Engelse webshops
Ach ja, ik bestelde op 5 november een setje kogellagers bij Total Cycling, kreeg pas op 26 november bericht dat het was verstuurd met daarbij een track & trace link van Royal Mail.
Daar zag ik dat het pakketje op 29 november 's morgens om half tien in Nederland was aangekomen en overgedragen aan hun Dutch partner: met een linkje naar PostNL.
Een week later nog niets ontvangen dus maar eens gebeld maar bij PostNL was het pakketje niet bekend en Total Cycling reageerde niet op twee e-mails.
Omdat het om een paar tientjes ging heb ik er geen energie meer in gestoken en heb ze maar ergens anders besteld.
Op 29 december opeens een bezorger aan de deur...niet van PostNL maar van GLS: het pakje van Total Cycling.
Daar zag ik dat het pakketje op 29 november 's morgens om half tien in Nederland was aangekomen en overgedragen aan hun Dutch partner: met een linkje naar PostNL.
Een week later nog niets ontvangen dus maar eens gebeld maar bij PostNL was het pakketje niet bekend en Total Cycling reageerde niet op twee e-mails.
Omdat het om een paar tientjes ging heb ik er geen energie meer in gestoken en heb ze maar ergens anders besteld.
Op 29 december opeens een bezorger aan de deur...niet van PostNL maar van GLS: het pakje van Total Cycling.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Britse winkels nemen geen retourzendingen van Europese klanten meer aan vanwege douanekosten
https://www.hln.be/buitenland/britse-wi ... ~a7166f65/
https://www.hln.be/buitenland/britse-wi ... ~a7166f65/
Nu al twee keer besteld in de UK waarbij al wordt vermeld dat er geen import / belasting meer afgedragen hoeft te worden. Gaat wel om kleine bestellingen trouwens. Geen vertraging meer doordat de douane er naar moet kijken. Beter! Vooral cannondalespares.com is nogal flink goedkoper dan bijvoorbeeld dr. cannondale om maar een voorbeeld te noemen.
Ride bikes, not tanks!
Hmmm... toevallig vorig jaar een klein voorderailleur extendertje besteld om bij aanlas derailleur toch een 646 te kunnen monteren tbv jeugd verzet.
het onderdeeltje was eigenlijk wat mij betreft al te duur nl 28 euro nog wat, maar goed.
Daar kwamen nog best wel wat verzendkosten bij, a-la.... Daarna kwamen er nog 12,50 euro inklaringskosten van de douane bovenop !
Ik heb het onderdeeltje voor 2 speciaal flesjes bier bij de werkplaats op mn werk laten reproduceren.
Was wel even klaar met import uit de UK. Maar wellicht zijn de regels weer veranderd?
het onderdeeltje was eigenlijk wat mij betreft al te duur nl 28 euro nog wat, maar goed.
Daar kwamen nog best wel wat verzendkosten bij, a-la.... Daarna kwamen er nog 12,50 euro inklaringskosten van de douane bovenop !
Ik heb het onderdeeltje voor 2 speciaal flesjes bier bij de werkplaats op mn werk laten reproduceren.
Was wel even klaar met import uit de UK. Maar wellicht zijn de regels weer veranderd?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik pols altijd even als ik buiten de EU bestel.
Grote shops hebben hun zaakjes meestal wel op orde en hebben al een deal met de EU.
Sommigen betalen zelfs de kosten terug. Ik heb zo van Smartbuyglasses mooi de 23 euro kosten teruggestort gekregen.
Die zitten wel niet in de UK maar HongKong, maar zelfde principe.
Grote shops hebben hun zaakjes meestal wel op orde en hebben al een deal met de EU.
Sommigen betalen zelfs de kosten terug. Ik heb zo van Smartbuyglasses mooi de 23 euro kosten teruggestort gekregen.
Die zitten wel niet in de UK maar HongKong, maar zelfde principe.
Ik kreeg van Cannondalespares nu een verzendbericht uit Duitsland (Frankfurt). Dus daar zit inderdaad een constructie achter om importheffingen te voorkomen. Maar bij de zending van Merlin Cycles stond vermeld dat het zonder import/tax heffingen zou zijn en dat pakket is wel vanuit het VK verstuurd. Dus het loont zich wel om het vooraf even te bekijken. Bij Cannondalespares stond wel een max. bestelbedrag van €150 genoemd.
Ride bikes, not tanks!
Het is een beetje afhankelijk van of de desbetreffende winkel mee doet of niet met de OSS (one stop shop) regeling van de EU. Dat is ook mede afhankelijk van de volumes die ze naar de EU verkopen of het de moeite waard is of niet. Daarnaast hangt het ook af van wat zij het zelf waard vinden om hun administratie aan te sluiten op de EU OSS of dat ze voornamelijk gericht zijn op de interne markt.
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit nu in de UK. Alle ondernemers klagen over de Brexit. Zijn nog steeds heel boos op BoJo met zijn brexit-profilering en de ellende die ze nu hebben.
Less is bore