Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 jan 2021 17:18

Weekend toch keer stukje kunnen trappen en beide keren opnieuw op mijn SuperX gravelbike.
Vrijdag: Even gewacht tot de middag en voorzichtig zonnetje doorkwam. Bandjes wat harder (bijna 5 bar) opgepompt en richting de polder bij Nijkerk gegaan. Daar min of meer gewoon lekker kriskras de wegen gepakt, dus sommige stukjes wel 3 keer. Maakte niet uit, was gewoon heerlijk om te trappen.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uur stond er 111 km op de teller en voelde goed aan. https://www.strava.com/activities/4587254469

Zondag: In de planning een graveltocht van 90 km vanaf Amerongen en met retourtje Soest-Amerongen zou dat goed zijn voor pakweg 150 km.
Om 08:30u dik ingepakt op pad met idee over gravelpaden naar Amerongen te gaan, maar dat idee al vlot aan de kant gegooid. Beetje te veel gladde plekken naar mijn zin en Fredje heeft iets met botten breken. Uiterst voorzichtig naar Soesterberg om daar in in eerste instantie de brede zandpaden te pakken, want die in in ieder geval niet glad. Soms ook in de berm trappen ipv het fietspad.
Ook nu vooral beetje heen en weer crossen met uitstapje richting landgoed den Treek.
Maar overal bleef het erg oppassen. Maar los daarvan wel genieten van de omgeving en rijp op de bomen.

Afbeelding

Afbeelding
schaatsen waren bijna handiger geweest hierbij vliegveld Soesterberg

Afbeelding
Hier in ieder niet glad.

Afbeelding

Afbeelding
Vroeg opstaan en fietsen loont

Later in de ochtend wel steeds drukker en zal nog wel even zo blijven tot de IKEA etc. weer open gaat................
Na iets minder dan 4:30u stond er 103 km op de teller en prima voor vandaag. https://www.strava.com/activities/4597468614
Belangrijkste winst vandaag: Frisse neus gepakt en botjes heel gehouden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jan 2021 17:20

Ben voor Goois gravel gegaan. Enerzijds goede keuze want je kunt vanuit mijn huis in Bilthoven bijna 90% onverhard rijden dus weinig/geen last van gladheid. Maar die wandelaars... mensen kinderen. Ik erger me niet snel aan wandelaars. Maar vandaag wel. Loslopende honden, regels niet kennen ("u mag hier niet fietsen", mag overal bijna in het GNR), 3 rijen dik wandelen, vreemd reageren als je fietst op een fietspad, enzovoorts...

92 km gemaakt. Mooi zat!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 jan 2021 18:05

havana schreef: 10 jan 2021 17:20 Ben voor Goois gravel gegaan. Enerzijds goede keuze want je kunt vanuit mijn huis in Bilthoven bijna 90% onverhard rijden dus weinig/geen last van gladheid. Maar die wandelaars... mensen kinderen. Ik erger me niet snel aan wandelaars. Maar vandaag wel. Loslopende honden, regels niet kennen ("u mag hier niet fietsen", mag overal bijna in het GNR), 3 rijen dik wandelen, vreemd reageren als je fietst op een fietspad, enzovoorts...

92 km gemaakt. Mooi zat!
Ha, welkom op een mooie winterse zondag in ‘t Gooi, Havana! Gisteren vond ik het al erg druk, vandaar dat ik vanochtend vroeg op pad ben gegaan en een route heb genomen die de hei vermijdt. De kleinere wegen in de polder bij Tienhoven waren wel spiegelglad.

De drukte bij het Wasmeer, waar we elkaar kruisten, viel wel mee.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Woesst
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 sep 2020 19:10

Woesst 10 jan 2021 18:46

Rond 10’en crosser in de auto en naar Schoorl gereden. Bij schoorldam fiets er uit gehaald en naar Den Helder gefietst. Heen via Schagerbrug en Oudesluis. Broodje aan de dijk. Via de duinen terug gereden, duinen van Den Helder hebben mij positief verrast.

Mooi rondje van 80km, beetje herstellen van Corona, merk toch dat ik daar conditioneel veel door heb ingeleverd :dislike:
Sensa Giulia EVO

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 jan 2021 19:32

Vandaag mijn vrije vrijdag goed benut voor langere gravelrit. Route van gravelrides.cc geleend, die zo'n 90 km was. Dichtstbijzijnde punt vd route Amerongen wat ongeveer 30 km trappen is, dus opgemaakt voor zo'n 150 km rit.
Goed dik aangekleed voor 08:30u op pad en via de bekende gravel fietspaden naar Amerongen. Na 29km de route opgepakt en ging richting Ede. Eerlijk gezegd het minst mooie deel vd route, maar gelukkig dat "leed" na 30 km voorbij en kwamen er een aantal mooie stukken waarvan een aantal bekende trails, maar zeker ook trails waar ik nooit gereden had.
Na iets meer dan 5 uur trappen, weer terug bij beginpunt vd route en over min of meer dezelfde route weer terug.
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze smaakte wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker

Na 6:09u stond er 150,7 km op de teller en meer dan genoeg.https://www.strava.com/activities/4624164364
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2021 19:43

Mooie rit Fred.

