Schroefdraad kapot
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
Ok, een klinkmoer it is dus. Dank iedereen. Heeft elke normale fietsenmaker dat gewoon liggen? Wat gebeurt er dan met het bestaande busje?
Een goed gesorteerde fietsenmaker wel. het bestaande busje peuter je eruit -> prullebak.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Zo'n blindklinkmoer met een tang inpersen in carbon ?
Lijkt me vrij delicaat, laat staan om er dan ook nog eens iets gewichtigs aan te bevestigen.
Lijkt me vrij delicaat, laat staan om er dan ook nog eens iets gewichtigs aan te bevestigen.
Inderdaad met helicoils, amecoils en draadbusjes ga je het niet fixen. Wat het proberen waard is.... Je zou het gat eens iets kunnen opboren, hier dan kneedbaar aluminium in te boetseren. Gaatje boren en tappen.
Ik was altijd huiverig over die kneedtroep maar heb verbaast me hoe hard het wordt en welke hechting het heeft.
Ik was altijd huiverig over die kneedtroep maar heb verbaast me hoe hard het wordt en welke hechting het heeft.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
We hebben het hier over een zo goed als nieuwe fiets. Ik zou er zelf niet mee gaan knutselen.
Ik kan er niet bij met mijn pet.! Je schrijft er geen kracht bij gezet te hebben en toch is de schroefdraad om zeep geholpen, dat kan niet. Hooguit heb je het begin van de schroefdraad beschadigd waardoor er geen schroefdraad meer in kan grijpen. Met andere woorden; iemand met verstand van zaken (fietsenmaker) kan jouw schroefdraad herstellen door hetzij met een (machine)tap of misschien zelfs met een gewoon boutje er op de goede manier in te draaien.tweetywashere schreef: ↑01 jan 2021 19:44 Ha iedereen, ik heb een Giant Revolt 1 2021. Vandaag wilde ik aan de voorvork dragers maken. De Giant heeft daar standaard gaatjes met schroefdraad voor. Helaas heb ik het schroefje er schuin in gezet en hoewel ik geen kracht heb gebruikt heb ik toch het schroefdraad om zeep geholpen. Het is een carbon voorvork met zoals het eruit ziet metalen busjes erachter.
Is dit te repareren?? Kan dit door een fietsenmaker die er iets groter draad in tapt of moet het bij specialistische carbon bedrijven? Of moet ik toch mikken op een achterdrager?
Alvast dank voor jullie reacties!
P.S. als iemand een achterdrager weet die op deze fiets past houd ik me aanbevolen...
Als dit niet 'meer' mogelijk is dan heb je m.i. dus wel kracht gebruikt om het boutje er verkeerd in te draaien en zal het schroefbusje moeten worden vervangen, wat ook door iemand met verstand van zaken (FM) kan worden gedaan.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Met een fijne naald zou je het schroefdraad opnieuw in de juiste vorm kunnen duwen. Heb het zelf ook eens moeten doen toen ik een bout met kracht schuin in een moer probeerde te draaien. Met een bulky vork om het schroefdraad gast dat wellicht lastig, maar als alleen het begin vervormd is zou het volgens mij moeten lukken.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Enige eenvoudige oplossing (en het proberen waard) kijken of je met een handtap de beschadigde draad kunt herstellen. lukt da niet dan kun je (zoals eerder aangegeven) het bestaande gat vullen met een goede 2k vloeibaar metaal epoxy (van Jb weld bijvoorbeeld). Vervolgens na uitharding at boren en nieuwe draad tappen. Spul is oersterk heb er carterpannen en schroefdraad in motorblokken mee gerepareerd en het houdt heel erg lang (wel eerst de lak goed aftapen want daar wil je het echt niet op).
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
Volgende week maar eens naar m'n fietsmagiër Cycleworks Utrecht. Als iemand er iets mee kan is hij het wel.