Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 sep 2021 18:08

Voor wie in klassieke en sport/raceauto's is geïnteresseerd kan je daar je lol op.
Museum in Maranello ben ik meermaals geweest en is een must. Ook leuk voor kids. Dan een lunch in Il Cavallino. Ga dan voor the full monty en tussen iedere gang even foto's kijken.
Museum in Modena was een Maserati tentoonstelling toen ik daar was. Andere keer dat ik er was vooral oldtimers. Dat museum wordt veel meer flexibel ingezet terwijl Maranello meer de basis is.
Wie in die omgeving is en dit leuk vindt doet zichzelf ook een plezier bij de Panini collectie te kijken. Is op een grote kaasboerderij en 1 hal met unieke auto's en wat tweewielers. Ook even bij de kaas kijken is indrukwekkend.
Echte fijnproevers gaan ook even bij Stanguellini kijken. Daar ruikt het echt naar olie en verbrand rubber.

En fietsen in de Modenese Appenijnen is verre van een straf.....

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 sep 2021 20:22

Vandaag een overheerlijke gravelrit gereden. Maar ipv de Veluwe, Hilversum of Utrechtse Heuvelrug uitgeweken naar Cuijk om daar de ‘Gravelrides.ccXL - Wanroij 152 km’ te rijden.
Vooraf idee: Zal wel zien en verwachtingen niet te hoog, maar deze route was wat mij betreft ver boven verwachting. Eigenlijk zat er zo'n beetje alles in wat het fietsen op een gravelbike zo leuk maakt. Idd gravel, bospaden, smalle strookjes langs het water, fietspaden en zand tot aan mul zand. 1x zelfs een "vastloper" want geen doorkomen aan.
Denk dat zo richting de 70% onverhard was.
Alleen zuidelijk van Cuijk alles zo plat als een pannenkoek, maar eerlijk gezegd niet gemist.
Aantal stukken redelijk gebruik gemaakt van gravelfietspaden (knooppunten routes) en misschien niet het meest geschikt op ‘prime time’ als half NL hun zondagsritje op de e-bike doen.
Maar vandaag lekker rustig en genieten. Na zo'n 6:30u en 156 km blij dat ik weer bij de auto was https://www.strava.com/activities/6011315875
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 okt 2021 11:25

Ik had gisteren niet heel veel zin om te gaan fietsen. Afgelopen week al bijna de hele week met de fiets geweest, is ook kleine 180km. Toch maar kort rondje, dacht ik. Tocht van 120km heuvelland gekozen, had ik eerder gereden, dacht ik. Op de fiets, naar het startpunt dat ik nog wel wist, dacht ik. Wat er precies gebeurd is ben ik nog niet achter maar dit was een totaal onbekende route voor mij. En dan bedoel ik de aaneenschakeling van wegen, redelijk onorthodoxe combinatie voor mij doen.
Uiteindelijk heel wat hellingen gezien, Eyserbosweg, Gulpenerberg, Doodemanweg, Schweiberg, Cauberg en nog heel wat waarvan ik de naam niet weet. Thuis met 135km en bijna 1700hm. Gezien dat dat voor mij een nieuw pr in hm is, kan ik die tocht niet eerder gereden hebben. Hoe die dan toch in mijn Fenix terecht is gekomen :?:

Maar wát een wind.....zelfs in afdalingen nog stevig doorzetten om 25+ te halen.

Ook heel veel mensen op gehuurde racefietsen, dat heb ik nog nooit gezien. Fietsen met grote stickers For Rent op de zadelbuis. Alleen jammer dat ze dan de meest uitdagende klimmen nemen, bv. Eyserbosweg zie je dan 2-3 mannen lopen met fiets aan de hand. Zonde, dan ga je toch nooit meer?
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 03 okt 2021 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 03 okt 2021 13:16

:?:
Ramon73 schreef: 03 okt 2021 11:25 Ik had gisteren niet heel veel zin om te gaan fietsen. Afgelopen week al bijna de hele week met de fiets geweest, is ook kleine 180km. Toch maar kort rondje, dacht ik. Tocht van 120km heuvelland gekozen, had ik eerder gereden, dacht ik. Op de fiets, naar het startpunt dat ik nog wel wist, dacht ik. Wat er precies gebeurd is ben ik nog niet achter maar dit was een totaal onbekende route voor mij. En dan bedoel ik de aaneenschakeling van wegen, redelijk onorthodoxe combinatie voor mij doen.
Uiteindelijk heel wat hellingen gezien, Eyserbosweg, Gulpenerberg, Doodemanweg, Schweiberg, Cauberg en nog heel wat waarvan ik de naam niet weet. Thuis met 135km en bijna 1700hm. Gezien dat dat voor mij een nieuw pr in hm is, kan ik die tocht niet eerder gereden hebben. Hoe die dan toch in mijn Fenix terecht is gekomen :?:

Maar wát een wind.....zelfs in afdalingen nog stevig doorzetten om 25+ te halen.

