Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 22 sep 2021 10:14

Afgelopen weekend mijn helm verloren op een nogal lullige manier....
Mooi tochtje gedaan in de buurt van Enschede. Op de terugweg in de auto besef ik dat mijn helm niet bij me heb. Vermoedelijk heb ik 'm op het dak van de auto gelegd en is hij daar afgeschoven ergens in de eerste meters.
Heb niks gemerkt...
Ben zelfs nog terug gereden om de graskant af te speuren of hij er nog lag maar niks gevonden helaas...

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 sep 2021 22:26

marcmarc schreef: 22 sep 2021 10:14 Afgelopen weekend mijn helm verloren op een nogal lullige manier....
Mooi tochtje gedaan in de buurt van Enschede. Op de terugweg in de auto besef ik dat mijn helm niet bij me heb. Vermoedelijk heb ik 'm op het dak van de auto gelegd en is hij daar afgeschoven ergens in de eerste meters.
Heb niks gemerkt...
Ben zelfs nog terug gereden om de graskant af te speuren of hij er nog lag maar niks gevonden helaas...
En wie heb je toen gebeld om thuis te komen?
Dat is waar dit topic in hoofdzaak over gaat, minder over onhandigheidjes/ongelukjes maar over pech onderweg die je zelf onderweg niet krijgt opgelost, defect te groot, geen spullen bij je, twee linkerhanden etc.
Dogma F

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 sep 2021 22:39

Altijd de helm op in de auto...?
Campagnolo Ultra Dork

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 22 sep 2021 23:28

Ramon73 schreef: 22 sep 2021 22:26
marcmarc schreef: 22 sep 2021 10:14 Afgelopen weekend mijn helm verloren op een nogal lullige manier....
Mooi tochtje gedaan in de buurt van Enschede. Op de terugweg in de auto besef ik dat mijn helm niet bij me heb. Vermoedelijk heb ik 'm op het dak van de auto gelegd en is hij daar afgeschoven ergens in de eerste meters.
Heb niks gemerkt...
Ben zelfs nog terug gereden om de graskant af te speuren of hij er nog lag maar niks gevonden helaas...
En wie heb je toen gebeld om thuis te komen?
Dat is waar dit topic in hoofdzaak over gaat, minder over onhandigheidjes/ongelukjes maar over pech onderweg die je zelf onderweg niet krijgt opgelost, defect te groot, geen spullen bij je, twee linkerhanden etc.
:dislike: :dislike: LOL

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 23 sep 2021 08:17

Ernie C. schreef: 22 sep 2021 22:39 Altijd de helm op in de auto...?
Goeie tip ! Wel zo veilig....

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 sep 2021 09:44

Alle spullen altijd op een vaste plek. Ook in de auto.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 sep 2021 11:05

Deze is wat smerig......

Ik ben aan m'n 51e jaar op de racefiets bezig en dan kom je er haast niet omheen dat je al eens bent opgehaald . Zo ook een keer - zoals later bleek - met een gebroken sleutelbeen.
Een keer toen ik lek reed en dit niet kon verhelpen omdat ik aan het revalideren was van hand/arm die opnieuw in elkaar waren gezet.
Allemaal klein bier in vergelijk met wat op het oog een onschuldige ritje in het voorjaar van 2017 zou worden.
Ik werkte in Utrecht en ging drie dagen in de week op de fiets naar kantoor. Enkele reis 50km dus heb je voor het weekend begint al 300km weg. Lekker!

Fiets kon binnen staan en heerlijke douches. Prima dus.

Op een gure voorjaarsdag stap ik om even na vijf op de fiets en voel mij al gelijk niet lekker...........
Weer omkleden en dan de trein nemen vond ik ook zo'n gedoe want het was "maar" 50km.
Even buiten Utrecht voelde de westen wind guur en koud aan. Ik kreeg ook meer en meer krampen in m'n buik.
Een te grote versnelling zorgde voor een onhandige druk op de sluitspieren en een te lichte versnelling zorgde dat het allemaal alleen maar losser kwam zitten.

Ik was die ochtend op een normale wijze (mijn stoelgang kan je gebruiken om Zwitserse uurwerken in te stellen) nog een grote boodschap wezen doen, maar er zat duidelijk nog iets in de weg.
Bij Montfoort werd het echt oncomfortabel en toen ik eenmaal Oudewater voorbij was ging het fout.
Even deed ik nog een poging om achter een boom een Dumoulintje te doen maar ik was te laat. Dik aangekleed vanwege de kou en er moest een shirt LM uit, Shirt KM, lange trainingsbroek en korte broek................
Plus dat je ook een beetje discreet plekje wilt zoeken. Ieder mag m'n blote billen zien maar ik heb geen zin om het anderen ongemakkelijk te maken.

Het ging dus fout..............Goed fout.

Geloof me dan ga je niet meer lekker op een zadel zitten.

Ik wist niet dat we zoiets The Call Of Shame noemen maar op dat moment had ik de naam zelf kunnen bedenken.

Ik lag krom van de kramp en m'n vrouw gebeld. Met het verzoek de passagiersstoel in te pakken in plastic en een extra dik vest aan te doen zodat we met een open raampje naar huis konden rijden.

Thuis met alles aan onder de douche gestapt. Alles onder de douches uitgespoeld en in de was en zelf in bed met een hand droge kaakjes en een kop thee.

Volgende dag niks aan de hand.

En m'n lief? Die knippert nog niet met haar ogen.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 sep 2021 12:51

Okay.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 23 sep 2021 13:09

@Gastheerg: van Cor Vriend zijn er tenminste nog beelden bewaard gebleven!!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 sep 2021 13:29

Gastheerg schreef: 23 sep 2021 11:05.....
En m'n lief? Die knippert nog niet met haar ogen.
Die was waarschijnlijk wat blij dat ze niet als taxi was ingezet :roll:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 sep 2021 13:31

Veen schreef: 23 sep 2021 13:09 @Gastheerg: van Cor Vriend zijn er tenminste nog beelden bewaard gebleven!!
Ik mag graag foto's plaatsen bij posts die ik doe maar ik schat zo in dat het wel gewaardeerd werd als ik daar nu vanaf zou zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 sep 2021 14:12

Toch een heerlijk verhaal om te vertellen (maar niet zo op het moment dat je het meemaakt :D )
Afbeelding

Plaats reactie