het daar niet mee eens maar soit,
Ben je het niet eens dat het te begrijpen is van Vos? maw, het is onbegrijpelijk dat ze uitstapt?
Of dat haar buit meer dan binnen is? maw, haar buit is nog niet meer dan binnen na 2 ritwinsten?
Of dat er geen eer meer te behalen is in de laatste ritten voor Vos? maw, er ís nog wel degelijk eer te behalen in de laatste bergritten voor een rijdster als Vos?
Of dat ze met uitrijden niets meer te bewijzen heeft? maw, ze heeft juist nog iets te bewijzen door de giro uit te rijden?

Ik snap wel dat je zegt dat je de beste rensters het liefst gewoon alles laat rijden of in ieder geval afmaken waar je aan begonnen bent. Daar staat tegenover dat ze keuzes maakt, om zo effectief te blijven. En daar wordt ze uiteindelijk wél voor betaald. En misschien ook wel de manier waarom ze al 16 (?) jaar in het profpeloton weet vol te houden.
Sprinters maken ook zulke keuzes, rijders als vd Poel en Pidcock ook, en bepaalde ronderenners rijden over een jaar heen soms maar hele beperkte programma's. Maar goed, wát ze rijden, rijden ze vaak wel uit.

Ben het met je eens hoor, ik zie ook liever die topatleten hun races tot het einde rijden.
Maar ik kan wél begrijpen dat ze soms een andere keuze maken.
Voor mij klopt het plaatje niet als je geroemd wordt als één van de beste rensters aller tijden (volgens sommigen dé beste) en die rol ook graag opneemt dat je dan een rittenwedstrijd onderbreekt om fitter aan de start te staan van een volgende wedstrijd waar je het opneemt tegen concurrenten die wel de hele wedstrijd uitrijden.

Het is natuurlijk een vrije keuze, en het is efficiënt, maar het hoort niet voor de groten. Een extra zege is misschien leuk voor het palmares, maar de uitstraling wordt er net minder door.

In de context van de grootste zijn, Merckxiaans is het allerminst.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 14:26

Daar stond mijn hart toch even stil. Van Vleuten die in de laatste afdaling een bocht mist en tegen een paaltje klapt. Gelukkig op het oog "zonder erg" en haar voorsprong op Cavalli was al dusdanig dat ze alsnog de rit heeft gewonnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 14:29

lugosi schreef: 08 jul 2022 14:18Het is natuurlijk een vrije keuze, en het is efficiënt, maar het hoort niet voor de groten. Een extra zege is misschien leuk voor het palmares, maar de uitstraling wordt er net minder door. In de context van de grootste zijn, Merckxiaans is het allerminst.
Don't worry, de grootste aller tijden is ze sowieso wel. Daar heeft ze jouw goedkeuring niet voor nodig :winkthumb:


Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 08 jul 2022 14:34

lugosi schreef: 08 jul 2022 09:05 Ik ben het daar niet mee eens maar soit, het is hoe Vos altijd gekoerst heeft, ook in het veld. Haar palmares wordt er mede door bepaald. VdP kreeg daar vorig jaar nog veel commentaar op evenals Ewan.
Vergeet ook niet dat er bij de vrouwen veel minder tijd zit tussen het einde van de giro donne en het begin van de Tour. Bij de mannen is dat een maand. Dus meer dan begrijpelijk dat je dan de keuze maakt om vroegtijdig af te stappen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 15:00

timo2.0 schreef: 08 jul 2022 14:29
Don't worry, de grootste aller tijden is ze sowieso wel. Daar heeft ze jouw goedkeuring niet voor nodig :winkthumb:
Haha, gelukkig meten we dat niet af aan het aantal sprintzeges, en het aantal keer dat je in Diegem kan winnen.... Anders was Cavendish ook de grootste. :D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 15:00

barverme schreef: 08 jul 2022 14:34

Vergeet ook niet dat er bij de vrouwen veel minder tijd zit tussen het einde van de giro donne en het begin van de Tour. Bij de mannen is dat een maand. Dus meer dan begrijpelijk dat je dan de keuze maakt om vroegtijdig af te stappen.
Is dat voor de andere rensters dan verschillend ?

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 08 jul 2022 15:17

lugosi schreef: 08 jul 2022 15:00
barverme schreef: 08 jul 2022 14:34

Vergeet ook niet dat er bij de vrouwen veel minder tijd zit tussen het einde van de giro donne en het begin van de Tour. Bij de mannen is dat een maand. Dus meer dan begrijpelijk dat je dan de keuze maakt om vroegtijdig af te stappen.
Is dat voor de andere rensters dan verschillend ?
Natuurlijk niet, maar die zullen dan misschien de negatieve gevolgen van een slopende giro ondervinden tijdens de Tour (als ze al aan de start staan).

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 15:28

lugosi schreef: 08 jul 2022 15:00
timo2.0 schreef: 08 jul 2022 14:29
Don't worry, de grootste aller tijden is ze sowieso wel. Daar heeft ze jouw goedkeuring niet voor nodig :winkthumb:
Haha, gelukkig meten we dat niet af aan het aantal sprintzeges, en het aantal keer dat je in Diegem kan winnen.... Anders was Cavendish ook de grootste. :D
Probeer je nu te suggereren dat die 32 zeges allemaal een sprint waren? Ik moet Cavendish nog 3x het eindklassement in de Giro zien winnen door enkel te sprinten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2022 15:31

lugosi schreef: 08 jul 2022 15:00
barverme schreef: 08 jul 2022 14:34

Vergeet ook niet dat er bij de vrouwen veel minder tijd zit tussen het einde van de giro donne en het begin van de Tour. Bij de mannen is dat een maand. Dus meer dan begrijpelijk dat je dan de keuze maakt om vroegtijdig af te stappen.
Is dat voor de andere rensters dan verschillend ?
Zijn die allemaal 35 jaar oud en hebben die zich allemaal jarenlang persoonlijk ingezet om überhaupt weer een volwaardige Tour feminin op de kalender te krijgen? Of bedoel je te zeggen dat Vos niet in de Giro had mogen starten omdat ze goed wil zijn in de Tour?
Je boodschap is duidelijk hoor, je vindt Vos een "goaltjesdief" met een onverdiende status binnen de wielerwereld. Prima, alleen lacht de rest van die wielerwereld je uit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie