Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies over een sportieve geometrie

ray83
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2021 12:37

ray83 19 jan 2021 15:01

Ernie C. schreef: 17 jan 2021 16:39 Het huidige frame is veel te groot. Met een korte stuurpen los je dat op maar dan houdt je nog altijd een zitpositie over die veel meer aansluit bij een comfort geometrie. Zomaar even 5cm of meer cm dieper gaan zitten lijkt mij niet verstandig.
de Caad valt volgens mij ook niet binnen het budget bovendien heb je voor hetzelfde geld een carbon fiets.
Neem iets met een neutrale geometrie, dan moet het wel goed komen. Ik zou eens bij Salden kijken voor een Carrera of Cinelli. Dan kun je tenminste nog dezelfde week fietsen en hoef je niet tot de zomer te wachten.
Bedankt voor je reactie Ernie. Mijn binnenbeenlengte is precies 80cm. Ik kom dan op een frame van 54 uit. Wat voor een maat zou denk jij bij mij passen? Ook bedankt voor de tip van Salden dat zijn ook mooie fietsen. De caad heeft trouwens ook een versie van aluminum en velgremmen onder de 1500 euro. Het oude model denk ik. En het is inderdaad fijn als ik voor de zomer nog op een nieuwe fiets kan of een goede tweedehands.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 jan 2021 16:16

cinelli is iets anders in zn maatbenaming, ze noemen het daar Small Medium Large etc.
een Medium komt bij andere merken overeen met ~maat54,

ik heb een saetta in maatje M gehad,
de veltix zit net over je budget en is niet de lelijkste.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2021 22:13

Bij de meeste fietsen bij Salden kom je op een M uit. De Carrera Veleno en Wilier GTR zouden misschien nog wel in een L kunnen als je meer rechtop wil zitten.

Wil je wel sportief en veel waar voor je geld dan vind ik de Carrera SL950 met Ultegra wel een mooie aanbieding.
Wil je schijfremmen, dan sluit ik mij aan bij bovenstaande post.

Er is inderdaad ook een goedkopere Caad maar die is technisch gezien niet heel bijzonder. Dan ben je beter af met een Sensa, Cube of één van de aluminium fietsen bij Salden.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie