Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 29 jul 2021 19:18

Mijn maandPR stond op 1223 km, vandaag weer iets verhoogd naar 1239 km. De maand is nog niet om, dus er komt nog iets bij.
Kijken of het lukt om nog 160km te rijden, 1400 km rond.


Afbeelding
Bijlagen
Screenshot_20210729_191120.jpg
Dogma F

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 aug 2021 20:13

Ouderwetsch Rondje Ringvaart gedaan. Het was rustig op de weg, weinig andere fietsers. Ook wel een beetje
Koffie en appeltaart bij Fort Vijfhuizen en er toch maar voor gekozen om langs de kust terug te fietsen

https://www.strava.com/activities/5722106506

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 04 aug 2021 19:00

Even ritje woon-werk gedaan vandaag. Ging weer uitstekend na drie dagen gedwongen rust (kletterde van de regen). Trainingsstatus van Niet Productief naar Piek, +4 op conditiescore. Gemiddelde van 32+ op 30km. Ik ben tevreden! Nu nog beetje geschikt weer houden :(
Dogma F

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 aug 2021 21:42

Op vakantie vandaag een mooi rondje gedaan in de omgeving van Saint Tropez. Paar mooie binnenweggetjes en beklimmingen gedaan in de regio tussen croix val mer en Ramatuelle.

Alleen het eerste stukje rondom Saint Tropez naar Cogolin moet je als fietser gewoon op een driebaansweg je plek vinden. Echt relaxt is dat niet.

(En balen van die auto voor me op een bochtige afdaling)

i-mac

i-mac 06 aug 2021 20:54

Lang geleden dat ik zo een bizarre rit heb gefietst.

Deze morgen mocht ik een Canyon Grail:on afhalen voor mijn zoon bij Canyon België. Ik had het idee om er een rit met de gravel aan vast te maken. Even wat zoeken op het internet, an algauw vond ik een rit (plugplug Hageland). 65km et de nodige hoogtemeters, dat klonk best leuk.

Maar helaas, na amper 4km werd ik een bos ingestuurd. Waar het eerst nog wat modder was, veranderde dat snel in een winters cyclocross parcours. Met als gevolg dat ik voet aan de grond (nou ja) moest zetten. Fietsen in dergelijke modder, daar pas ik voor. Volgens de kaart was het echter beter om verder te rijden, in plaats van om te keren. Maar het werd alleen maar erger. Gezien mijn trage snelheid, kreeg ik nog eens een zwerm muggen over me heen. En die zagen een lekkere maaltijd in me.


Maar goed, niet veel later kon ik mijn weg verderzetten. En de volgende 20km vielen best goed mee. De regen en de wind nam ik voor lief erbij. Maar toen begon de ellende weer. eerst een paar kleine plassen, vervolgens plassen die over de ganse breedte van het pad liepen, om te eindigen in een ... poel. Ondanks dat het deel van het parcours was, zakte ik tot aan mijn knieen in het water.

Dan kreeg ik nog een paar paadjes onder de wielen geschoven, die waarschijnlijk wxandelpaden waren, of bedoeld voor ruiters, want veel fietsplezier was er niet te beleven.

Dan maar gekozen om andere (gravel)paden op te zoeken. Na de zoveelste plensbui dan maar gekozen om de kortste weg naar de auto te nemen.

Daar mocht ik dan de fiets van mijn zoon in ontvangst nemen. De terugweg was er ook eentje om snel te vergeten. Op de ring van Brussel was een ongeval gebeurt, met als gevolgd dat ik er één uur deed over 10km.


Mooie omgeving daar, maar ik ga er eens terug als er een lange droge periode is.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 07 aug 2021 08:34

Dat is een herinnering welke je nooit meer zult vergeten :-) In tegenstelling tot al die mooie ritjes met temperaturen van rond de 25 graden en blauwe lucht en een droog wegdek.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 aug 2021 08:40

Ik zie dat ook dikwijls hier in de Ardennen rond Spa. Wat ze in de markt zetten als gravelroutes, dat zijn dikwijls echte ploeterparcours waarop je je fiets zo een groot onderhoud inrijdt.
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 08 aug 2021 20:05

Niet zo'n goed weekend gehad. Zaterdag is mijn gebruikelijke fietsdag waarin ik meer kilometers maak. Dit weekend bij 25km een fikse slag in mijn achterwiel gereden. Voorzichtig naar huis gescharreld, staand. Eenmaal thuis was het te laat om wiel te vervangen en alsnog te gaan. Toch maar wiel vervangen en de zondag vrij gepland.
Zondag was het zo-zo weer, donkere lucht, veel wind. Uiteraard toch gaan rijden, bijna overal tegenwind en 40km van huis een enórme plensbui. Water stond in mijn schoenen. Zoals hoosbuien altijd, 10 minuten later droog en zonnig. Jasje weer uit en kwartiertje later weer plensbui.
Thuis met een fiets die alleen nog modder kleurig was, schoenen vol water. Fiets poetsen zolang die nog nat is, gaat het snelst. Douchen, wasmachine vol sportwas, schoenen erbij.
Hopelijk wordt het komende week iets beter weer......
Dogma F

