Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Engelse webshops

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 mar 2023 22:47

daniel1975 schreef: 21 mar 2023 22:20 Ik zit nu in de UK. Alle ondernemers klagen over de Brexit. Zijn nog steeds heel boos op BoJo met zijn brexit-profilering en de ellende die ze nu hebben.
Open deur toch? Dat zag iedereen met een beetje boerenverstand aankomen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 22 mar 2023 08:54

Philippos schreef: 21 mar 2023 16:29 Het is een beetje afhankelijk van of de desbetreffende winkel mee doet of niet met de OSS (one stop shop) regeling van de EU. Dat is ook mede afhankelijk van de volumes die ze naar de EU verkopen of het de moeite waard is of niet. Daarnaast hangt het ook af van wat zij het zelf waard vinden om hun administratie aan te sluiten op de EU OSS of dat ze voornamelijk gericht zijn op de interne markt.
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
Er is een verschil tussen OSS en IOSS.

De eerste is alleen voor binnen de EU.
OSS gaat om een eenvoudiger internationale BTW inning binnen de EU. Non-EU bedrijven kunnen zich hiervoor inschrijven registreren als ze fysieke goederen in een warehouse hebben in een EU land. Er is geen reden om dat niet te doen, want het maakt het leven veel eenvoudiger.

De tweede staat voor Import One Stop Shop en geldt voor fysieke verzedingen van B2C tot 150 euro.

Als er fysiek goederen gestuurd worden vanuit UK naar EU zal er een BTW heffing en mogelijk andere heffingen bijkomen. Afhankelijk van de hoogte van het aankoopbedrag merk je dat als consument direct of indirect.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 22 mar 2023 11:38

Ik koop (als het niet hoeft) niks meer uit de VS of het VK, al een paar keer flink moeten bijbetalen. Geen zin in.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 22 mar 2023 12:58

Maruss schreef: 22 mar 2023 08:54 De tweede staat voor Import One Stop Shop en geldt voor fysieke verzedingen van B2C tot 150 euro.
Ja, dat staat dus ook zo op de website van Cannondalespares genoemd.
Goed om te weten in ieder geval. Dan kan shoppen in het VK weer lonend zijn.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 09:20

Hmhmhmmm, mijn pakketje is in tegenstelling tot een eerder ander in het VK bestelde pakketje nu toch wel weer lang onderweg. En wat schetst mijn verbazing: vanmorgen is het pakket toch langs de douane gegaan. Zal wel voor een controle zijn want ik verwacht geen 'naheffing'. Had gehoopt mijn CAAD afgelopen weekeinde weer compleet te hebben.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 mar 2023 09:32

Welke partij moest het pakket inklaren? PostNL?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 mar 2023 09:39

Nu 2 keer wat van Tørm uit UK besteld. Eerste keer (volgens mij bijna 2 jaar terug ofzo) was het een drama. Pakket kwam niet aan, geen bericht van Post NL of Douane, niks. Na heel wat weken kreeg ik ineens een mail van Tørm dat ze het pakket retour hadden gekregen. Tørm heeft het destijds op hun kosten nog eens verstuurd en na wat actieve contacten met PostNL kreeg ik ineens (zonder notificatie) een betaalverzoek voor de inklaringskosten in mijn PostNL app. Na betaling duurde het nog een week of 2 voor ik het pakketje kreeg. Net voor de winter vorig jaar nog een shirt besteld. Alhoewel het nu soepeler ging, duurde het toch wel een week of 3 tot 4 dacht ik. Het proces is dus wel wat ingesleten zoals het lijkt, maar als je besteld bij partijen die de inklaringskosten niet vooraf betalen, dan moet je geduld hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 09:51

Het loopt via Deutsche Post. Ik kreeg ook het bericht dat het pakket vanuit Frankfurt wordt verstuurd. Dus ik verwacht dat het uiteindelijk via DHL parcel service komt.

Vorige pakketje was ook DHL maar dan de express-tak en niet de Duurt Heel Lang particuliere service... :lol: Express service via Cannondalespares kost 40GBP meer. Dat ging zelfs mij te ver. Nu heb ik al 15GBP betaald voor tracking service. Daar heb ik achteraf ook spijt van..... Alhoewel, als ik het pakket niet zou kunnen tracken dan had ik nu al verwacht niets meer te krijgen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 mar 2023 09:58

FedEx en UPS hebben hun inklaringsprocessen goed op orde en zijn snel met het verwerken van dit soort pakketjes. Tarieven zijn ook redelijk. Bij PostNL betaal je aardig wat en daarna nemen ze even ruim de tijd tussen betaling en levering. Mijn record is 4 weken tussen betaling en levering.

DHL kan super snel zijn. Maar als je de goedkope dienst afneemt als winkel nemen ze inderdaad de tijd. Ik wacht nu 8 dagen op een pakket vanuit DE terwijl de winkel dezelfde dag alles klaar had liggen na bestelling. DHL parcel heeft er ook een handje van om hier langs te komen rond 22.00 in de avond. Dat vind ik asociaal (als je vrijgezel bent misschien minder bezwaarlijk). Ik moet dan altijd de levering aanpassen naar overdag de volgende dag waardoor er een extra dag bijkomt standaard.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 10:03

Lekker laat ja.... Ik verzet mijn DHL parcel pakketjes juist altijd naar de avond. Maar de ronde hier in de buurt is tussen 17u30 en 20u30 of zo. En dan willen ze het nog presteren om om 17u te komen. Maar goed, dit is niet het DHL klaag-topic.

Ik heb stille hoop vandaag nog bericht van DHL parcel te krijgen dat ze vanavond nog komen. :lol:
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2023 22:00

Philippos schreef: 27 mar 2023 09:32 Welke partij moest het pakket inklaren? PostNL?
Toch PostNL gek genoeg. Ik zie al dat het pakket is aangemeld in de app. Nog geen bezorgdatum bekend.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 mar 2023 22:59

leon1 schreef: 27 mar 2023 22:00
Philippos schreef: 27 mar 2023 09:32 Welke partij moest het pakket inklaren? PostNL?
Toch PostNL gek genoeg. Ik zie al dat het pakket is aangemeld in de app. Nog geen bezorgdatum bekend.
Succes! :mrgreen:

Plaats reactie