Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli perfetto alternatief

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 04 mei 2021 23:16

bepe schreef: 04 mei 2021 00:45
Ik zou wel een Perfetto Gabba willen aanschaffen. Ik denk meer slim fit (aero) en waarschijnlijk kan ik er tot wat hogere temperaturen mee doorfietsen.
Misschien dat ik je niet helemaal goed volg, maar de Gabba is er juist voor de wat lagere temperaturen. Castelli geeft zelf 9 tot 16 graden aan. De perfetto light (met korte mouw) is volgens Castelli bedoeld voor temperaturen van 12 tot 20 graden. De Perfetto Convertible zetten ze in de markt voor de range van 4 tot 16 graden. Als je door wilt fietsen met wat hogere temperaturen dan kan je naar de Perfetto light kijken. Met nanoflex armwarmers kan je dan goed uit de voeten.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 04 mei 2021 23:21

Ik bedoel dat ik met een Gabba met hogere temperaturen kan doorfietsen dan met mijn huidige Gore Phantom (die ook convertible is). Dat is boven de 12 graden echt wel te warm en bovendien niet zo aero. Rond het middel te wijd.

Horende dat de Perfetto convertible zonder mouw zit als een normale Gabba vind ik dat wel interessant want dat maakt de range van omstandigheden waarmee je er mee kan fietsen nog groter. Ik kan het Gore jack altijd houden voor als het (bijna) vriest.

Ik snap natuurlijk ook dat het light product natuurlijk minder warm is en ook prettiger is bij hogere temperaturen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 mei 2021 08:19

Ik heb zelf ook een Gabba convertible van de 1e generatie, maar de mouwen heb ik er nog nooit afgeritst.
Daarnaast nog een Gabba/Perfetto met lange mouw die ik naast de convertible gebruik van 0gr. tot zo'n 9/10gr., daarboven neem ik een shirt met korte mouw icm armstukken en 2 zweethemdjes eronder en korte broek met beenstukken.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 05 mei 2021 09:54

scottpch schreef: 05 mei 2021 08:19 Daarnaast nog een Gabba/Perfetto met lange mouw die ik naast de convertible gebruik van 0gr. tot zo'n 9/10gr., daarboven neem ik een shirt met korte mouw icm armstukken en 2 zweethemdjes eronder en korte broek met beenstukken.
Ik snap wat je bedoelt. Zonder of topic te willen raken: Ik ben een kouwkleum en dit is ongeveer wat ik nu meestal draag:

  • 1. Boven de 17 graden heb ik kort, kort. Dat wil zeggen en korte fietsbroek, onderhemdje, shirt met korte mouwen.
  • 2. Van 13-18 graden: Korte broek, onderhemd, shirt met korte mouwen en armstukken die tijdens de fietstocht uit gaan. Een windvest mee in de achterzak.
  • 3. 10-15 graden: Korte broek, kniestukken, dun onderhemd plus onderhemd met windbreker, shirt met korte mouwen, armstukken en een windvest.
  • 4. 7-12 graden: Korte broek, kniestukken, onderhemd met windbreker, shirt met korte mouwen, armstukken en een jack (gore phantom)
  • 5. <7 graden: Korte broek, lange broek er over zonder zeem, dun onderhemd, onderhemd met lange mouwen en windbreker, fietsshirt, een jack (gore phantom)

Probleem is echter dat het weer niet altijd hetzelfde is op het moment van vertrekken als op het moment van thuiskomst. Ik moet hem dus nog aanschaffen maar de temperatuurrange van de Perfetto convertible lijkt me wat groter waardoor volgens mij de vele laagjes kunnen verdwijnen en het bruikbaar is bij 3 en 4 en misschien ook wel bij 2 en 5. Dat lijkt me toch wat voordelen te hebben: Minder was, meer bewegingsvrijheid, minder meenemen op vakantie etc....
Laatst gewijzigd door bepe op 05 mei 2021 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 mei 2021 11:48

Klopt, bij een Gabba of Perfetto gebruik ik minder laagjes en is de range kwa temperatuur wat groter.
Vanaf 9/10gr gebruik ik de Gabba of Perfetto niet meer en komen de arm, been en kniestukken tevoorschijn icm met meerdere laagjes aan zweethemden.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 21 jun 2021 20:19

Inmiddels de Perfetto convertible besteld via Wiggle (aanbieding). Daar waar ik normaal maat M shirts draag (ook Castelli) had ik nu een L besteld. Ik ben 1.80 en weeg 75 kg. Maar deze zit toch erg strak onder de oksels. In fietshouding is het iets beter maar nog steeds strak. Veel rek zit er ook niet op, zou dat nog komen? Daarom terug gestuurd om nu inderdaad maar een alternatief te zoeken,

Plaats reactie