Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 14 sep 2022 15:28

Dankje Bert, ik zal er inspiratie uit op doen. Heb je een linkje naar dit strokenoverzicht?

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 sep 2022 17:20

Speciaal gemaakt in https://overpass-turbo.eu/

Daar kun je queries maken die OSM bevragen. Reuze handig als je wilt weten waar de watertappunten zitten, of onverharde weggetjes zoekt.

Voer de volgende tekst in in het veld 'assistent'
"surface=unpaved or highway=track or surface=sand or tracktype=grade1 or tracktype=grade2 or surface=fine_gravel"

En dan verschijnen de resultaten op je scherm. Via de export-functie kun je een GPX-file maken. Die kun je gebruiken om de losse stukjes tot een beetje interessante rit uit te bouwen.
hun fietsen.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 14 sep 2022 19:34

Ik heb hier in het voorjaar een paar dagen gefietst met de gravel bike. Het wald is wat mij betreft meer geschikt voor de MTB. De eerste dag kwamen we daarin terecht. Werd echt wel wat technisch voor de gravel bike. Ik en ook mevrouw Stillekracht voelden ons op een gegeven ogenblik niet meer comfortabel. Moet wel toegeven dat we met semi slick 40mm banden reden (noppen aan de zijkant). Maar ook met volledige profielbanden had ik mij er niet comfortabel gevoeld.

De tweede dag hebben we een hele mooie tour gemaakt:
(als je de foto full screen maakt dan zie je aan de rechterkant het overzicht van het type wegen en oppervlak)

Afbeelding

Verhoudingsgewijs is er weinig onverhard. Deze tour zou je ook op de racefiets kunnen doen.

De foto is een screenshot van de route in bikerouter.de Hier kan je een profiel kiezen met wat voor wegen je bij voorkeur rijdt. Voor gravel zijn er iets van vijf profielen. Wegen met de typering Track Grade 1 tm / 5 zijn prima voor de gravel bike.

Succes en have fun!

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 15 sep 2022 18:43

Thanks heren (en dame)!

Plaats reactie