Wilde zelf vandaag met de MTB op pad. Ik had ingeschat dat dit wel kon na de droge dagen van afgelopen week. Vanuit Bilthoven naar de dichtstbijzijnde ingang van de route Zeist gereden. Stukje gereden, om vervolgens de noordlus van Austerlitz mee te pakken. Heerlijk rustig, niemand tegengekomen en de route lag er perfect bij. Daarna de zuidlus van Austerlitz, tot aan het einde van de Traayweg.

Daar overgestapt op de rode route van Den Treek (netjes dagvignet gekocht). Mensen kinderen wat een drama... ik had al gelezen dat deze route er niet best bij lag maar dit sloeg echt alles. In vrijwel iedere bocht een soort oceaan, afgewisseld met hele stroken vol modder... (zie foto). Een paar stukken waren zo erg dat ik maar ben gaan lopen...

Afijn daarna de blauwe route gereden van Den Treek die lag er beter bij maar zeker niet zo goed als de UHR routes momenteel. Conclusie: nog veel werk te verzetten voor Den Treek. De routes zijn mooi aangelegd maar zijn nog veel te gevoelig voor water.

Op de terugweg heb ik het restant van de rode route gelaten voor wat het was, en ben ik via de Treekerweg (verhard) teruggereden naar de Traayweg, om daar het laatste stukje Austerlitz weer op te pakken, gevolg door het restant van Zeist. Lag er perfect bij en heerlijk rustig!

Met 76 km op de klok was ik uit en thuis. Bijna 4 uur op pad, ik vond het genoeg.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-01-15 om 17.35.30.png
WhatsApp Image 2021-01-15 at 17.37.28.jpeg

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 jan 2021 20:56

Mooie foto’s weer Fred! En, een flinke rit met dit weer.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 jan 2021 21:44

Dank Robbehopper en Havana. Wil morgen even kijken op de MTB hoe dat gaat ivm de klapvoet. Op de gravelbike blijf je zitten en MTB actiever., even afwachten.
Maar de waarschuwing voor "den Treek" is overduidelijk. Denk Austerlitz / Zeist genoeg is na vandaag.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 jan 2021 18:33

Vandaag vlakke route gedaan, wilde beetje ontspannen fietsen. Vanuit Maastricht via Echt naar Maasbracht en via Roosteren en Urmond terug. Net 100km.
Heen tot Maasbracht was lekker relaxed rijden. Terug vól wind tegen.....zeker 45km de wind strak op kop gehad en dat viel beetje tegen.
Ik wist niet dat Garmin ook trainingsstatus "Te Intensief" heeft.

Wel lekker gefietst, weinig verkeer op de weg, niet te koud. +2° is nog best prima te doen. Ik rij nog met zomerschoenen met overschoenen, ventilatie openingen afgeplakt en verwarmde zooltjes erin. 15km voor thuis, zooltjes leeg en dan merk je het effect van die verwarming.
Dogma F

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 16 jan 2021 18:40

Ik vond het echt koud in Noorden. Vooral de wind.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 17 jan 2021 09:35

Ik ook. Rondje van 75 km gereden van Heerenveen naar Creil in de Noordoostpolder.
De eerste 35 km de wind vol ZW 4 tegen gehad, weinig beschutting. Tussen de 1 en -1 graden op de Wahoo. Volgens Strava was de gevoelstemperatuur -4, denk dat dat wel zo'n beetje klopt.
Romp goed warm kunnen houden maar de benen werden behoorlijk koud na een tijdje.

Bosui
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2021 19:38

Bosui 17 jan 2021 11:39

Toen het gisteren begon te sneeuwen meteen op de fiets gestapt voor een rit van uiteindelijk 95km. Die wintserse taferelen zijn prachtig! Onderweg geen enkele wielrenner tegengekomen, wat redelijk uitzonderlijk is voor de randstad. Na ~60 kilometer ontdekt dat het voorblad onbruikbaar was door ijsvorming, alsmede ruim de helft van de cassette. Bij thuiskomst in het licht kunnen kijken: nog nooit zoveel ijs op de fiets gezien. Spaken waren drie keer zo dik en een klont ijs tussen voorwiel en bovenkant van voorvork. Voorderrailleur compleet vastgevroren en achterderrailleur had ook het nodige ijs overal tussen zitten. Weer een bijzondere rit dit!
Trek Checkpoint ALR 5

Plaats reactie