Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 22 dec 2022 09:17

Zou zendtijd invloed gehad hebben? Schaatsen, en zeker OS, komt toch meer in beeld dan vrouwenwielrennen. Aan de andere kant zijn het wel de sporters die de winnaars kiezen en niet het publiek.

Annemiek zelf dacht overigens vooraf al dat ze niet zou winnen; “Ik denk dat de avond vooral in het teken moet staan van het vieren van het sportjaar en mensen zich niet moeten laten frustreren door de verkiezing zelf. Ja, ik heb een topjaar gehad en had het niet beter kunnen doen, maar toch denk ik dat Irene Schouten met drie keer olympisch goud aansprekender is voor de meeste stemmers”, denkt de kopvrouw van Movistar (https://www.wielerflits.nl/nieuws/annem ... ga-winnen/).

Maar als je kijkt naar de periode waarin Schouten haar prijzen pakt (begin 2022) en de periode waarin Van Vleuten haar prijzen pakt (over een groot deel van 2022), dan staat voor mij Van Vleuten boven Schouten.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 dec 2022 09:28

Je gaat toch niet schrijven/zeggen dat je verwacht Sporter van het Jaar te worden?
Volgens mij was die uitspraak vooral zichzelf indekken. Maar daarom begrijp ik het nog niet dat haar prestaties, in mijn ogen, niet op waarde geschat zijn.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 dec 2022 09:58

Het probleem in dit, hoe ik het zie, is dat er elke twee jaar Olympische Spelen zijn.
Iemand die daar goud pakt heeft gelijk een dikke streep voor.
Dus moet je een uitzonderlijke prestatie geleverd hebben om hiervan te "winnen".
Voor 80% van de sporters die mogen stemmen is een Olympische titel de kroon op hun carrière.
En deze verkiezing wordt georganiseerd door het NOC/NSF, de broodheer van eveneens 80% van deze sporters.
Onbewust misschien toch een reden om voor een Olympische prestatie te kiezen.
Maar zoals ik al zei, dit is mijn gedachtengang.
Uiteindelijk zijn het allemaal toppers en zijn ze allemaal winnaars.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 22 dec 2022 10:08

In het geval van Annemiek zou ik het helemaal niet vreemd gevonden hebben als ze dat wel gedaan zou hebben.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 22 dec 2022 11:45

In ieder geval was het dit jaar geen feestje voor de sporters, slecht een klein groepje was er aanwezig in verband met de veranderde opzet (lees uitgeklede versie!).
Gemiste kans mijns inziens
...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 dec 2022 12:24

Oppbogga schreef: 22 dec 2022 11:45 In ieder geval was het dit jaar geen feestje voor de sporters, slecht een klein groepje was er aanwezig in verband met de veranderde opzet (lees uitgeklede versie!).
Gemiste kans mijns inziens
Ik ben blijven kijken, maar vond het echt een aanfluiting. En dat "ter ere" aan de 50ste verjaardag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 dec 2022 12:32

Met de compleet misgeslagen column over de bril van Jan Jansen als absolute dieptepunt.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 dec 2022 12:45

enige positieve is toch wel dat de doorgaans tenenkrommende bedank-speeches ingeperkt zijn.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 dec 2022 17:41

Ze moeten stoppen met het toekennen van de prijs. Maak er een toffe avond van met mooie beelden van het afgelopen jaar.

Je kunt beter per discipline een sportman en -vrouw kiezen zoals ze al doen voor het wielrennen. Van Baarle en Van Vleuten terecht winnaars uiteraard >https://nos.nl/artikel/2457070-van-baar ... s-van-2022.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2022 10:18

Die verkiezing is inderdaad nooit goed.
Hoe kan iemand die een auto bestuurd al 3x die prijs meenemen? 1x was al bijzonder genoeg geweest.
Waarom was een van Gerwen paar jaar terug, na zijn topjaar, niet eens genomineerd?

Schouten wint 3x olympisch goud, maar pakt ook nog 2x brons. Een statistiek die zelfs Wüst nooit heeft neergelegd. Plus de wereldtitel allround. 3 europese titels, en dominant in de marathon. Dat laatste is misschien niet zo aansprekend, maar in 1 seizoen zo allround overal de prijzen pakken (team onderdelen, individuele lange afstanden, marathon, en langebaan allround).., dat is behoorlijk compleet.
Dus focus niet alleen op die 3 gouden plakken als je dan toch wilt vergelijken.

Annemiek had de prijs wat mij betreft meer verdiend.., omdat haar prestatie over het hele jaar uitgesmeerd is. Maarja, dan heeft een schaatser altijd al pech - die heeft maar een seizoen van 5 maanden, waarvan er maar 2,5 in beeld zijn voor deze verkiezingen...
Annemiek wint 3 grote rondes - al staan ze qua etappes niet op het niveau zoals wij grote rondes kennen bij de mannen. Het is wel een bijzonder goede prestatie. Plus natuurlijk alle losse koersen en het WK (met gebroken elleboog.. maar moet dat meewegen?)

Maar ik ben het meest eens met dat ze dat sportgala vooral de sport moeten vieren. En die prijzen zorgen toch alleen maar voor discussie. Zie ook dat Femke Bol niet eens genomineerd is. Maarja, was haar prestatie beter dan van Schouten, van Vleuten of Schulting? die laatste die haar Olympische titel prolongeerd en de shorttrack sport (meer mondiaal dan langebaan zou ik zeggen), domineerd?

Of ze moeten veel meer prijzen uitdelen. Dan is de waarde wat lager misschien. Maar dan kan je wel meer mensen, maar vooral fans van sporters, blij maken. differentieer dan lekker naar zomer/wintersport. En naar uitzonderlijkheid (atletiek mondiaal meedoen is toch uitzonderlijker dan schaatsen). Maar laat vooral mooie beelden zien, met goede muziek eronder.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 dec 2022 10:26

@Mark, die laatste zin geeft me te denken. Hoeveel discussie kan dat opleveren? Wat is goede muziek?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 dec 2022 11:08

MarkVeenstra schreef: 23 dec 2022 10:18 Hoe kan iemand die een auto bestuurd al 3x die prijs meenemen? 1x was al bijzonder genoeg geweest.
:shock:

Daarom won de fietser Annemiek ook niet. Iedereen kan toch fietsen.

Plaats reactie