Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 25 mei 2010 11:47

Gisteren in en rond Tecklenburg gefietst. Prachtig gebied en vanuit Groningen veel dichterbij dan Zuid-Limburg.

Heeft iemand gegevens van de Kleeberg? De weg deze heuvel leidt naar een zendmast. Ik moest enorm diep gaan daar en ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoe lang en hoe stijl deze heuvel was.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 25 mei 2010 11:51

Vanaf welke kant ben je hem opgegaan? Je kunt hem via 4 kanten omhoog fietsen?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 25 mei 2010 12:00

Eerst vanaf de brug over de snelweg. Toen bovenop het bos in afgedaald. Volgens mij kwam je daar langs de tennisbaan. Even wat gegeten en weer omhoog. Beneden stonden bordjes met "Am Kleeberg" en richting Sculpturen Park als ik ik me goed herinner.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 25 mei 2010 12:35

Ik heb even het een en ander nagekeken maar heb dit stukje klim nog niet gefietst. Op wielertoerist.nl is wel een topic waar ook de kleeberg in word genoemd, via lengerich naar de zendmast. Hij zou 10% gem over 1 km zijn met uitlopers naar 15%.

Heb je al eens in tecklenburg zelf dat stukje door het bos van 20+% gehad?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 25 mei 2010 12:58

Dat topic gaat inderdaad over de klim die ik bedoelde! Dan is hij net iets korter dan Eyserbosweg maar ik vond hem zwaarder!

Gisteren was de eerste keer voor ons in Tecklenburg dus we hebben nog niet het neusje van de zalm kunnen vinden. Bij toeval vonden we deze Kleeberg. Kun jij aangeven op googlemaps oid waar die klim van 20% zit? Wij gaan er zeker vaker heen dus kunnen we die klim ook meepakken. Het mooie van het dorpje Tecklenburg is dat je van elke kant een mooie klim hebt. Helaas is er niet zoveel info over te vinden als over de klimmetjes in Limburg.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 25 mei 2010 13:07

Ik zit nu niet thuis achter de pc maar als ik eind van de middag thuis ben zal ik een paar mooie klimmetjes op rij zetten met Google Maps afbeeldingen erbij.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 mei 2010 14:06

[quote="hjs"]Dat topic gaat inderdaad over de klim die ik bedoelde! Dan is hij net iets korter dan Eyserbosweg maar ik vond hem zwaarder!

Gisteren was de eerste keer voor ons in Tecklenburg dus we hebben nog niet het neusje van de zalm kunnen vinden. Bij toeval vonden we deze Kleeberg. Kun jij aangeven op googlemaps oid waar die klim van 20% zit? Wij gaan er zeker vaker heen dus kunnen we die klim ook meepakken. Het mooie van het dorpje Tecklenburg is dat je van elke kant een mooie klim hebt. Helaas is er niet zoveel info over te vinden als over de klimmetjes in Limburg.[/quote]

17%, de klim komt uit bij de voetbalvelden in Tecklenburg (vanaf Parkplatz Rathaus na politieburo rechtsaf kom je bij de voetbalvelden. Hierna afdalen dat is die mooie klim.

Je kunt wel op 6 manieren naar die zendmast klimmen. De zwaarste kant is de 2e
keer dat je daar omhoog gaat in de Tecklenburg Rundfahrt.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 mei 2010 15:15

Ik weet wat je bedoelt over die Kleeberg. Ik ben er ook geparkeerd met mijn 30 23 vorig jaar. Ik was al helemaal kapotgereden door mijn -ik train voor de Otztaler- fietsvrienden, en dit ging voor geen meter meer. Later die dag, als allerlaatste nog eens de Steinstrasse (zeg maar de NO beklimming van Tecklenburg), is nog zwaarder.

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 25 mei 2010 15:49

Mooi om al die verhalen te horen. Volgens mij bedoelen jullie alle drie dezelfde beklimming? Ik ga ze allemaal op een rijtje zetten en ik hoop dat we binnenkort weer heen gaan.
Hoe komen jullie aan de stijgingspercentages?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 mei 2010 19:41

[quote="ponsteen"]Ik weet wat je bedoelt over die Kleeberg. Ik ben er ook geparkeerd met mijn 30 23 vorig jaar. Ik was al helemaal kapotgereden door mijn -ik train voor de Otztaler- fietsvrienden, en dit ging voor geen meter meer. Later die dag, als allerlaatste nog eens de Steinstrasse (zeg maar de NO beklimming van Tecklenburg), is nog zwaarder. [/quote]

Steinstrasse is de klim die bij de voetbalvelden uitkomt.

Gebruikersavatar
heralde
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:49
Locatie: Coevorden
Contact

Gebruikersavatar heralde 25 mei 2010 19:53

[quote="pinarello"][quote="ponsteen"]Ik weet wat je bedoelt over die Kleeberg. Ik ben er ook geparkeerd met mijn 30 23 vorig jaar. Ik was al helemaal kapotgereden door mijn -ik train voor de Otztaler- fietsvrienden, en dit ging voor geen meter meer. Later die dag, als allerlaatste nog eens de Steinstrasse (zeg maar de NO beklimming van Tecklenburg), is nog zwaarder. [/quote]

Steinstrasse is de klim die bij de voetbalvelden uitkomt.[/quote]

En de Steinstraße is 20% op zn max geloof ik.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 25 mei 2010 20:18

[quote="Heralde"][quote="pinarello"][quote="ponsteen"]Ik weet wat je bedoelt over die Kleeberg. Ik ben er ook geparkeerd met mijn 30 23 vorig jaar. Ik was al helemaal kapotgereden door mijn -ik train voor de Otztaler- fietsvrienden, en dit ging voor geen meter meer. Later die dag, als allerlaatste nog eens de Steinstrasse (zeg maar de NO beklimming van Tecklenburg), is nog zwaarder. [/quote]

Steinstrasse is de klim die bij de voetbalvelden uitkomt.[/quote]

En de Steinstraße is 20% op zn max geloof ik.[/quote]

Nog net iets over die 20 dat is dus die ik bedoelde waar je inderdaad bij de sportvelden uitkomt. Klik hier

zo wou ik er nog een paar posten zodat een aantal die graag willen weten waar de leuke klimmen zich bevinden deze ook kunnen opzoeken en dan de bijbehorende stijging kunnen achterhalen. Als hier genoeg animo voor is zal ik er meer bij maken, het is nogal aardig wat knip en plakwerk.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Plaats reactie