Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 aug 2021 13:18

Paar dagen even "niets" gedaan na Duitsland, maar vrijdag toch weer een lekkere graveltocht van dikke 6 uur en 150 km gemaakt. Moest toch wachten op montage trekhaak, dus de tussentijd toch heel goed benut dacht ik zo.
Route was de iets aangepaste versie van de "Rock Solid Take Away" uit 2019 en die via de GPS gereden. Vanuit Amersfoort richting Lunteren, Ede, Veenendaal, Leersum, Doorn, Austerlitz en weer terug.
Omstandigheden waren voortreefelijk voor deze rit en met dikke smil terug bij garage waar ze net een half uurtje klaar waren, dus mooi uitgekiend.
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De ravage na de storm bij Leersum

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/5785787159
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 aug 2021 13:49

Wow, hebben ze er dik 6 uur over gedaan om een trekhaak te monteren? :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2130
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 aug 2021 21:20

140km gereden door Heuvelland, Duitsland, Wallonië. Ruim 1000hm dus geen hele snelle rit met 28km/h. Wel fijn gereden, mooie afwisseling in landschappen.
Forse fik gespot in Heerlen, dikke zwarte rookwolken
Gelukkig hadden de deskundigen het snel geblust.
Bijlagen
IMG-20210814-WA0004.jpeg
Dogma F

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 aug 2021 07:07

De Tukker schreef: 14 aug 2021 13:49 Wow, hebben ze er dik 6 uur over gedaan om een trekhaak te monteren? :lol:
Als je het zo bekijkt, doet het de naar Kwikfit geen eer aan. :mrgreen:
Verder geen idee hoe lang ze echt bezig zijn geweest, is toch fixed price. In ieder geval hoeft de fiets niet meer achterin en ik had een mooi excuus om lekker lang te trappen
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 aug 2021 21:00

Vandaag Retro Oosterschelde Toer

Kleine sfeerimpressie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 aug 2021 16:44

Gisteren een leuke gravelrit op de Veluwe die min of meer bij toeval tot stand kwam. Toeval? Idd, ik had route in gedachten, op mijn Garmin gezet en vervolgens mijn Garmin thuis gelaten.............
Dus vanuit vlak bij Kootwijk maar wat op richtingsgevoel aan de bak geweest en voorkomen dat ik soort van labyrint zou rijden. Dat aardig uitgekomen en alleen een betonpad bij Radio Kootwijk zowel heen/terug gereden. Zat zo'n beetje van alles in, paar smallere paden, veel bospaden en gravelweg en natuurlijk ook wat asfalt om eea te koppelen.
Uiteindelijk 110 km op de teller en vlot naar huis om de Kawa nog even los te laten https://www.strava.com/activities/5827852938
Opnieuw genieten in meer dan mooie omgeving, natuur en relatieve rust tov bijvoorbeeld de UHR. Enige "probleempje" onderweg was een latex douche, dus die band ligt inmiddels ook in de sulo.
Paar plaatjes voor de sfeer

Afbeelding
Dit betonpad idd heen en terug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2130
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 aug 2021 19:37

Zaterdag 70km gefietst met de buurvrouw, grappig om eens met een jongere vrouw te fietsen. Heel ander soort aandacht die je zelfs als "koppel" krijgt. Zelfs toen ze lekke band kreeg en ik al bezig was met de reparatie kwam nog een vent hulp aanbieden. Hij was snel weg toen ik aanbood dat hij mocht pompen :)
Met een ander fietsen is ook wel eens grappig, kletspraatje onderweg, je pakt eens een terrasje. Geen gemiddelde dat in de boeken mag, maar weer eens een ander soort rit.

Voor het sportieve karakter vandaag nog een rit alleen gedaan. Dan komt het voordeel boven water, dan ga ik korter en kan ik wat pittiger rijden, hogere hartslag. Op lange Weekend-ritten doe ik eerder beetje rustig aan.
75km en 29,4 gemiddeld dankzij fikse tegenwind op de terugweg.
Dogma F

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 aug 2021 19:45

Voor wat er komen gaat aan het eind van de dag een interval gedaan. Daar was het met die wind prima weer voor.
Daarna uitbollen over een paar gravelsrookjes in de Krimpenerwaard. Die lagen weken lang vrij nat :(
Nu prima te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu de beentjes omhoog............

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 24 aug 2021 21:25

De NTFU/Fietssport had onlangs een route rond Tecklenburg op de site gezet en daar was ik dit jaar nog niet geweest. Het was prachtig weer om te fietsen, erg rustig in het Tecklenburgerland.

https://www.strava.com/activities/5845233449

Heel bescheiden, deze route kan nog wel verbeterd worden. Ik noem als voorbeelden een stuk industrieterrein langs de A30 (km 83-85) en het laatste deel dwars door Ibbenburen, maar genoeg te genieten verder.

Een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

En de Dorenberg tot aan het hek. Voor mij de eerste keer dat ik die gedaan heb, zeker de moeite waard.

Afbeelding

hayes

hayes 29 aug 2021 20:27

Had nood aan wat rust in m'n hoofd vandaag. Even gewacht tot de buien voorbij waren en dan vertrokken voor een lange rit. Zonder geplande route.

Het werd uiteindelijk 141 km. Solo is dat zowat waar het voor mij stopt.
Net geen 1000 hoogtemeter.
5u20min.

Ritje in Noord-Frankrijk.
Cassel en de Mont des Cats voor de hoogtemeters.
Forêt de Clairmarais voor de rust en heerlijk desolate wegen.
Hier en daar een gravelstrook meegepikt en de Schwalbe One TLE gaven geen krimp.


Afbeelding
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 31 aug 2021 09:32

Gisteren een heerlijk rondje gemaakt vanuit Rotterdam naar Alphen a\d Rijn en terug. Toch meer wind dan verwacht maar vanaf Alphen wind mee. Ging lekker! 60km. En dat ging weer ouderwets lekker na meer dan 1 week niets gedaan te hebben. Die tweede vaccinatie voor COVID viel toch tegen nadat ik nergens last van heb gehad van de eerste. Dus dan maar beter even een pas op de plaats als je wat ziekjes bent.
Ride bikes, not tanks!

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 31 aug 2021 12:28

hayes schreef: 29 aug 2021 20:27 Had nood aan wat rust in m'n hoofd vandaag. Even gewacht tot de buien voorbij waren en dan vertrokken voor een lange rit. Zonder geplande route.

Het werd uiteindelijk 141 km. Solo is dat zowat waar het voor mij stopt.
Net geen 1000 hoogtemeter.
5u20min.

Ritje in Noord-Frankrijk.
.


Afbeelding
Mooie rit.......doet me denken aan een lachende haai, of een cartoony vliegtuig :winkthumb:
Laatst gewijzigd door Sulla op 01 sep 2021 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie