Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 12:21

Thanks, maar de file doet het niet (niet in GPsies, niet Mapsource en ook niet in Biketoaster...) :)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 mei 2011 12:45

Meteen verwijderd. Heb de route achter Bad Iburg met enkele klimmetjes extra toegevoegd aan de custom googlekaart.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 12:49

TOP Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 06 mei 2011 14:47

De Tecklenburg Rundfahrt komt een aantal keren langs de tv-toren.

Afbeelding

Op kaart:

Afbeelding

Maar ik kan de wegen die jullie laten zien niet goed plaatsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 16:06

Dit is ook nog wel een aardig rondje in de buurt, in ieder geval ter inspiratie.

@ WalterG

Ik de toren even in 't plaatje gezet. Zoals je kunt zien kun je die heuvel wel op 6 tot 8 manieren beklimmen.

Afbeelding

Ik ook nog een vraag aan de kenners; ik heb gisteren ook geprobeerd Am Kleeberg te beklimmen (op de terugweg). Klopt het dat deze vanaf de snelweg omhoog loopt (en niet andersom?). En dat je uitkomt bij een kleine zendmast? Ik ben omgedraaid bij de kleine zendmast, is dat te vroeg? Tot op dat punt vond ik de klim best meevallen.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 mei 2011 18:00

Dat klopt daar is de top; van de andere kant is ie veel zwaarder.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 mei 2011 21:38

Dat zag ik al in je route ja. De klim is aan de andere kant, v.a. Lengerich. Vanaf de kruising kun je overigens ook naar links, dan kom je via een klein betonweggetje weer op de route uit.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 23:39

Kijk, dat verklaart waarom ik het allemaal wel mee vond vallen :D

In een ander topic kwam ik van een lokaal forumlid nog de volgende tekst tegen (on samenhangende tekst-alert!!)
(..) De omgeving van Bad Iburg mooier als die van Mettingen (direkt noordelijk van Ibbenburen) en hebben bovenstaande routes niet echt alle mooie stukken der in zitten een echte aanrader is het fietspad van uit Bad Iburg naar Hiler en dan terug naar Bad burg of via Oesede (koffie en gebak 1 euro per stuk bij wellmann) dan eventjes achter de staalfabriek langs rijden en door oudgeorgsmarienhütte naar Hagen rijden in hagen langs de Gellenbeckermuhle (große heide) rijden terug naar hagen draaien dan via Forst weg en Ams weg naar Urberg bij Iburg. Via Holperdorf naar Sudenfeld door naar Tecklenburg daar de Altepostweg mee nemen en dan de klim bij t zwembad terug richting sudenfeld klim richting Lengerich nemen en dan niet via de grote weg naar Lienen rijden maar voor dorps begin links afslaan en dan mooie kleine weggetjes pakken (een keer grote weg oversteken en dan bortjes volgen) en zo naar Lienen rijden. en dan nog de klim naar cementfabriek terug naar Sudenfeld en dan via (Afslaan in de Loheiden) Forellenstaße weer richtin Bad iburg rijden.
Eens kijken of dit ik onsamenhangende, maar goed bedoelde verhaal kan vertalen in een route....

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 mei 2011 00:07

havana schreef:Kijk, dat verklaart waarom ik het allemaal wel mee vond vallen :D

In een ander topic kwam ik van een lokaal forumlid nog de volgende tekst tegen (on samenhangende tekst-alert!!)
(..) De omgeving van Bad Iburg mooier als die van Mettingen (direkt noordelijk van Ibbenburen) en hebben bovenstaande routes niet echt alle mooie stukken der in zitten een echte aanrader is het fietspad van uit Bad Iburg naar Hiler en dan terug naar Bad burg of via Oesede (koffie en gebak 1 euro per stuk bij wellmann) dan eventjes achter de staalfabriek langs rijden en door oudgeorgsmarienhütte naar Hagen rijden in hagen langs de Gellenbeckermuhle (große heide) rijden terug naar hagen draaien dan via Forst weg en Ams weg naar Urberg bij Iburg. Via Holperdorf naar Sudenfeld door naar Tecklenburg daar de Altepostweg mee nemen en dan de klim bij t zwembad terug richting sudenfeld klim richting Lengerich nemen en dan niet via de grote weg naar Lienen rijden maar voor dorps begin links afslaan en dan mooie kleine weggetjes pakken (een keer grote weg oversteken en dan bortjes volgen) en zo naar Lienen rijden. en dan nog de klim naar cementfabriek terug naar Sudenfeld en dan via (Afslaan in de Loheiden) Forellenstaße weer richtin Bad iburg rijden.
Eens kijken of dit ik onsamenhangende, maar goed bedoelde verhaal kan vertalen in een route....


Ik ben daar prima bekend maar kan dit niet allemaal plaatsen......

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2011 12:55

Met een hele hoop geGoogle is het min of meer gelukt. Ik ben bijna tot het einde gekomen, de Forellenstrasse heb ik helaas niet kunnen vonden.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nosocufaqdqysfhz

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jun 2011 09:26

Ik ga vrijdag weer in deze regio fietsen (mits het weer meewerkt) met Eelcoz.

Ik heb een route uitgezet die ik met jullie wil delen, hier kun je 'm bekijken en downloaden.

Start is even ten westen van Tburg; het is wel lekker om wat vlak te kunnen in- en uitbollen. Bovendien is de start vlakbij een snelwegafrit. Allereerst wordt het dorp Tecklenburg bestegen van diverse kanten, waaronder de gevreesde Steinstrasse (stukje 25%). Daarna volgen drie verschillende beklimmingen van de Brandenberg aka "de TV-toren". Vervolgens de Holperdorpstrasse voor de eerste keer, en direct daarna de Döreberg, die eventueel 2x beklommen kan worden voor 6 extra km en 150 hm. Na de Doreberg volgt een vrij vlak stuk waarin even op adem gekomen kan worden (met dank aan Ponsteen voor dit stuk), maar daarna is het alweer klimmen geblazen rondom Bad Iburg.

De route gaat vervolgens via een 2e beklimming van de Holperdorpstrasse naar de Jägerberg. Het slotakkoord is de gevreesde Kleeberg, gevolgd door nog één beklimming van Tecklenburg. Daarna uitbollen naar de auto.

Totaal goed voor zo'n 140 km en ca. 2100 hm (volgens GPsies die het beter kan berekenen dan Bikeroutetoaster).

Als je deze route gaat rijden moet je wel course points aan hebben staan aangezien er diverse lussen en dubbele stukken inzitten. Wat ook werkt, is je virtuele partner mee laten fietsen.
Laatst gewijzigd door havana op 16 jun 2011 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

moriquendi
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 nov 2005 21:11

moriquendi 15 jun 2011 21:01

Leuke route en je hebt vast alle mooie klimmetjes der in wat ik nog kan aanraden is
is de klim via Ohrbek bij t AZ omhoog (zur Hüggelslucht)

Ook weet ik niet of de route over de Freeden (bos bij bad Iburg) zo kan rijden. Ik denk dat een stuk door t bos vanuit Natrup richting t fietspad richting Wassertretstelle in Bad Iburg onverhard is.

verder zijn alle leuke klimmetjes rondom Tecklenburg afgezien van de Amstweg der wel in en moet je hier op de ATB omstappen (om te gaan wandelen :-)) en mooiere klimmen ontdekken als de Dörenberg. Die ik zeker ook zeker kan aanraden van uit Oesede uit naar boven te rijden met de ATB.

Plaats reactie