Ach bestellingen vanuit nl door postnl doen er ook opeens 4 dagen over laatste tijd.
En brievenbuspakje 2 keer foto in de app zien staan dat het bezorgd zou worden maar na 2 weken nog niets ontvangen.
Gok dat veel problemen dus door postnl komen en weinig met brexit te maken hebben.
Ondertussen vandeweek door fedex pakje laten ophalen en dag later lag die al bij 4iiii in Canada.
Engelse webshops
PostNL gaat niet echt lekker nee.DDX schreef: ↑14 jan 2021 13:43 Ach bestellingen vanuit nl door postnl doen er ook opeens 4 dagen over laatste tijd.
En brievenbuspakje 2 keer foto in de app zien staan dat het bezorgd zou worden maar na 2 weken nog niets ontvangen.
Gok dat veel problemen dus door postnl komen en weinig met brexit te maken hebben.
Ondertussen vandeweek door fedex pakje laten ophalen en dag later lag die al bij 4iiii in Canada.
Als ik bij Bol.com bestel heb ik het de volgende dag in huis. Maar dingen van Marktplaats en kleinere webshops duren minimaal 4 dagen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik heb ook wat besteld in Engeland, bij SIS. Net voor kerst besteld en is na kerst verzonden. Helaas heeft dit pakje Engeland ook nog niet verlaten ondertussen. De klantenservice van SIS spreekt ook over problemen bij de koerier. Verzendinfo geeft aan terug naar leverancier. Maar goed. Stelt qua bedrag niet veel voor, maar is voorlopig inderdaad wel laatste bestelling in UK. Sowieso: uit de EU uit het hart...
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Trek Domane SL 6 pro 2017
Pakketje op 17-12 verzonden uit het VK. 28-12 in Amsterdam bij Postnl. Adres onbekend (??!!?) en hop weer terug gestuurd naar het VK.
De wielen van jwkeij zijn nu 8 dagen onderweg en status is al 6 dagen bezorgtijd nog niet bekend.
Het is een groot rotzooi op dit moment. De vertragingen zijn rond Black Friday begonnen en sindsdien wordt het alleen maar erger. Enige die nog normaal levert momenteel is DHL. Broek besteld bij LaPassione en binnen 2 dagen was het er. DPD komt dan als goede 2e, PostNL en GLS zijn op dit moment ruk. Tenzij je een mantel bent, want daarvan heb ik 2 keer een pakket de volgende ochtend ontvangen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
DHL hangt volgens mij erg af welk "pakket" je daar afneemt. Berk zadel besteld op dinsdag avond donderdag in huis uit slovenie.
De BC DHL doet er vanaf aanmelding vier of vijf dagen over.
Ik hoor altijd veel klachten over DHL, maar hier in deze wijk gaat het altijd goed.
Al drie keer samsung besteld de laatste twee weken. steevast binnen 16 uur in huis! Toch knap.
Nu moet ik zeggen dat het me ook niet veel uitmaakt, een dag korter of langer of soms een paar dagen, maakt mij het uit. Het is alleen vervelend als je echt iets nodig hebt.
De Hornbach wordt wel irritant, ik bestel net wat kan ik vrijdag ophalen, volgende week voor de helderheid
De BC DHL doet er vanaf aanmelding vier of vijf dagen over.
Ik hoor altijd veel klachten over DHL, maar hier in deze wijk gaat het altijd goed.
Al drie keer samsung besteld de laatste twee weken. steevast binnen 16 uur in huis! Toch knap.
Nu moet ik zeggen dat het me ook niet veel uitmaakt, een dag korter of langer of soms een paar dagen, maakt mij het uit. Het is alleen vervelend als je echt iets nodig hebt.
De Hornbach wordt wel irritant, ik bestel net wat kan ik vrijdag ophalen, volgende week voor de helderheid
Je had zelf wel de keuze om DHL te gebruiken bij verzendenPhilippos schreef: ↑14 jan 2021 14:05Pakketje op 17-12 verzonden uit het VK. 28-12 in Amsterdam bij Postnl. Adres onbekend (??!!?) en hop weer terug gestuurd naar het VK.
