Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nadelen van Strava

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 jan 2021 15:33

ridefreeordie schreef: 05 jan 2021 09:49 ..........
- Wat wel onnodig is, is dat er in zulke segmenten weer allerlei kleinere segmentjes worden gemaakt, dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Segmenten en Kom's of Qom's, niet enkel onnodig maar ook gewoon ridicuul.

Voor wie graag voor het oog van de wereld "de beste" is, ga koersen. Daar staat de "eerste" op het podium na de volledige koers en niet omdat hij op de muur van Huy tussen huisnummer 7 en 15, of was het tussen nummer 9 en 13, de snelste was.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 05 jan 2021 18:06

Haha, dat is een precies goed geformuleerde reactie.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 jan 2021 08:11

Ik vind het voor mijzelf soms best wel handig om op bekende stukken te zien wat mijn "tussentijden" zijn geweest, maar dan vooral ten opzichte van mijn eigen "prestaties" in het verleden.
(kijk er overigens met hardlopen meer naar dan met fietsen).
Soms kijk ik ook voor de grap nog wel hoe mensen die ik volg het er op hetzelfde stuk vanaf gebracht hebben.

Algehele ranglijst zal mij dan weer worst wezen, maar ik zou persoonlijk dus niet zeggen dat het niets toevoegt (en als "KOM-hunten" je dingetje is, dan ook prima toch? ;) )

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 06 jan 2021 10:14

Ja RKN, zo gebruik ik het ook. Zeker nu je moet betalen om meer uit je Strava te willen halen.

Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en probeerde altijd om in de top van mijn thuis-klim te blijven, met de ijdele hoop ooit KOM te worden. Maar naarmate Strava aan populariteit won werd dat steeds lastiger. En toen er eenmaal een prof-ronde (Tour de l'Ain geloof ik) was langs gekomen was het helemaal klaar.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jan 2021 12:58

Grappig, ik kijk inderdaad ook alleen naar mijn eigen PR's op bepaalde stukken. Wat anderen met windkracht 10 in de rug gedaan is echt niet heel boeiend. En ook voor mezelf zegt het weinig. Want op alle stukken heb ik onderhand wel een keer flinke wind mee gehad, dus als je een PR wilt rijden moet je rustig met wind tegen en dan volle bak wind mee, hetgeen niet mijn voorkeur heeft.

Nu ik dat zo schrijf vraag ik me eigenlijk af waarom ik nog op strava zit. Voor de km-registratie is het wel handig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 06 jan 2021 13:05

rikkert schreef: 06 jan 2021 12:58 Voor de km-registratie is het wel handig.
Daarvoor gebruik ik het ook. En ik maak onderweg nog wel 's een foto. Vind ik leuk om met anderen te delen en mogelijk te inspireren om eens om je heen te kijken...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jan 2021 13:15

Strava is voor mij de vergaardbak van al mijn sportlogging.
Garmin stuurt daar de activiteiten heen.., eventueel nog mijn sigma fietscomputer (maar als de garmin forerunner van om mijn pols gewoon goed was, laat ik het daarbij).
Zwemmen gaat er heen, ook vanuit Garmin.
Schaatsen, registratie mylaps en dan via vinksite, gaat erheen...

En routes maken icm de veloviewer plugin doe ik in strava. Dat is eigenlijk de enige reden voor mij om betaald abonnement te hebben. Dus eigenlijk moet ik mezelf gewoon eens een andere routebouwer eigen maken.

Maar de segmenten.., als je een keer uit je slof schiet is het wel leuk om even te kijken waar je staat toch? Meestal met mijn niveau hangt dat tussen de top 10 en top 25% van alle registraties. Op klimmen is het sowieso wel leuk om even te kijken en te vergelijken met de mensen die je volgt.
Maar nadeel is dan inderdaad het oneindig grote aantal segmenten over hetzelfde stukje weg. Nadeel is ook de beeldvorming bij anderen, door asociaal gedrag van de "strava op je hielen" fietsers.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

LVteS
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 dec 2021 22:41

LVteS 21 dec 2021 20:42

Het echte nadeel van Strava is natuurlijk dat je, ook met een vaag pseudoniem, maandag van je jongere collega's hoort dat je niet echt snel gefietst hebt die zondag.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 dec 2021 20:56

Moet je sneller fietsen hé. Geen enkel van mijn jongere collega's kan mij bijhouden :D (ze zeggen er ook niks meer van)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 dec 2021 21:16

LVteS schreef: 21 dec 2021 20:42 Het echte nadeel van Strava is natuurlijk dat je, ook met een vaag pseudoniem, maandag van je jongere collega's hoort dat je niet echt snel gefietst hebt die zondag.
Questi van een snellere groepje zoeken voor de zondag ochtend ;-)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 dec 2021 21:30

Of gewoon mooie plekjes opzoeken om te fietsen waar ze niet komen en jaloers op zijn.

In mijn geval fietst echt iedereen die ik ken harder dan ik. Ik heb het maar geaccepteerd.
Vriend van me heeft een groepje dat tegen de 40 fietst en ik haal de 30 niet eens. En ook niet bijna. 28 gemiddeld op een mooie dag is mijn maximum maar 27 kmh komt vaker voor.

Mooiste ritje afgelopen jaar was een ritje met 25kmh omdat mijn fietsmaatje rugklachten had. Lekker gekletst en genoten van de omgeving.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 dec 2021 21:55

Vraagje: is het als mountainbiker überhaupt nog te doen op een hardtail om in de top 1.000 te komen?
Een vriend van me fietste altijd achter me op zijn HT. nu met zijn fully snak ik naar adem in zijn wiel. En dan worden we nog ingehaald door elektrische mountainbikes die gewoon op volle ondersteuning hun rondjes doen.

Plaats reactie