Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Geen wattage en cadans - Elite Suito icm Zwift

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 06 jan 2021 17:12

Hebert schreef: 06 jan 2021 15:09 Ik heb ook de elite suito, deze via blauwe tand naar de laptop en een hartslagmeter met ant die pakt hij ook ( of hij dat via elite doet is mij niet duidelijk) heb geen problemen wel lees ik over het calibreren , ik ben niet zo"n computerkerel maar ik zie het niet , of ik snap niet wat ik doen moet.
Trainer is ongeveer 2 maand oud.
Ik heb geen Elite maar een Wahoo. In de bijbehorende (telefoon)app kun je de trainer calibreren, zal dus ook bij Elite zo werken.
Ik heb het even voor je opgezocht:

1. Warm up on the trainer for 10mins. ...
2, Disconnect EVERYTHING. ...
3. Plug the Suito in.
4. Open the Elite MyEtraining App.
5. Connect / Advanced / Calibration.
6. If that completes then close the MyEtraining app.
prj

Hebert
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2020 10:03

Hebert 08 jan 2021 15:27

Nou dank je dat gaan we proberen 👍

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 08 jan 2021 22:29

Ik heb hetzelfde gehad, koppelen met bluetooth op Windows 10 werkte niet.

Toen een ant+ dongle met verleng snoer USB.
Het werkte, maar elke keer weg verbinding, sta je stil met Zwift, watts op 0, fluctuerende enorm.

Upgrado app gedaan.

Zelfde problemen, uur gefietst en 6 kilometer afgelegd, zwaar trappen niet normaal .

Laptop bekabeld aangesloten, zelfde probleem.

Toen met bluetooth gekoppeld op een iPad , werkt perfect nu.

De waardes kloppen, de kilometers kloppen, de percentages helling kloppen, heuvel af klopt.
Dit is fijn rijden , wilde er eigenlijk mee stoppen.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 12 jan 2021 11:18

Hier het zelfde probleem maar dan met een suito i.c.m. een apple tv 4k. Start is prima, maar op een gegeven moment valt de verbinding weg en is deze ook nauwelijks te herstellen. De bluetooth verbinding met de mijn powermeter naar de apple tv is altijd stabiel.

Vanavond maar eens een laptop of ipad proberen.

V077
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 13 jan 2021 14:38

Herkenbaar probleem, tot afgelopen maandag was het signaal vrij snel (10sec) weer terug maar afgelopen maandag bleef de connectie tussen de Suito en laptop weg.

Mijn telefoon zag de Suito wel dus geprobeerd connectie te maken via de companion app i.p.v. de ingebouwde bluetooth van de laptop.

Dit werkte prima en ook gister zonder problemen op deze manier gezwift.

AFS
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2023 17:31

AFS 27 mar 2023 17:35

Beste leden,

Zie hieronder het bericht van Danny.
Ik heb namelijk dezelfde problemen en vind geen oplossing.
probleem : "Er wordt geen foutmelding weergegeven, enkel dat de wattage op 0 en cadens op 0 blijft staan.
De hartslag blijft wel zichtbaar en wordt nog steeds doorgegeven aan zwift."

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Ant plus dongle gekocht met verlengkoord.
Alle apparatuur spanningsloos gemaakt en weer opgestart.
Blue tooth uitgeschakeld en alles via Ant plus gekoppeld.
Zwift ziet vervolgens gelijk de fietstrainer via Ant plus alleen wordt er ook nu weer geen wattage en cadens weergegeven. (beide op 0)
Ik heb alle apparatuur in de woning uitgeschakeld inclusief bluetooth. (geen verbetering).
Ik heb alle apparatuur in de woning uitgeschakeld, ant plus verwijdert en alleen bluetooth laptop aangezet (geen verbetering).
Ik heb alle keuze opties m.b.t. de fietstrainer in zwift geprobeerd, (bluetooth en de ant plus) (geen verbetering).
Ik heb de app van Elite gedownload en gecontroleerd of de Suito de juiste software versie heeft.(geen verbetering)
Ik heb de laptop uitgezet en het opnieuw geprobeerd met mijn ipad via bluetooth; zelfde verhaal; waardes hartslagmeter wordt wel herkend, de ipad ziet ook de fietstrainer maar opnieuw de wattage en cadens op 0.

Het is net of stuurt de fietstrainer geen cadans en wattage waardes meer door....??
De lampjes op de suito branden als volgt: Rood constant: Blauw constant: Groen knippert om de zoveel seconden.

Ik beschik over een MacBook Air van 2016 dewelke nog volledig up to date is.

Kan iemand mij helpen?
Ik heb ook reeds een mail gedaan naar Elite zelf.

Groetjes,

Angelo
DPSpecialized schreef: 05 jan 2021 11:48 Hallo forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Sinds een week ondervind ik problemen met de Elite Suito i.c.m. Zwift.
Ik gebruik deze via mijn Windows 10 Laptop i.c.m. Bluetooth.
Met het opstarten van zwift herkent deze direct de Elite Suito en mijn hartslagmeter via Bluetooth.
Ik begin te fietsen en de waardes van wattage en cadens lopen keurig op.
Afgelopen week meerdere ritjes gefietst en na een paar kilometer wordt er 0 wattage en 0 cadens aangegeven terwijl ik fiets.
Er wordt geen foutmelding weergegeven, enkel dat de wattage op 0 en cadens op 0 blijft staan.
De hartslag blijft wel zichtbaar en wordt nog steeds doorgegeven aan zwift.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Ant plus dongle gekocht met verlengkoord.
Alle apparatuur spanningsloos gemaakt en weer opgestart.
Blue tooth uitgeschakeld en alles via Ant plus gekoppeld.
Zwift ziet vervolgens gelijk de fietstrainer via Ant plus alleen wordt er ook nu weer geen wattage en cadens weergegeven. (beide op 0)
Ik heb alle apparatuur in de woning uitgeschakeld inclusief bluetooth. (geen verbetering).
Ik heb alle apparatuur in de woning uitgeschakeld, ant plus verwijdert en alleen bluetooth laptop aangezet (geen verbetering).
Ik heb alle keuze opties m.b.t. de fietstrainer in zwift geprobeerd, (bluetooth en de ant plus) (geen verbetering).
Ik heb de app van Elite gedownload en gecontroleerd of de Suito de juiste software versie heeft.(geen verbetering)
Ik heb de laptop uitgezet en het opnieuw geprobeerd met mijn ipad via bluetooth; zelfde verhaal; waardes hartslagmeter wordt wel herkend, de ipad ziet ook de fietstrainer maar opnieuw de wattage en cadens op 0.

Het is net of stuurt de fietstrainer geen cadans en wattage waardes meer door....??
De lampjes op de suito branden als volgt: Rood constant: Blauw constant: Groen knippert om de zoveel seconden.

Wanneer ik bijvoorbeeld de volgende dag alles weer opstart werkt het weer een paar kilometer en vervolgens komt het zelfde probleem weer naar voren.

Mijn hartslag meter werkt goed i.c.m. zowel bluetooth als ant plus.

Wie heeft de gouden tip...

Groet Danny

Plaats reactie