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 08 aug 2021 20:55

Ramon73 schreef: 08 aug 2021 20:05 Niet zo'n goed weekend gehad. Zaterdag is mijn gebruikelijke fietsdag waarin ik meer kilometers maak. Dit weekend bij 25km een fikse slag in mijn achterwiel gereden. Voorzichtig naar huis gescharreld, staand. Eenmaal thuis was het te laat om wiel te vervangen en alsnog te gaan. Toch maar wiel vervangen en de zondag vrij gepland.
Zondag was het zo-zo weer, donkere lucht, veel wind. Uiteraard toch gaan rijden, bijna overal tegenwind en 40km van huis een enórme plensbui. Water stond in mijn schoenen. Zoals hoosbuien altijd, 10 minuten later droog en zonnig. Jasje weer uit en kwartiertje later weer plensbui.
Thuis met een fiets die alleen nog modder kleurig was, schoenen vol water. Fiets poetsen zolang die nog nat is, gaat het snelst. Douchen, wasmachine vol sportwas, schoenen erbij.
Hopelijk wordt het komende week iets beter weer......
Brrrr, je moet er maar zin in hebben :D :lol: maar wel :like:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 aug 2021 21:12

Net thuis van paar dagen fietsen in de Eifel.
Waren te gast in Wielerherberg Eifel all inn wat in het gehucht Bonsbeuren (25 inwoners) ligt.
Zaterdag:
Vrouwlief Marga rond 09:30u bij het station gebracht, kon ze shoppen in Trier. Afgesproken om pakweg 16:00u weer terug te zijn en kon ik vandaar uit lekker eind fietsen.
In feite een aantal lussen vlak bij de moezel gepakt zodat er een aantal klimstukken van 300 hm inzaten. Maar daartussen bijna nergens vlak muv langs de moezel zelf.
Langs de moezel niet alleen (iets met vakantie) maar verder landinwaarts lekker rustig en vooral genieten van de mooie wegen en uitzicht.
Net iets na 4'en teurg bij de auto en vrouw krap 2 minuten later, dus perfecte timing.
Zij eind gelopen en eea uitgegeven en Fredje met 150 km en 2.300hm ook happy.
https://www.strava.com/activities/5753653909

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag: Een route gekregen van eigenaar van de herberg en was min of meer retourtje Nürburgring. Op papier minder klimwerk, maar viel achteraf tegen. Was meer dan gedacht en zeker met de vrijdag in de benen echt pittig.
Maar de route was een juweeltje, wat een geweldige route met allerlei smallere fietspaden tussen de weilanden door. Stukken die ik nooit gevonden zou hebben.
De laatste 20 km toch een flinke bui regen over me heen.
Maar met 135 km en 2.750 hm geen klagen.https://www.strava.com/activities/5758897681

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag:
Zware benen, maar toch nog een klein stuk pakken, want hoe vaak kom je er ?
Dus even een rondje van 72 km / 1.200hm gemaakt.
https://www.strava.com/activities/5763148650
Klimmen was zoals verwacht heel erg moeizaam, was domweg moe. Bleek ook wel uit hartslag. De maximale hartslag was nog lager dan de gemiddelde hartslag van 2 dagen eerder.
Los daarvan toch genieten van het fietsen, maar de 35/33 kwam goed van pas.

Afbeelding

Tot slot, hoe lekker wil je het hebben als je opstaat en uitkijkt over de Eifel met koeien die regelmatig bijna onder je balkon langs lopen?

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hayes

hayes 10 aug 2021 08:59

Vorig jaar een weekje Traben Trarbach gedaan.
Ik vond het fietsen wel leuk, maar de 'beklimmingen' zijn dikwijls lange rechte stukken op behoorlijk grote wegen. Af en toe wel leuke korte klimmetjes. Ik heb toch liever kleine, kronkelende weggetjes.
Wel een mooie regio, met mooie uitzichten.

Afbeelding

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 10 aug 2021 10:19

Gisteren van Ameland naar Biddinghuizen gefietst voor week 2 van de vakantie.

Helaas de hele weg vol wind tegen met op sommige stukken zelfs wk 6. En wat zijn de N-O polders en Flevoland hopeloos saaie vlaktes om door heen te fietsen.

Wel veel geluk gehad met de regen, want er kwam links en rechts een partij narigheid nasr beneden. Paar verwaaide druppies, en de enige echte bui begon nog geen 50 m voor een tankstation waar ik toch al wou stoppen om de bidons bij te vullen.
Screenshot_20210809-173952_Strava.jpg
Screenshot_20210809-155025_Chrome.jpg
20210809_140432.jpg
20210809_101300.jpg

Plaats reactie