De wielen van jwkeij zijn nu 8 dagen onderweg en status is al 6 dagen bezorgtijd nog niet bekend.
Het is een groot rotzooi op dit moment. De vertragingen zijn rond Black Friday begonnen en sindsdien wordt het alleen maar erger. Enige die nog normaal levert momenteel is DHL. Broek besteld bij LaPassione en binnen 2 dagen was het er. DPD komt dan als goede 2e, PostNL en GLS zijn op dit moment ruk. Tenzij je een mantel bent, want daarvan heb ik 2 keer een pakket de volgende ochtend ontvangen...
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik heb de laatste tijd zoveel bestellingen gedaan voor de opbouw van de 2 gravelfietsen dat ik er bijna statistiek op kan draaien. Er komt hetzelfde beeld uit, met als dieptepunt GLS die op 18 december een pakketje oppikte bij Bike24 en dat via Milaan en Belgie 12 dagen later wist te leveren. Daartegenover staat DHL met een paar razendsnelle leveringen van R2 en Rose. Het bijzondere van DHL was dan weer dat ik gisteren 3 verschillende DHL mannen aan de deur heb gehad waarvan 2 zendingen vanaf Bike Components. Ik benijd ze overigens niet.
Maar goed, het draadje ging over de UK.
Maar goed, het draadje ging over de UK.
ik maak veel gebruik van verzend diensten voor mijn werk. Afhankelijk van het adres en de bestelling gaat dat met PostNL, DHL en DPD.
mijn ervaring deze maand obv 25 pakjes per dag.
PostNL ging eigenlijk wel goed in december, tegen de verwachting in. Nu is het drama. Ergens tussen morgen en nooit, maar meest waarchijnlijk ong. 2-3 dagen.
DHL in Nederland is vrij constant 1-2dagen, maar raakt relatief veel pakjes kwijt
DHL naar het buitenland is niet best. Het gaat eerst naar Duitsland en daarna stroomt het door in het systeem van Deutsche Post en wordt het dus een gewone post bestelling, maar die omschakeling van DHL NL naar Deutsche Post gaat nogal eens mis en levert veel vetraging of vermissing op.
DHL Express is de internationale koerier service en dat loopt als een trein. (zie voorbeeld hierover van verzending vanuit Slovenie)
DPD in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk komt eigenlijk altijd aan,maar werkelijke levertijd is nogal wisselend, ongeacht wat er op de website staat van verwachte levertijd. Levertijd in Nederland ergens tussen 1-7 dagen (ga uit van 2 dagen). Heeft een slechte dekking in ruraal gebied qua service punten en pick up tijden zijn niet in te plannen.
mijn ervaring deze maand obv 25 pakjes per dag.
PostNL ging eigenlijk wel goed in december, tegen de verwachting in. Nu is het drama. Ergens tussen morgen en nooit, maar meest waarchijnlijk ong. 2-3 dagen.
DHL in Nederland is vrij constant 1-2dagen, maar raakt relatief veel pakjes kwijt
DHL naar het buitenland is niet best. Het gaat eerst naar Duitsland en daarna stroomt het door in het systeem van Deutsche Post en wordt het dus een gewone post bestelling, maar die omschakeling van DHL NL naar Deutsche Post gaat nogal eens mis en levert veel vetraging of vermissing op.
DHL Express is de internationale koerier service en dat loopt als een trein. (zie voorbeeld hierover van verzending vanuit Slovenie)
DPD in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk komt eigenlijk altijd aan,maar werkelijke levertijd is nogal wisselend, ongeacht wat er op de website staat van verwachte levertijd. Levertijd in Nederland ergens tussen 1-7 dagen (ga uit van 2 dagen). Heeft een slechte dekking in ruraal gebied qua service punten en pick up tijden zijn niet in te plannen.
Vorige week een onderhemdje van DHB bij Wiggle besteld (met windstopper vooraan, echt een heerlijk onderhemdje, ik heb al eentje maar ik draag het altijd in de winter dus een tweede stond al lang op het lijstje)
Het was snel in België (Parcelforce) maar geraakt blijkbaar niet bij mij:
Het was snel in België (Parcelforce) maar geraakt blijkbaar niet bij mij:
Ook schijnt de verplichte corona controles voor UK chauffeurs, een tijdsvertraging op te leveren.(Aanvragen,testen en uitslag ed.)
Ik kan me ook voorstellen, dat er ook veel zieken zullen zijn door corona(nu helemaal met de engelse variant)....onder de chauffeurs en meedewerkers v/d transportbedrijven wat ook personeels tekort oplevert en dus vertraging.
En je hebt ook nog de grenscontroles.
en de pakketvervoerders (Ned/Belgie) komen om in het werk.Ze kunnen het niet aan.Tevens waarschijnlijk ook meer ziekteverzuim(corona ed problematiek)
Ik vermoed ...dat ze een pakketten van een hele grote klanten ,als bol.com, wel eerder bezorgen en dan pas de rest van de klanten.
(en zo gaat dat in elk bedrijf volgens mij).
Post nl zet al haar postbezorgers in(per fiets) om brievenbuspakketten te bezorgen (naast hun gewone post)...soms moeten die zelfs aanbellen om te bezorgen.
Ze komen er gewoon in om. Er wordt veel te veel besteld door iedereen.
Misschien moeten we met zijn allen wat meer begrip hebben voor de vertragingen en alleen de echt noodzakelijke dingen bestellen en weer eens kijken hoe we er in de zomer voorstaan.
(in de UK en hier)..
Wat wij niet beseffen dat nachts al ontzettend personeel bezig is om alles te transporteren(vrachtwagens) naar sorteerpunten en daar ontzettend hard werken om alles weer in kleinere routes te verdelen.Per bestelbus.
We willen wonderen van al die vervoerders.
Ik kan me ook voorstellen, dat er ook veel zieken zullen zijn door corona(nu helemaal met de engelse variant)....onder de chauffeurs en meedewerkers v/d transportbedrijven wat ook personeels tekort oplevert en dus vertraging.
En je hebt ook nog de grenscontroles.
en de pakketvervoerders (Ned/Belgie) komen om in het werk.Ze kunnen het niet aan.Tevens waarschijnlijk ook meer ziekteverzuim(corona ed problematiek)
Ik vermoed ...dat ze een pakketten van een hele grote klanten ,als bol.com, wel eerder bezorgen en dan pas de rest van de klanten.
(en zo gaat dat in elk bedrijf volgens mij).
Post nl zet al haar postbezorgers in(per fiets) om brievenbuspakketten te bezorgen (naast hun gewone post)...soms moeten die zelfs aanbellen om te bezorgen.
Ze komen er gewoon in om. Er wordt veel te veel besteld door iedereen.
Misschien moeten we met zijn allen wat meer begrip hebben voor de vertragingen en alleen de echt noodzakelijke dingen bestellen en weer eens kijken hoe we er in de zomer voorstaan.
(in de UK en hier)..
Wat wij niet beseffen dat nachts al ontzettend personeel bezig is om alles te transporteren(vrachtwagens) naar sorteerpunten en daar ontzettend hard werken om alles weer in kleinere routes te verdelen.Per bestelbus.
We willen wonderen van al die vervoerders.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
100% gelijk.codex schreef: ↑14 jan 2021 20:20
Ze komen er gewoon in om. Er wordt veel te veel besteld door iedereen.
Misschien moeten we met zijn allen wat meer begrip hebben voor de vertragingen en alleen de echt noodzakelijke dingen bestellen en weer eens kijken hoe we er in de zomer voorstaan.
(in de UK en hier)..
...
We willen wonderen van al die vervoerders.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6