Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 nov 2021 14:39

Je hebt iig wel een mooie foto gemaakt.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 29 nov 2021 08:11

Nu kan ik er wel van genieten. Op dat moment niet. :mrgreen:
Ah, die ritten horen er bij. Net daarom is dat eerste lenteritje kort kort zo hard genieten.

En het KMI voorspelt hier nog 7 dagen regen en wind.
Alle beken staan nu al buiten hun oevers. Ik zag al foto's langskomen van mensen waar het wel héél dichtbij hun huis kwam. Ieder jaar in november is het dezelfde ellende hier.

Afbeelding

[zelfbeklag modus uit]

https://www.focus-wtv.be/nieuws/her-en- ... -getroffen

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 dec 2021 13:36

Hopelijk dit de kortste rit van het jaar en zeker die ik hier plaats, namelijk 24 km.............
Na 5 indoorritten op rij leek het vrijdagmorgen ideaal voor een langere graveltocht van Soest richting Rhenen. In ieder leek me dat beter dan asfalt gezin lage temp. en kans op gladheid.
Had idd zo hier en daar gevroren.
Afbeelding
Na 24 km toch even wat naast het pad om wat af te snijden en daar lag een soort van biels en met het vocht blijkbaar te glad en daar ging Fredje vol onderuit op de "beroemde" linker kant.
Gelukkig hulp ter plekke en 112 gebeld. Na minder dan 20 minuten richting Meander ziekenhuis Amersfoort.
Afbeelding

Foto's wezen gelukkig uit dat er geen breuken waren en dat meevaller gezien het verleden aan die kant. Wel extreem gekneusd en nog erger de pijn in de lies (om door de grond te gaan, niet normaal).
Afgelopen nacht max. 10 min. per keer de oogjes dicht gehad en bij minste of geringste beweging wakker van de pijnscheuten.
Maar goed, voorlopig veroordeeld tot bank hangen en hopen dat ik vlot weer op de indoortrainer kan.
Dus dit was het op Strava https://www.strava.com/activities/6337270675
Enne, dan heb ik toch een keer enkele rustweken................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 04 dec 2021 13:42

Spoedig herstel. Ik had aan één blik op buienradar genoeg. Geen ochtendrit ... De rit naar mijn werk was al nat genoeg.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 dec 2021 13:56

Beterschap Fred.

Trouwens hoe regel je zoiets op zo'n moment met je fiets midden in het bos ?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 dec 2021 14:04

DDX schreef: 04 dec 2021 13:56 Beterschap Fred.

Trouwens hoe regel je zoiets op zo'n moment met je fiets midden in het bos ?
Was gelukkig tegenover restaurant Klein Zwitserland Driebergen. Daar hebben ze mijn fiets veilig gesteld en die is later opgehaald. Dus staat een vieze fiets in mijn werkplaats…..
In dat ook geluk, want fiets ook regelmatig solo midden in het niks.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 dec 2021 14:35

Ja je ziet het Fred, het blijft een risico met dit weer in het bos, gelukkig niets gebroken, wel veel pijn, maar ja ze zeggen wel eens "wie mooi wilt zijn moet pijn lijden", enfin sterkte met het herstel en beterschap Fred.

Heb zelf vandaag ook gefietst, wel op de weg, maar toch, overal glad, glad, dus voorzichtig de bochten gereden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 04 dec 2021 16:05

Ai. Veel beterschap. Hopelijk is de pijn wat draaglijk.

IK vind het zo tricky nu. Had een ritje gepland met wat gravel. Weerbericht zei nat na de middag.
Was dus de hele voormiddag oude wijven regenen.
Zowat alle offroad stukjes liggen er verzopen bij. Ik heb de Schwalbe G-One bite liggen voor en achter.
Was nog steeds continu glijden. Gewoon in een stukje rechtdoor ging m'n fiets gewoon helemaal opzij.

Al snel de plannen aangepast.

Was trouwens net als vorig weekend koud, nat en winderig.
M'n vrouw moest helpen m'n kledij uit te doen. Opnieuw helemaal verkleumd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 dec 2021 16:09

Ik ben vanmorgen maar ff het strand weer op gegaan, dat ligt er tenminste redelijk bij.
Wegen zijn smerig en offroad is het glibberen en glijden.
En nog beetje last van ribben nadat ik dus afgelopen dinsdag onderuit geglibberd was tijden offroad in de duinen.

i-mac

i-mac 04 dec 2021 16:12

Tip voor alle die-hard fietsers die er niet voor terug deinzen om in weer en wind de baan op te gaan. Weegt niets, neemt zeer weinig plaats in, maar kan je een tijdje warm houden. De zilveren kant aan de binnenkant houdt je warm. Omgekeerd koelt het je lichaam af.

https://www.decathlon.be/nl/p/overlevin ... /R-p-12837

Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 04 dec 2021 16:12

Beterschap Fred.

Vanmorgen geweest om de voorspelde regen voor vanmiddag voor te zijn maar die regen had haast en ruim voor we thuis waren begon het al te druppelen en de laatste 15km of zo regende het goed door. Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om bij regen te vertrekken voor een tocht maar ik moet zeggen dat het wel een vreemd soort van voldoening gaf bij thuiskomst, zo van ‘heh toch lekker gefietst”. Ik zag er wel (weer) uit als een zwijn. Fiets idem.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 04 dec 2021 16:25

i-mac schreef: 04 dec 2021 16:12 Tip voor alle die-hard fietsers die er niet voor terug deinzen om in weer en wind de baan op te gaan. Weegt niets, neemt zeer weinig plaats in, maar kan je een tijdje warm houden. De zilveren kant aan de binnenkant houdt je warm. Omgekeerd koelt het je lichaam af.

https://www.decathlon.be/nl/p/overlevin ... /R-p-12837

Afbeelding
Goeie tip!

Maar zou het echt veel uitmaken welke kant je gebruikt?

Plaats reactie