Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27408
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 dec 2020 08:26

Ik zag toevallig 2 connecties op Strava die gisteren the call of shame hebben moeten maken en dat bracht me op het idee voor dit topic.

Deel hier uw ervaringen en geheel in stijl trap ik zelf af. Voor zover ik me kan herinneren heb ik “the call” in 16 jaar drie keer moeten maken

- 2x omdat ik kettingbladboutjes verloren was
- 1x omdat ik drie keer lek reed en geen binnenbanden meer had.

Deel je, al dan niet gênante, verhalen!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 dec 2020 09:11

In de ankers omdat je voorganger zonder aanwijsbare reden onderuit gaat, daardoor een soort stoppie maken, landen met je reet op je bovenbuis, doorstuiterend naar de waterkant en OTB het water in. Er weer uit klimmen en moeten constateren dat je niet verder kan omdat je met je kont (die de dagen daarop aardig blauw is geworden) je bovenbuis door midden blijkt te hebben gebeukt. Toen moest ik wel naar huis bellen.

Telt dat?
:oops:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 dec 2020 09:28

Tellen deze?
Bij mijn allereerste rit met klikpedalen, er was nog geen sprake van internet laat staan Strava, met de rechtervoet uitklikken en naar links leunen, het resultaat kan je zelf wel voorstellen.
Vergelijkbaar maar toch anders, in het midden van een holle weg met kasseien plots moeten stoppen, uitklikken en dan merken dat de bult in het midden net iets te hoog is voor de lengte van mijn benen. Het resultaat was hetzelfde als hiervoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 27 dec 2020 09:35

Dit topic gaat meer over de echt spectaculaire verhalen denk ik.
Zoals mijn call off shame na 7 jaar op de fiets moest ik bellen omdaat ik bij een Uitwijkmanouvre een kuiltje pakte. Gevolg slag in het achterwiel gebroken spaak en bellen maar. Tijdens het wachten werd door een bewoner nog een kop koffie gebracht.

i-mac

i-mac 27 dec 2020 09:46

MTB rit met een 8-tal collega's. Ik had net een nagelnieuwe MTB met schijfremmen. Wist ik veel wat die remmen anders werkten dan schijfremmen. Ook een uitgelezen moment om eens een Garmin Virb camera te testen. Dat ding op de helm, en filmen maar. Bij de eerste afdaling (van een brug) ging het totaal verkeerd. Ik gebruikte de remmen niet zoals het kon/mocht/moest, en ging dus rechtdoor. Helaas kon ik niet uitbollen, maar ging ik op te hoge snelheid een klein bultje over Met als gevolg een tuimelperte van jewelste. Het leverde wel spectaculaire beelden (en gekneusde ribben). En een verhaal die bij iedere MTB rit weer boven water komt.

@Havana, dat van de biba ook meegemaakt. Dan maar bellen naar mijn vrouw om me te komen halen. Leg maar eens uit waar je je precies bevindt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27408
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 dec 2020 10:28

Mooie verhalen, keep em coming. Ook minder spectaculaire verhalen zijn welkom!

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 27 dec 2020 10:37

Eenmaal tot nog toe. Woon-werk verkeer, niks geks aan het doen. Ik zet aan na een haakse bocht, pats, spaakbreuk en een flink slag in het wiel. Was op weg voor een avonddienst, zie dan maar iemand te vinden om je op te halen doordeweeks. Heb dus mijn werkgever gebeld, in stijl opgehaald door een ambu, 's avonds met een piketauto naar huis na de dienst.

Overigens twee weken na reparatie van de wielset exact hetzelfde verhaal, andere spaak, toen viel de slag mee en met noodreparatie thuis gekomen. Onder garantie en met goede service een setje Fullcrums uitgezocht toen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 dec 2020 10:43

Nog nooit naar huis gebeld omdat ik simpelweg geen mobiele telefoon heb. En aangezien er ook geen telefooncellen meer staan, moest ik het volgende probleem zelf oplossen.

Op een van mijn woon- werkritten trapte ik mijn trapas letterlijk doormidden. Na een minuutje of wat gestept te hebben, belde ik aan bij een boerderij. Ik legde mijn situatie aan de bewoner uit, en vroeg of ik een fiets van hem kon lenen. Ik zou mijn racefiets dan als onderpand achterlaten.
Dat mocht. De enige fiets die hij had was echter een damesfiets die mij echt veel te klein was. Maar goed, ik kon er mee vooruit. Dus, daar reed ik dan naar huis met een snelpak en een aerohelm, op een veel te kleine omafiets.
Onderweg veel bekijks gehad, maar wel netjes thuis gekomen.

Na een douche, heb ik mijn gewone fiets gepakt (auto heb ik ook niet) en ben ik met de omafiets aan de hand en een doosje Merci onder de snelbinder, weer teruggereden.

Het was geen call, maar wel wat shame.
Alhoewel ik er nog steeds met plezier op terugkijk.

Gebruikersavatar
Tfdv
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2015 18:04
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Tfdv 27 dec 2020 10:46

Dat van het binnenbandentekort is herkenbaar. Ook wel eens moeten bellen vanwege ondeskundig gebruik van een CO2-pomp.

Mijn minst leuke en prijzige ervaring is een afgebroken achterderailleur die via het achterwiel (gebroken spaak) tegen de staande achtervork knalde met een breuk tot gevolg.
20190524_133212 Fietsrit.jpg
Bolt wilde het nog even zeker weten:
20190524_181437 Fietsrit.jpg
Giant TCR Advanced 1
Wahoo Elemnt Bolt
https://www.strava.com/athletes/2862632

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 27 dec 2020 10:53

1. Na grondig reinigen van een derailleurwieltje na demontage deze de volgende rit onderweg verliezen :(

2. Bij de start van de Elfstedentocht opstappen en je zadelpen breken (die ik zelf een jaar(!) eerder te vast had aangedraaid). :shock:

Gelukkig was de LBS al open om 5.00 uur en kon ik 15' later alsnog opstappen met een nieuwe zadelpen voor een schappelijk prijsje van een fiets uit zijn etalage; de man vond het leuk om een klant met een echt probleem te hebben (hij had alleen nog maar bidons en binnenbandjes verkocht) :winkthumb:
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 dec 2020 10:58

Vorige jaar persoon naast me haalde bocht niet, gleed uit. (hij zat aan binnenkant bocht)
Ik kon nog uitwijken maar voelde wel wat tegen m'n wiel oid aantikken
Overeind gebleven en dacht even kijken naar de schade, nou dat was dus einde rit en belletje nodig om thuis te komen :

Afbeelding

Verder 2 keer ivm te kort aan binnenbandjes (en redelijk in de buurt dus hulplijn bellen was sneller dan op fietsned wachten)

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 27 dec 2020 11:25

Een keer een spaak gebroken van een Zonda achterwiel, direct zo krom als een hoepel en dus moeten bellen.

More shamefull: sluiting cassette niet goed genoeg aangedraaid, gelukkig was er een fietsenmaker in de buurt.

Even more shamefull: Een keer zo veel kramp gehad dat ik zelfs niet meer van de fiets kon afstappen. Fietsmaatje is naar huis gereden en heeft me daarna opgehaald.
Abide.

Plaats reactie