Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2135
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 feb 2021 22:48

Ja, wind! Vanmorgen niks van gemerkt, zal toen stuk zwakker en in de rug geweest zijn. Vanmiddag moest ik bijtijds thuis zijn, vól wind op kop. En ook nog te laat vertrokken, kwam redelijk afgedraaid aan..... lekker slapen, al was het maar woon-werk en morgen herkansing. Oh, wacht. Herstelrit :(
Dogma F

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 feb 2021 16:25

Vandaag een rondje Kroondomein gedaan met een fietsmaat (61km). Op zoek naar de wolf, zeg maar.
Deze helaas niet gezien.

Wel een close encounter gehad met Willem Alexander en dochter Amalia in het bos. Ze kwamen ons te paard tegemoet, en leken wat ontdaan door mijn vrijmoedige/burgerlijke Hoi 😜

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 feb 2021 17:25

Woeiiiiii,.................

Goed het waait dus. Dat wist ik toen ik van huis ging en ik hou eigenlijk niet zo van wind. Maar het is natuurlijk te mooi weer om binnen te blijven zitten. Nou had ik me ook kunnen beperken tot een ritje van 50 km, maar ach,.... ik ben toch de hele dag vrij. Goed, na 57 km tegen de wind in harken sta ik bij de Kop van 't Land. De laatste 6 km gingen door een volledig onbeschut stuk in de Biesbosch. Ik maak even een praatje met twee e-bikers en de man snapt eigenlijk niks van wielrennen. Waarom doen we ons dat zelf aan? Ik probeer uit te leggen dat er uiteraard een boel redenen zijn, maar de voornaamste is snelheid. Als ik snelheid minder belangrijk zou vinden, dan zou ik wel gaan gravelbiken, mountainbiken of op een hybride zijn gaan fietsen. En ja, het is ook gewoon lekker buiten zijn en actief bezig zijn, maar de keuze voor een racefiets is op snelheid gebaseerd, Daarom ben ik ook geen fan tegenwind. Gelukkig komt dat na de pont weer goed. Vanaf daar is nog zo'n 60 km ;lekker rap met de wind in de rug terug naar Utrecht kachelen.

Plaatjes onderweg:
Afbeelding
nevelland, wrevelland, waterig overdreven land
Afbeelding
Niet op mijn verzoek aan de zee onttrokken
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 feb 2021 18:25

Hanz Bé schreef: 24 feb 2021 16:25 Vandaag een rondje Kroondomein gedaan met een fietsmaat (61km). Op zoek naar de wolf, zeg maar.
Deze helaas niet gezien.

Wel een close encounter gehad met Willem Alexander en dochter Amalia in het bos. Ze kwamen ons te paard tegemoet, en leken wat ontdaan door mijn vrijmoedige/burgerlijke Hoi 😜
Hahaha heel goed, ik kan me flink irriteren dat zij de kroondomeinen als hun domein zien. En ja, ik weet er e.e.a. vanaf, ook van het ontstaan.

Ik moest in november nog een keer flink op de rem omdat meneer pieter van vollehoven op zondagochtend om 9 uur in zijn nette pak rond gereden werd door een chauffeur in zijn jeep. Grintweg overstekend van het het ene pad met verboden toegang naar het andere pad met een bordje 'verboden tussen 15 sept en 25 dec'. grrrrr

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 feb 2021 18:31

Ik was vandaag vanuit Almere vertrokken voor een rondje over het 'oude' land maar voordat ik de Hollandse brug bereikte had ik al besloten om met deze (te) harde zuidwestenwind (4 Bft) het deze keer te houden bij een rondje Oostvaardersplassen via Almere-Poort. Met de wind in de rug over de dijk tot Lelystad en dan via de Knardijk en Praamweg tegen de wind in terug naar huis, pfff. Als die beloofde zon nou eens te voorschijn komt maar nee hoor, pas toen ik thuis was kwam de zon door het wolkendek. :cry:

https://www.strava.com/activities/4841058349
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3371
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 24 feb 2021 18:42

Na een korte werkdag, een korte rit in korte broek via een paar klassieke côtes alhier en dat in februari - hoe heerlijk kan het zijn...

Ik kan ook niet klagen over de vorm in deze periode van het jaar - 31.5km/h solo zonder forceren, met toch wat hoogtemeters. En vrij makkelijk 300w of daaromtrent wanneer het omhoog ging... https://www.strava.com/activities/4842553281

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 feb 2021 22:55

Vandaag ook stukje Kroondomeinen en de Veluwe gereden bedoeling was 112km maar door omstandigheden val van fietsmaat 83km geworden.Wat een prachtig gebied met mooie brede onverharde wegen.
https://strava.app.link/YtSE1dAd9db
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 feb 2021 23:13

Orlok schreef: 24 feb 2021 18:31 Ik was vandaag vanuit Almere vertrokken voor een rondje over het 'oude' land maar voordat ik de Hollandse brug bereikte had ik al besloten om met deze (te) harde zuidwestenwind (4 Bft) het deze keer te houden bij een rondje Oostvaardersplassen via Almere-Poort.
4 Bft is volgens de weergoeroes niet meer dan matige wind.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 feb 2021 07:44

Gisteren mijn uitgestelde buitengewoon verlof dagje (40 jaar bij de zaak begin deze maand) optimaal benut om lekker eind op de racefiets op pad te gaan.
Zag voor vertrek nog een FB herinnering aan een mooie rit op de racefiets op Tenerife precies 2 jaar terug. Tja, daar nu alleen maar van dromen. (denk/weet zeker dat vanaf 25-3 11 dagen TF er niet in gaat zitten) :dislike:
Maar goed, qua weersomstandigheden kwam het gisteren toch een beetje in de buurt, namelijk zonnetje en een redelijk briesje. Kon na zo'n 100 km ook de beenstukken en armstukken uit doen, dus nog meer het vakantiegevoel. :mrgreen:
Doel was in ieder geval naar de Posbank te rijden en ook in ieder geval mijn eerste 200'er van het jaar te pakken en ook op mijn Scott.
Dat gelukt, maar ging niet helemaal vanzelf. Merk toch wel dat na 5 uurtjes het eigenlijk minder "leuk" begint te worden. Daarbij ook dat ik vanaf dat moment toch wat tegenwind had en dan is het vanaf Apeldoorn naar Soest best stuk rijden.
Tegen het einde beetje kijken op het klokje en kwam voor mij de uitdaging om de 200 km precies toch nog binnen de 7:00u netto fietstijd te krijgen. Dat lukte nog net met een marge van 15 seconde. Idd het slaat nergens op, maar iedere gek zijn gebrek.
Dan mbt versnellingen: Tov afgelopen zondag achter meer versnellingen gebruikt. 10 stuks, alleen de 33'er en de 10 achter niet gebruikt . Enne, de 18 een 16 opnieuw niet gemist. Daar heeft Fredje de 19 en 17 voor :lol:

Afbeelding

Na 7:03u trappen, bijna 202 km op de teller (idd geen 30'ers meer)
https://www.strava.com/activities/4841683406
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

timvis
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:56
Locatie: Fryslân

timvis 25 feb 2021 18:28

Vandaag de blauwe route op Appelscha gereden met mijn zoontje van 6.

Staan er opeens 3 jongens in de bocht. "Meneer, heeft u een pompje?" Ja hoor die heb ik wel. Maar ze hadden nog nooit een bandje vervangen dus lukte het ze niet. Uiteindelijk leek het me sneller om het maar voor ze op te lossen dus ik bandje vervangen en oppompen. Ook het wiel terug steken lukte ze niet... Het bleek dat ze de fiets van hun pa hadden geleend om een rondje te kunnen rijden.
Dus deze jongens weer op weg geholpen. Hopelijk hebben ze niet weer lek gereden en vooral genoten van het fietsen want het was een prachtige dag.

De jongens lieten een setje rode bandenlichters en blauwe spanningsmeter liggen maar waren al weg voor ik er erg in had. Mocht dit van jou zijn, stuur dan een PM en ik doe het op de post.

0475
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 27 feb 2021 16:45

Nog frisjes vanmorgen, geen zon, pas toen we weer bijna thuis waren, een paar graden meer had best gemogen.

Door het Maasdal tot net aan Maastricht gefietst, De geleende vriendin van een vriend wou wat klimmetjes doen maar nabij de Slingerberg trok ze haar neus op en fietsten we er langs om even verderop dan maar de Denneberg in Bunde te pakken maar ook daar trok ze weer een zuinig gezicht en kwam het hoge woord eruit “heb geen goede benen”, dus doorfietsen. Borgharen, Amby, Meersen en daar dan maar langs de A2 omhoog naar het vliegveld. Boven dan maar even op de freule wachten want het ging inderdaad niet heel soepel. Door naar Moorveld/Geulle. Het voorstel Moorveld omlaag en Snijdersberg omhoog werd koeltjes ontvangen, niet dus. Door naar Beek en de Adsteeg omhoog om vervolgens omlaag te suizen naar Spaubeek waar de Stammenhof voor het wiel opdook. Een kort maar pittig klimmetje met in de eerste meters een procentje of 17. Dat waren de eerste klimmetjes dit jaar. Via een omweggetje vervolgens naar huis om boven de 90km te eindigen.
F2F1E5DD-073D-4270-92EA-3D946CAE258E.jpeg

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2135
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 27 feb 2021 16:57

Geen goede benen en kou! Daar had ik ook last van. Voor mijn gevoel heb ik het al lang niet meer zo koud gehad op de fiets als vandaag. Al stiekem bedacht dat ik met enkele lusjes uit het Heuvelland zou gaan, terug naar huis. 50km was genoeg voor vandaag. Daarbij kon ik de tijd wel gebruiken, morgen komt moeders eten en wil d'r verrassen met tapas. Normaal maakt zij die voor ons. Is toch nog wel wat werk en boodschappen, dus het nuttige vandaag en het aangename morgen.

Bij Banholt werd ik ingehaald door twee wielrenners met "Virtual Cycling" op de shirts, reden flink door. Bij verlaten van het dorp is een wegversmalling maar fietspad ligt erlangs. De VC fietsers bedachten dat ze best via het wegdeel van het autoverkeer konden rijden, dat vond een achterop komende automobilist niet charmant en verwoordde dat met een stootje van de claxon. Nou nou nou, een van de "Virtual Cycling" heren (naja) ontstak meteen in woede! Dreigen, middelvinger, vuisten, schelden. Kom óp zeg, je bent voor je hobby onderweg, er wacht geen prijs op je én JIJ maakt een fout in het verkeer. Dan ga je toch niet zo tekeer.
Mocht diegene het lezen: Bedankt om de al slechte positie van de wielrenner nog slechter te maken.

28-2: inderdaad herkansing gedaan vandaag. Beter gekleed op de koude wind, maar toch nog twee gasten kort/kort zien rijden....brrrhhh....meesten reden in winterkleding.
Toch kleine 90km gereden, lekker in de zon.
Dogma F

Plaats reactie