Ook heel veel mensen op gehuurde racefietsen gezien, dat heb ik nog nooit gezien. Fietsen met grote stickers For Rent op de zadelbuis. Alleen jammer dat ze dan de meest uitdagende klimmen nemen, bv. Eyserbosweg zie je dan 2-3 mannen lopen met fiets aan de hand. Zonde, dan ga je toch nooit meer?
Kort rondje schrijf je. Ik denk dan aan 50 a 60 km... ga je 120😅

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 okt 2021 13:41

Woutoro32 schreef: 03 okt 2021 13:16 :?:
Ramon73 schreef: 03 okt 2021 11:25 Ik had gisteren niet heel veel zin om te gaan fietsen. Afgelopen week al bijna de hele week met de fiets geweest, is ook kleine 180km. Toch maar kort rondje, dacht ik.
Kort rondje schrijf je. Ik denk dan aan 50 a 60 km... ga je 120😅
Voor mij is dat een kort(er) rondje, in het weekend is het vaker 150-180km.
En alles relatief, denk dat DDX voor 150km niet eens opstaat van de bank.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 03 okt 2021 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 03 okt 2021 13:48

Afgelopen week 9300 hoogtemeters verteerd in het prachtige Andalusië. Rondrit vanuit Ronda, daarbij ook de Pico Veleta aangedaan. Zelf daar tot 2550 meter gefietst, je kunt tot 3400. Een week lang geen wolk gezien, nu voor de buis #ParijsRoubaix
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bluv107 op 03 okt 2021 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 03 okt 2021 17:44

Andalusië
Eigen rondreis of met 1 van de organisatie die in Ronda zitten?

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 03 okt 2021 21:57

Sunhillcycling, voorheen Andalusië Fietsreizen van Ger de Heus. Dit jaar was de vijfde keer dat we gingen, vertrouwd adres.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 04 okt 2021 08:43

Mooi, maar vind het eigenlijk niet kunnen dat je dit post terwijl het in NL drama weer is. :lol:

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 okt 2021 11:11

Ben weer thuis hoor, nu in Teams-overleg :(
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 okt 2021 11:12

Gaaf, Bluv!

Ik ben gisteren ook teruggekomen van een buitenlands tripje. Twee vrienden zijn met een bedrijfje A BLOC sponsor van de Haute Route en namens hen zou ik meedoen aan HR Ventoux. Ze waren echter verhinderd en vroegen of ik de honneurs wilde waarnemen in het start- en finishdorp. Niet helemaal wat ik in gedachte had, maar ach, we zijn er om elkaar te helpen en er was genoeg tijd om zelf te fietsen. Verder opende het nieuwe mogelijkheden nu ik niet aan de koers zou meedoen. :winkthumb:

Op de heenweg had ik een tussenstop in Geneve. Dat was een mooie gelegenheid om La Barilette weer eens op de rijden. Velen weten niet dat de Haute Jura ook een aantal aardige beklimmingen kent. Dit is er 1 van. Een kleine 900hm en een gemiddeld stijgingspercentage van meer dan 8%. Goede test hoe het staat met de conditie nu ik tijden vooral solo en onverhard rijd. Dik PR op mijn 48ste, dus dat zit wel snor. Overigens blijven de bergen de bergen. Weersvoorspelling gaf aan 19 graden en droog weer. Ter plekke zag alles er rustig uit, dus om 18.00 rap naar boven met windvest en armstukken in de achterzak. Echter halverwege de klim begon het aardig te regen. Heb ik weer......... En als toetje kwam er een bulderende wind over de kam naar beneden. Het bleek boven 3 graden te zijn. Snel wat foto's genomen en naar beneden gedoken nu de duisternis snel inviel. Leve de schijfremmen in kou, nattigheid en schemer.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/6038960482

Donderdag reden we door naar Bedoin. Na alles opgebouwd te hebben, was er een kleine 'window of opportunity'. Ik had nog een appeltje te schillen met de Malaucene kant van de Ventoux. Waar ik op de Bedoin kant 1.28 ooit wist te rijden, was ik aan de andere kant nooit verder gekomen dan 1.42. Flat out wilde ik niet gaan, aangezien ik de andere dagen ook nog wat avonturen op het programma had staan. Maar een PR-tje, daar geloofde ik wel in. Wat blijft het toch een lastige klim! Nooit kom je in je ritme, en waar de Bedoin-kant bijkant file rijden is, kom je hier geen kip tegen. Maar gedurende de hele rit, zag en voelde ik dat het goed zat: 1.36. Lekkerrrr..... Na de verplichte topfoto met de stalen Chesini de afdaling in, benieuwd hoe dit frame zich zou houden in een snelle afdaling. Prima-de-luxe!

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/6043249708

Na de renners voorzien te hebben van koffie voor de start en hen uitgezwaaid te hebben, spongen we op de fiets voor de rit waar ik het meeste naar uitgekeken had: de vierde kant van de Ventoux. Wat konden we verwachten van een lange onverharde klim op onze gravelbikes? Nu weten we het! Bloed, zweet en tranen ;) maar ook eindeloos genieten, rust, en concentratie om voldoende grip te houden in steile passage en bochten vol los gravel. Vanuit Bedoin klim je eerst richting Liotard, om dan aan de rand van het maanlandschap een oversteek te maken naar Reinard. Wat gaaf. Daar aangekomen heb ik wat staan keuvelen met de organisatie van Haute Route en heb ik de eerste deelnemers van de compact route (korte versie) welkom geheten). Na 45 minuten kwam ook mijn maatje boven. Zijn onderrug speelde flink op tijdens deze klim. We besloten door te rijden naar de top over de weg, om daarna af te dalen naar Liotard, wederom de oversteek onverhard te maken naar Reinard, om vanaf daar af te dalen. Na de eerste bocht kwam Loic Ruffaut als langs geknald (nummer 1 in de wedstrijd). Manmanman, wat gaan die mannen hard naar boven. Gelukkig had ik een excuus; tassen aan mijn frame en dikke banden met profiel (56mm) :winkthumb:

In het finishdorp krijg je uiteraard snel aandacht wanneer je bier uitdeelt, maar de gravelbikes naast onze bus/stand lokten de meeste reacties uit. Ook in dit peloton van hardrijders is de gravelbike een rising star. Voor ik het wist sprak ik lui die mee hebben gedaan aan Gravel Epic, RIF Iceland, maar ook met LtD en Thomas Dekker reden in Kenia. Cool. Altijd gaaf om mensen te spreken die dezelfde passie en enthousiasme delen!

Conclusie: klim NR 4 is de allergaafste!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/6046805104

Tijdens mijn laatste dag heb ik de meeste tijd om te fietsen. De deelnemers aan de HR staat een etappe van 150km te wachten die eindigt met een beklimming vanuit Malaucene. Ik heb via de mannen van FatPigeons (aanrader om te volgen op instagram) 2 routes ontvangen van 50km gravelfun. Zo naïef als ik wil zijn, heb ik besloten beide routes die dag te rijden. Na de start van de renners om 7.30, gooi ik snel de stand dicht en bij het eerste zonlicht vertrek ik. Pleuris....... wat is dit afzien :lol: De bedenkers van deze route hebben bedacht dat de snelste weg recht omhoog is, door een soort van rivierbedding. De eerste 15km nemen dan ook 2 uur in beslag, waarbij ik jagers van dichtbij hoor schieten en waarschuwingsborden zie voor schaapshonden (die grote witte). De plekken waar ik terecht kom maken dat helemaal goed. Regelmatig valt mijn muil open van de schoonheid van de omgeving. Wauw, wauw, wauw.
Na 4.5 uur ben ik terug van de eerste loop van 50km. Die 2e gaat niet meer lukken, maar ik heb nog tijd. Ik besluit richting Carpentras te rijden (vlakkere gedeelte van de regio) en daar op de bonnefooi naar wat onverharde stroken te zoeken. Dat bleek een hele goede keus. Snel ontdek ik dat een stippellijn op de wahoo een majestueuze witte strook door de wijngaarden is. Zo weet ik strook na strook aan elkaar te rijgen. Her en der staan nog flinke plassen op de route en ik kom dan ook flink bemodderd terug, om de deelnemers aan de HR te voorzien van een 'well earned' biertje. De fiets en mijn verschijning lokken de nodige opmerkingen uit.

Omgeving Ventoux en de gravelfiets? Yep, zekers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/6052661080

Aankomende herfstvakantie zit ik aan de Cote d'Opale. Hopenlijk heb we lekker herfstweer, want daar beloofd het ook fijn gravelen te zijn.

Mocht je meer foto's willen zien: instagram gravelgremmen. Via strava en Komoot (JoostG) kan je de routes terugvinden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 okt 2021 17:48

Mooi verslag :winkthumb:
En de herfst is ook een mooi jaargetijde om te fietsen. Tenminste met droog weer. De natuur is zoveel mooier dan in de lente/zomer
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie