Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2023 17:12

Jans schreef: 07 mei 2023 17:04 Van Vleuten en Vos kunnen zelfs heel goed met elkaar overweg. Nu willen enkelen dat Annemiek thuis blijft met WK, waarom Demi niet? Of is het de bedoeling dat het een SDWorx opzetje gaat worden tijdens WK?
Je zou moeten weten dat ik NIKS met SD heb, dus hoeft van mij geen SD opzetje te worden.
Ik kijk nu gewoon even neutraal naar de sterkste opzet met minste risico op gedoe.

Vos en AVV gaat idd prima samen, volgens mij buiten VdBreggen en Vollering vrij weinig wrijving met Annemiek.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mei 2023 17:29

Nee, maar waarom kom je dan met het "voorstel" om Annemiek thuis te laten? Ik weet dat je zo neutraal mogelijk over probeert te komen. Ik heb geen idee hoe alle dames het onderling met elkaar kunnen vinden. Ik weet wel dat ik het jammer vind dat de verziekte verhouding tussen Annemiek en Anna doorgegeven is aan Demi. Wie daar schuldig aan is, geen idee.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mei 2023 19:10

En thriller in spanje. Demi pakt de rit en Annemiek behoudt haar trui nipt met 5 seconden denk ik op de lagos de covadonga. Annemiek dus eindWinnaar. Er kon nog net n handje af op het podium. Wat het WK betreft, wie zal er, behalve ploegmaats, bereid zijn om voor Vollering te werken? De Nederlandse meisjes hebben elkaar eerder al genekt op een WK.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 mei 2023 19:32

Mooie koers hoor. Dameswielrennen blijft geweldige kijksport. En prachtig dat vVleuten en Movistar SDworx cash terug betalen voor wat ze vorig jaar in de Tour probeerden. Zonder een goeie rel geen topsport toch? Verdiende winnaar van de etappe en verdiende winnaar van de Vuelta. vVleuten heeft gisteren een tijdrit van een km of 50 gedaan, niet zo gek dat ze vandaag niet kon winnen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mei 2023 20:04

Vollering heeft gisteren misschien n beetje hulp in de achtervolging gekregen maar is toch ook flink aan de bak gemoeten. Annemiek is nog niet echt top denk ik maar wat was er mis met haar fiets!?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5309
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 mei 2023 20:18

Wat is er tegen Vollering? Ik heb geen problemen met haar. Met Avv ook niet. En Van der Breggen ook niet. Vos is voor mij de beste renster doe we gehad hebben.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 mei 2023 20:33

Ik heb met geen van allen een probleem maar: Vollering kan ik weinig sympathie voor opbrengen, wel enorm veel respect, van Vleuten vind ik echt een hele sympathieke dame met een echte passie voor de koers en ook een mooie kijk op het leven daaromheen (voorzover je dat uit interviews en krantenartikelen kunt opmaken), Vos heb ik ooit ontmoet in Barcelonette en die heeft mijn hart gestolen ;) echt een super sympathieke vrouw die echt niet naast haar schoenen loopt!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mei 2023 20:52

el_loco schreef: 07 mei 2023 19:32 Mooie koe vVleuten heeft gisteren een tijdrit van een km of 50 gedaan, niet zo gek dat ze vandaag niet kon winnen.
Idd, zonder die solo gisteren, vandaag ook andere koers.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 mei 2023 22:38

Als het waar is dat AVV haar aanval gisteren begon tijdens een plaspauze dan zit er toch een klein smetje aan deze Vuelta-overwinning, vind ik. DV was vandaag moedig, sterk en de morele winnaar; zelfs de (opnieuw) wieltjeszuigende inimini Realini werd er gelukkig nog even vakkundig afgeschud. Ook jammer dat deze Realini Markus van het Hollandse podium stootte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2023 22:42

Enzzo schreef: 07 mei 2023 20:33 Ik heb met geen van allen een probleem maar: Vollering kan ik weinig sympathie voor opbrengen, wel enorm veel respect, van Vleuten vind ik echt een hele sympathieke dame met een echte passie voor de koers en ook een mooie kijk op het leven daaromheen (voorzover je dat uit interviews en krantenartikelen kunt opmaken), Vos heb ik ooit ontmoet in Barcelonette en die heeft mijn hart gestolen ;) echt een super sympathieke vrouw die echt niet naast haar schoenen loopt!
Hier sluit ik mij bij aan.
Vollering komt gewoon altijd wat verongelukt over als ze niet wint, mist stukje sympathie en relativeringsvermogen. Wel diepe buiging hoe ze haar onzekerheid van de afgelopen jaren heeft om kunnen zetten naar zelfvertrouwen.

Vos is een superlief mens. In die 2 jaar dat ik in het damespeloton rond heb mogen lopen was Vos altijd een van de weinig toppers die ook aandacht besteedde aan de mindere godinnen. Annemiek, Van Dijk en Slappendel ook altijd een praatje trouwens.

@klein_verzet; ja de aanval en de plaspauze vielen tegelijk, maar plassen vlak voor het moment waarbij alle ploegen weten dat het op de kant kan gaan is een tactische blunder.
Van Vleuten gebruikte de exacte woorden die vorig jaar door SD werd gebruikt toen ze gingen rijden toen Avv lek reed. “We hadden een plan en dat hebben we uitgevoerd”.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 mei 2023 22:53

Dus, onsportief gedrag wordt met onsportief gedrag beantwoord. Kortom: er zit inderdaad een smetje aan deze Vuelta-overwinning.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2023 23:15

Nee, slechte tactiek wordt afgestraft.
Less is bore

Plaats reactie