Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Engelse webshops

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 14 jan 2021 22:45

codex schreef: 14 jan 2021 20:20 KNIP

We willen wonderen van al die vervoerders.
Ik hoef niet zo snel wat te ontvangen. Ik kan wel een paar dagen wachten want ik snap best dat het allemaal wat moeilijker is nu. Waar ik me enorm aan erger is het volkomen gemis aan enige informatie richting de klant. Postnl kan de tekst op hun website beter goed wijzigen in: zoek het maar uit, we komen gewoon ooit nog wel eens een keer langs. En misschien hebben we dan zelfs uw pakket teruggevonden in de puinzooi die ons sorteercentrum inmiddels is. :evil:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jan 2021 08:58

codex schreef: 14 jan 2021 20:20 ...........;;
Misschien moeten we met zijn allen wat meer begrip hebben voor de vertragingen en alleen de echt noodzakelijke dingen bestellen en weer eens kijken hoe we er in de zomer voorstaan.
(in de UK en hier)..

Wat wij niet beseffen dat nachts al ontzettend personeel bezig is om alles te transporteren(vrachtwagens) naar sorteerpunten en daar ontzettend hard werken om alles weer in kleinere routes te verdelen.Per bestelbus.

We willen wonderen van al die vervoerders.
Ik denk dat de meesten wel weten dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om een pakje van A naar B te krijgen.
Probleem is eerder de verkopende partijen die op hun website in het groot zetten: "Voor 22:00 u besteld is morgen in huis"
Dit bestond vroeger ook al en dan noemde dat een "ijl koerier", dit werd slechts in uitzonderlijke omstandigheden gebruikt.
Nu kan je zelfs een paar remblokjes "zogezegd gratis" binnen de 24u laten leveren.

Enige tijd geleden was er een reportage over de koerierdiensten op de Vlaamse TV.
De "grote webshops" moeten van tevoren aangeven hoeveel capaciteit ze willen bij de verschillende koerierdiensten. Blijkt dat alle e-commerce firma's hun verkopen hebben onderschat.
BPost heeft op een bepaald moment de camion ladingen van een grote shop, die niet waren voorzien, gewoon laten wachten voor het sorteercentrum.

Dan kan je het de BPosts, PostNL en andere DHL's van deze wereld niet kwalijk nemen dat ze niet alles kunnen leveren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 jan 2021 09:39

Ik heb de afgelopen maand 3x iets besteld vanuit Engeland:
* handschoenen bij Galibier: deed er 3 weken over. Royal Mail/PostNL
* winter cap bij Chapeau; kwijt geraakt en opnieuw verzonden, 4 weken. Royal mail/PostNL
* Winter Jersey bij Rapha; binnen 4 dagen in huis. Ik denk DHL.
* verder ook 2x iets besteld bij Isadore. Volgens mij is dat Tsjechië, en ook binnen 4 dagen in huis met DHL.
In NL bestel ik, indien mogelijk, bij Futurum: sneller dan Mantel en altijd aan de deur met fietskoerier.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jan 2021 09:56

codex schreef: 14 jan 2021 20:20 KNIP

We willen wonderen van al die vervoerders.

Ik vind dat PostNL met 2 maten meet. Bol.com wel de volgende dag in huis. Particuliere pakketjes duren een week :dislike:

Als ze de Bol.com's van deze wereld voorrang gaan geven, dan krijg je toch oneerlijke concurrentie?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jan 2021 10:05

Futurumshop is wel irritant met fietskoerier als je iets snel nodig hebt, 1e dag gaat het richting fietskoerier en dag daarna komt die pas langs.
Heb ze wel eens gemailt of ze niet mogelijkheid kunnen toevoegen om iets gewoon via postnl te bezorgen, zijn ze wel mee bezig/over aan het nadenken.

Topic titel misschien aanpassen aangezien het lang niet meer alleen over Engelse shops gaat ?

