Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 sep 2021 23:26

~GastheerG dat brengt herinneringen terug :)
Detachering in begin van mijn carrière. Ik zag meestal vanaf de fiets een collega (opvallende bedrijfsauto) de snelweg opdraaien, ff zwaaien, tot straks.
Zekere dag zie ik hem rare capriolen maken om weer van de snelweg te gaan.
Later tref ik hem op kantoor, wat hij gedaan had die ochtend. Och, zegt hij, nog even snel windje laten voor de snelweg. Er zat nog iets in de weg dat zijn hele broek moest vullen......
Snel naar huis, broek weggegooid, douchen en naar kantoor.

Amusant allemaal, maar niet Call of Shame eigenlijk.
Dogma F

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 24 sep 2021 10:02

Op de eerste dag op de camping in Italië, heb ik mijn vrouw moeten bellen of ze me naar het ziekenhuis kon brengen. Mijn sleutelbeen stak na een val, toch wel erg raar omhoog. Later bleek ik ook nog 3 gebroken ribben te hebben.
Sindsdien is fietsen op de eerste vakantiedag een no-go.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 24 sep 2021 11:32

naar aanleiding van het verhaal van GastheerG.

poepen op de fiets.
https://www.youtube.com/watch?v=pTsnBHRXCdA

Het is me zelf op de fiets gelukkig nog niet overkomen, maar ik heb niet de meest stabiele darmen dus heb hier en daar ook wel eens een 'ongelukje' gehad (meestal na het met kunst en vliegwerk halen tot thuis, exact op de drempel van de wc)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 sep 2021 12:34

Wat een hilarisch filmpje :winkthumb:
Afbeelding

FietsBie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2015 18:05

FietsBie 24 sep 2021 21:32

Mooi topic.
1- ken je het effect om met (mechanische dus niet hyrdaulische) schijfremmen vanaf het kanaal naar DenHelder te rijden tijdens bietencampagne om vervolgens door de duinen terug te rijden en te constateren dat de remblokken door de modder versleten zijn terwijl bergafwaarts gaat? Bijstellen gaat alleen met een inbusleuteltje dat iknatuurlijk niet mee had. De schoenzolen waren witheet en daarna versleten.
2-fietsen in Wales net na de vele sneeuw een paar jaar terug. Prachtige omgeving, maar door heuvels/bergen langer onderweg dan gepland. Begint het te regenen/nat te sneeuwen. Te schemeren. Vrouwlief belt waar blijf je? Maar door vochtige en koude vingers lukt opnemen en bellen niet. Stug doorgaan, want opgeven kennen we niet. Niet op de hoofdweg willen fietsen ivm snel verkeer. Blijkt weg parallel half bevroren met vele kuilen. Gevolg nat, koud, maar doorgaan. Eindelijk weer bij asfalt, donker, koud, nat, glad. Onderuitgegaan bergafwaarts met ca 50km/hr. Gelukkig op kunnen staan. Helm heeft goed zijn werk gedaan (FIETS DUS NIET ZONDER!). Fiets schade, bidonhouder afgebroken, lamp afgebroken, enz. Gelukkig was vrouwlief in de buurt en kon ik de boel in de auto laden. Waarschijnlijk wel wat onderkoeld waardoor traag met allegevolgen van dien. Had slechter af kunnen lopen.
3- ken je dat je tijdens de rit denkt, goh deze banden zitten er al een tijdje op, als ik thuis ben zal ik ze weer eens bekijken om vervolgens 5km verderop lek te rijden en te zien dat de buitenband meer dan een beetje versleten is? Gelukkig heeft dochterlief me kunnen ophalen, want het gat was zo groot dat niet zou helpen om geimproviseerd thuis te komen.
4- tijdens een strandrit windje mee loopt een hond blaffend naast je mee. Totdat dat kl@$% beest ineens voor mijn fiets springt. Met 33km/hr over de kop is geen pretje. Hond had niets, ik weken lang blauw paarse plekken en enorme spierpijn. Geen schade aan mijn fiets gelukkig. Kutbeest.
5- in Duitsland, op pad met co2patronen, een duur specialized fietspompje, extra biba, dus goed voorbereid. Toch lek. Band snel gewisseld. Patronen in 29”” banden geven niet zoveel effect, pompen dus. Band redelijk hard gekregen, pompje voorzichtig losmaken van ventiel, draait het binnen ventiel mee en is band weer plat. Paar keer opnieuw proberen, eindelijk blijft binnenventiel zitten, zo lijkt het. Gaat dat dure k@$pompje kapot, loopt vast en is daarmee waardeloos en rijp voor de vuilnis. Lopen. Na een paar km kom ik paar jongens tegen die ik niet 123 als ideale schoonzoon zou categoriseren, die wijzen mij er op dat op 500m afstand bij de ‘Nass’ een fietsservice station is. En inderdaad. Band op kunnen pompen en verder kunnen fietsen. Zo blijkt maar meer “nothing is what it seems”.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 11 okt 2021 11:36

Gisteren na een km of 25 een klapband omdat er een scheur(tje) zat in de naad van mijn buitenband. Nieuw bnnenbandje er in en hopen dat ik er mee thuis zou kunnen komen. Maar op een kleine 10km van huis weer lek dus toch maar even de vrouw gebeld, ipv binnenbandje 2 op te offeren.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 11 okt 2021 13:33

Sulla schreef: 11 okt 2021 11:36 Gisteren na een km of 25 een klapband omdat er een scheur(tje) zat in de naad van mijn buitenband. Nieuw bnnenbandje er in en hopen dat ik er mee thuis zou kunnen komen. Maar op een kleine 10km van huis weer lek dus toch maar even de vrouw gebeld, ipv binnenbandje 2 op te offeren.
Dit heb ik van het voorjaar ook gehad in Zuid Limburg, op aanraden van een vriend er een lege verpakking van een gelletje tussen de binnen en buitenband gedaan, uiteindelijk nog 80 km op doorgereden. Daarna wel snel een nieuwe buba gestoken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27408
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2021 13:40

Altijd een stukje van een oude buitenband meenemen. Toevallig een fietsmaatje op de gravelbike afgelopen zondag ook mee uit de brand geholpen. Groot gat erin wat sealant niet wilde dichten. We konden de rit gewoon afmaken zoals gepland.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 11 okt 2021 14:19

Bedankt voor de tips.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2021 15:51

Ooit mezelf met een scheur in de buitenband m.b.v. een paar keer dubbelgevouwen tientje naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker gekregen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1250
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 12 okt 2021 11:23

Met al die inflatie momenteel mag dat nu wel een briefje van 20 worden... :lol:
...

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 30 jun 2022 12:28

Geluk bij een ongeluk, ik was nog niet ver van huis. Dus was het gewoon the walk of shame.
Maar nu voel ik me wel alsof ik een duathlon heb gedaan.
Bijlagen
IMG-20220630-WA0003.jpeg
Boerke van buut'n

Plaats reactie