Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 mar 2021 22:50

Schwalbe Marathon e-plus

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 mar 2021 22:56

Op de Sparta van Moeders zitten Schwalbe Marathons.
Recent 1 vervangen, want versleten, maar nooit lek,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 03 mar 2021 10:08

Ja, Schwalbe Marathon's. Al dan niet ebike-proof.
Hier gaan de 'normale' versie al zo'n 40.000km (geen nul teveel) mee, zónder lekker band.
WiND 56 - 2020

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 mar 2021 10:56

Thx allemaal, bandje is besteld!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 17 mar 2021 21:39

Niet echt een call of shame, maar een ride of shame. Gisteren ben ik met m'n vrouw even voor een paar dagen naar een ander deel van het land vertrokken. Cyclocrossers van mij en m'n vrouw mee in de auto. Dus voorwielen even verwijderd. Maar we willen ook op de weg fietsen, en omdat ik niet continu banden wil verwisselen nog één extra setje mee met wegbanden al gemonteerd. Vanochtend wilden we de cyclocrossers pakken. Bleek ik in al het gedoe met de wielen vergeten de voorwielen die uit de fietsen waren gekomen ook in de auto te leggen. Dus anderhalf uur terug gereden, wielen ingepakt (ze stonden nog in de garage), en weer naar het huisje... Toch maar leren om goed wheelies te kunnen maken.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 mar 2021 11:02

Oef...en gelukkig stonden ze in de garage en niet ergens buiten...
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 18 mar 2021 11:10

Gheghe. Soortgelijks meegemaakt op vakantie in de USA. Off topic, want niet fietsgerelateerd, maar toch. ‘s Ochtends vertrokken uit hotel naar nieuwe bestemming, relatief kort ritje van 4 uur die dag. Komt onze dochter erachter na drie uur rijden dat haar in New York gekochte (@&!!dure) pop was achtergebleven. Ach, we zijn op vakantie en het was een mooie route, dus maar weer terug...
Afijn, nog weer acht uur later, pop was opgeborgen door een schoonmaakster, (maar waar?) waren we dan op onze bestemming. Met pop.

Ik kan me enigszins voorstellen hoe jij je hebt gevoeld met die voorwielen. :lol:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 mar 2021 13:26

leon1 schreef: 18 mar 2021 11:02 Oef...en gelukkig stonden ze in de garage en niet ergens buiten...
Jaaaaren terug: dikke stressperiode (net vader geworden, druk met werk, middenin verhuizing), tijd om even stoom af te blazen op de wielerbaan. Gehaast fiets achterin de auto en wegwezen. Word ik op de afrit van de snelweg richting velodrome gebeld door mijn vrouw: "euh, er stond hier net een meneer voor de deur met een voorwiel in zijn hand. Zou dat soms de jouwe kunnen zijn?"



(ja dus :oops: )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 mar 2021 13:57

Gedeelde smart is halve smart... Ik kon mezelf wel voor de kop slaan! Tegen beter weten ik heb ik zelfs nog even gekeken of ik een achterwiel met cassette toch écht niet ook als voorwiel in kon zetten... (en ik heb ook aan m'n vrouw gevraagd of ze ook écht wel wil gaan fietsen de komende dagen :o )

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 sep 2021 09:40

Vandaag eerste keer ooit de call of shame moeten doen....fietstochtje naar werk (30km) en 3km voor het werk zie ik glasscherven over het hoofd. Voorband 4 lekken, achter 5 lekken.
Aan het repareren geslagen, voorband de enige reserve gezet die ik bij me had (ik merkte pas later dat achter óók lek was.....), CO2 patroon erop, prima.
Bij opstappen is de achterband ook lek :twisted: :twisted:
Proberen te plakken, maar dat zat op teveel plekken om allemaal te vinden zonder echte fietspomp. Gelukkig niet meer zo ver van werk en dichtbij een collega thuis. Die dus maar gebeld en kwam me ophalen met busje.
In de achterste hoek van de bureaulade liggen gelukkig 3 binnenbanden (ja, zoveel) en 1 CO2 patroontje. Kan ik tenminste met extra biba en pompje naar huis.

Zelden lek, maar deze keer was het goed raak. Dan merk je ook de zwakheid van CO2 op, patronen op = pech. En dan heb ik er zelfs 3 stuks bij me, en op lange ritten neem ik er nog 1 mee in shirtzakje.
Tsja, en nu? Groter zadeltasje, 2x tubolito mee en standaard 4 patronen? Klein pompje aan het frame? Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt......en rij heus niet weinig.
Dogma F

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 sep 2021 09:59

In zo'n situatie is tubeless een godsgeschenk. Ook al door glas gegaan en de melk dicht zo'n gaatje echt probleemloos.

(de setup en onderhoud zijn dan weer meer gedoe natuurlijk)
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 sep 2021 10:01

Altijd klein pompje (naast bidon) en fast patches. (ook bij tubeless) Gelukkig nooit nodig gehad.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie