Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 26 jan 2021 12:37

Ik zou dan eerder vergelijken met een mannelijke ploegleider die op z'n instagram model is voor Sloggi ofzo. Mijn inziens niets mis mee zolang de persoon in kwestie beide werelden maar goed kan scheiden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jan 2021 13:13

Maar wat nou, als de persoon in kwestie die werelden wél goed kan scheiden. Maar degene die hij of zij moet aansturen dat niet kan? Of dat je diegene niet wilt opzadelen met zoiets. Moet dan die renner maar plaats maken? Of moet je dan als ploegleiding het risico vermijden? Het doel is uiteindelijk om de sporters zo goed mogelijk te laten presteren, niet om mensen een functie als ploegleider te laten vervullen.

En als dat voor een vrouw als ploegleider bij een mannenploeg, sneller als probleem gezien wordt dan andersom. Ligt daar wel een maatschappelijk "probleem" aan ten grondslag. Want dan gaat het toch om hoe er gekeken wordt naar een vrouw in ondergoed en badkap tov een man in ondergoed. (seksueel bezien)...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ZvanScapin
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jul 2015 09:01

ZvanScapin 26 jan 2021 13:17

Het lijkt er in dit geval meer op dat de mannen van de ploeg(leiding) die 2 werelden niet gescheiden kunnen houden, zeer bedenkelijk om zo open je sexisme toe te geven.

Edit: was een reactie op SanteSCSI, tegelijk verstuurd met MarkVeenstra

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 26 jan 2021 13:26

De dame in kwestie denkt mogelijk de Belgische versie van Puck Moonen te zijn. ;)

Dit verhaal heeft verschillende kanten, en die komen niet allemaal aan bod in de krant.
De ervaringen uit het verleden die ze deelt kloppen m.i. wel.
Ze was o.a. lid van het Healtmate team en een ander team waarvan de nu nog actieve ploegleider niet erg fraai in beeld kwam bij de UCI.

Maar of het verstandig is glamour foto's de wereld in te sturen, dat is een vraag waarop geen eenduidig antwoord mogelijk is.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 jan 2021 14:25

Ongelooflijk, omdat je in het verleden wat modellenwerk hebt gedaan zou je nu een andere job niet meer mogen uitoefenen, Boter op hun hoofd, want dopingzondaars mogen gewoon weer ploegleider worden. Hoezo meten met twee maten.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 jan 2021 14:29

Zegt m.i. ook meer over de mannen in de ploeg dan over de dame in kwestie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jan 2021 15:01

Wat heeft dit met vrouwenwielrennen te doen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jan 2021 15:17

ophetkantje schreef: 26 jan 2021 14:25 Ongelooflijk, omdat je in het verleden wat modellenwerk hebt gedaan zou je nu een andere job niet meer mogen uitoefenen, Boter op hun hoofd, want dopingzondaars mogen gewoon weer ploegleider worden. Hoezo meten met twee maten.
Het verleden is vrij vers. (4 tot 12 weken terug.., kijkend op haar instagram).
Dus dan lopen beide jobs gewoon naast elkaar.

Eigenlijk zou het natuurlijk prima moeten zijn, of het nou prive is of modellenwerk. Of het van jaren terug is, of er nog steeds naast loopt. Wat mij bertreft hoeft het elkaar echt niet te bijten. Maar ik kan mij voorstellen dat je in een bepaalde rol niet zo goed weg komt met bepaalde gedragingen buiten die rol of functie. Of dat nou werk is of prive. Als je daarmee niet de autoriteit meer kunt behouden over de groep waar je voor moet staan.

En dan is het - naar mijn mening - eigenlijk vooral treurig dat het zo werkt. En waarschijnlijk in een omgekeerde situatie (met een man als "lijdend" voorwerp), niet of veel minder snel tot een probleem zou leiden.

@Jans, het zou best kunnen dat dit in het wielrennen 2021 topic hoort, of bij schone dames.., ik gokte even op het dameswielrennen topic. Vanwege haar achtergrond als profrenster, organisatie dames koersen en vrouwelijke ploegleidster. En aanverwand zit er meer achter dit verhaal dan alleen haar ontslag als ploegleidster, wat wel degelijk het vrouwenwielrennen raakt. Namelijk misdragingen en scheve verstandhoudingen tussen begeleiding en rensters.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jan 2021 15:25

Wat ik alleen niet begrijp: waarom kijkt zo'n ploeg niet even wat iemand op Instagram doet voordat ze iemand überhaupt benaderen voor een functie (zie ook de controverse rond Chloé Dygert een paar pagina's terug).
Maar goed, verder heeft een vrouwelijk staflid bij een mannenploeg natuurlijk weinig met het vrouwenwielrennen te maken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 26 jan 2021 15:36

Zou ook in het Geen Stijl topic kunnen, afhankelijk hoe je naar deze gebeurtenis kijkt.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 jan 2021 15:39

Jans schreef: 26 jan 2021 15:01 Wat heeft dit met vrouwenwielrennen te doen?
Tara is tot vorig jaar jarenlang op redelijk niveau wielrenster geweest.
Ach, ik zeg ook maar wat

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 jan 2021 16:03

Tja ze had voordat ze in de Playboy ging poseren kunnen bedenken dat t verder in welke carriere dan ook t tot n discussie zou kunnen leiden.

Plaats reactie