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 15 jan 2021 10:19

Bol.com (en andere) heeft ongetwijfeld een bepaalde basis capaciteit ingekocht, maar het is zeker niet zo dat alles van Bol.com op tijd komt. Onlangs meer dan een week vertraging gehad bij meerdere pakketjes.
Bottom line: dit is zo'n uitzonderlijke situatie dat niemand er op tijd op in heeft kunnen spelen, accepteer dat gewoon.
mhr-zip schreef: 15 jan 2021 09:56
codex schreef: 14 jan 2021 20:20 KNIP

We willen wonderen van al die vervoerders.

Ik vind dat PostNL met 2 maten meet. Bol.com wel de volgende dag in huis. Particuliere pakketjes duren een week :dislike:

Als ze de Bol.com's van deze wereld voorrang gaan geven, dan krijg je toch oneerlijke concurrentie?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 jan 2021 11:39

Nog een reden van (mogelijke) vertragingen zijn, dat er veel ophaalpunten(in winkels) ,zijn gesloten door de corona-open-blijf-eisen, voor winkels.
Omdat een winkelier niet alleen open blijft voor de pakketten.
Ze schijnen iets van 20 cent! :ugeek: te krijgen.
.100 ophaalklanten levert dus 20 euro op.
Ja dat doet natuurlijk niemand met een winkel. :shock: als je verder niets mag verkopen.

Vervolgens moesten die aangeleverde ophaalpakketten ,weer opgehaald worden en verdeeld worden over wel openblijvende ophaalpunten.

Je kan wel voorstellen dat er pakketten tussen wal en schip komen te liggen in een opslagruimte.

De gewone postbezorgers(mijn vrouw is dat ook) die worden nu dus steeds meer ingezet om ook brievenbuspakketten te bezorgen. Van die kleinere pakjes. Zijn ze mooi klaar mee want dat is maar lastig in hun tas.

En die voor een groot deel. beloftes van vandaag bestellen en morgen leveren..... is veelal voor "de buhne". 8-)

Je ziet ook veel online winkels, die helemaal geen voorraad hebben ...en ergens veelal in Duitsland of bv Spanje een groot magazijn hebben en dan zit je zo op een dag of 4-5 of een week.

en dan zullen er ook veel pakketjes gewoon nooit bezorgd worden,die verdwijnen gewoon ergens.

Ik heb in een groot magazijn gewerkt en op de vrachtwagen en soms was er ergens een complete pallet verdwenen.Die was niet goed gescand en zoek die maar eens op tussen duizenden andere pallets. Dat komt natuurlijk ook voor. Ze werken allemaal met scanners en computers en dat gaat best wel eens mis.

Ik heb nog met een kaartenbak(pre computer tijdperk) gewerkt en dat is bijna een 100% goed werkend systeem.Met scanapperatuur... gaat nog wel eens wat mis en als je dan de juiste lokatie in het magazijn niet goed registreerd ,dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker kleine artikelen

Stel dat je een 1.000.000 pakketjes per dag hebt in Nederland te bezorgen en er verdwijnt 1 op de 1000. Dan is dat ook 1 duizend verdwenen pakketten per dag. Per saldo lijkt het veel, maar is niets in het grote aantal pakketten.Je moet dat gewoon ergens incalculeren, dat het kan gebeuren.

Per paypal betallen is verruit aan te bevelen (verzekerd en teruggave betaling) ook al kost dat soms 50 cent. Zit je als consument altijd 100% goed.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 jan 2021 12:59

Ik heb geen probleem dat het een tijdje duurt voordat het bezorgd wordt maar er wordt niets bezorgd.
Eerste zending is nu 4 (vier) weken onderweg...
Verzonden via Royal Mail?
Taal nog teken hoor ik en kijken waar het zich ophoudt is ook nergens te vinden.
Tweede verzending dreigt hetzelfde te ondergaan.
Dinsdag verstuurt zat ergens op een hub en is daar inmiddels weg en niet meer te traceren.
Boodschap: "Neemt u maar kontakt op met Post.nl".
Nou dan weet je het wel....
...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jan 2021 01:23

codex schreef: 15 jan 2021 11:39 Nog een reden van (mogelijke) vertragingen zijn, dat er veel ophaalpunten(in winkels) ,zijn gesloten door de corona-open-blijf-eisen, voor winkels.
Omdat een winkelier niet alleen open blijft voor de pakketten.
Ze schijnen iets van 20 cent! :ugeek: te krijgen.
.100 ophaalklanten levert dus 20 euro op.
Ja dat doet natuurlijk niemand met een winkel. :shock: als je verder niets mag verkopen.

Vervolgens moesten die aangeleverde ophaalpakketten ,weer opgehaald worden en verdeeld worden over wel openblijvende ophaalpunten.

Je kan wel voorstellen dat er pakketten tussen wal en schip komen te liggen in een opslagruimte.

De gewone postbezorgers(mijn vrouw is dat ook) die worden nu dus steeds meer ingezet om ook brievenbuspakketten te bezorgen. Van die kleinere pakjes. Zijn ze mooi klaar mee want dat is maar lastig in hun tas.

En die voor een groot deel. beloftes van vandaag bestellen en morgen leveren..... is veelal voor "de buhne". 8-)

Je ziet ook veel online winkels, die helemaal geen voorraad hebben ...en ergens veelal in Duitsland of bv Spanje een groot magazijn hebben en dan zit je zo op een dag of 4-5 of een week.

en dan zullen er ook veel pakketjes gewoon nooit bezorgd worden,die verdwijnen gewoon ergens.

Ik heb in een groot magazijn gewerkt en op de vrachtwagen en soms was er ergens een complete pallet verdwenen.Die was niet goed gescand en zoek die maar eens op tussen duizenden andere pallets. Dat komt natuurlijk ook voor. Ze werken allemaal met scanners en computers en dat gaat best wel eens mis.

Ik heb nog met een kaartenbak(pre computer tijdperk) gewerkt en dat is bijna een 100% goed werkend systeem.Met scanapperatuur... gaat nog wel eens wat mis en als je dan de juiste lokatie in het magazijn niet goed registreerd ,dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker kleine artikelen

Stel dat je een 1.000.000 pakketjes per dag hebt in Nederland te bezorgen en er verdwijnt 1 op de 1000. Dan is dat ook 1 duizend verdwenen pakketten per dag. Per saldo lijkt het veel, maar is niets in het grote aantal pakketten.Je moet dat gewoon ergens incalculeren, dat het kan gebeuren.

Per paypal betallen is verruit aan te bevelen (verzekerd en teruggave betaling) ook al kost dat soms 50 cent. Zit je als consument altijd 100% goed.

Interessante post codex!!
Ik ga er altijd maat vanuit dat dit soort dingen vlekkeloos verlopen. Maat de praktijk is kennelijk wat weerbarstiger!
Laatst een pakket uit Hongarije besteld, zou in twee delen aankomen via UPS. Één deel is aangekomen, de andere is spoorloos.....
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jan 2021 01:26

Maat = maar :(
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 jan 2021 09:18

Wat een reacties. Veel opgekropte woede zo te zien :)

De wielen van jwkeij hebben er 8 dagen over gedaan. Lopend had ik ze sneller naar Tilburg gebracht.

17 december een stel naven uit Engeland naar mij verzonden. 28 december aangekomen bij het internationale centrum van postnl. De medewerker wist niet waar Castricum ligt blijkbaar en heeft het terug gestuurd naar Engeland. 12 januari terug bij de winkel. Order maar geannuleerd ivm douane en import kosten bij opnieuw versturen.

BOL is trouwens niet altijd BOL. Als je bij een winkel in de winkel koopt, gaat het pakket niet mee met het grote contract van BOL.

DDX: hier komen de pakjes van futurum wel met postnl, wat zal het zijn, 2 dorpen verderop?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 jan 2021 09:20

De track & trace van parcelshop was duidelijk niet waarheidsgetrouw, blijkbaar is het pakje al terug naar Wiggle en gaat het met een andere pakjesdienst naar hier komen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie