Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 jan 2021 20:42

Mooi verhaal smeuïg om te lezen.

TL@ bedankt voor de tip,direct 2 stuks besteld.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 jan 2021 08:57

Mhr-zip, Mc Giver 2.0! ;)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 18 jan 2021 09:06

Dat met tubeless en een tangjetje is niet altijd voldoende. Laatste keer dat er iemand met 1 graad boven nu en halve miezer tubeless lek reed hebben we alsnog moeten aanbellen bij een boerderij, omdat een tangetje was iemand bij zich had niet voldoende was om het ventiel los te krijgen, met een tweede tangetje van de boer zo gefikst. Maar ik red me voorlopig prima zonder tubeless te rijden, zie voor mij de voordelen nog steeds niet,
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 18 jan 2021 09:18

En ja, iemand die meegaat met een groepje en dan zijn spullen niet op order heeft is erg vervelend, maar ik kan het dan toch niet laten om even te helpen. Is het op te lossen mooi meegenomen, als het echt niet lukt dan zal diegene de call of shame moeten maken, maar vaak lukt het best wel.

Voobeeld, 2016 Festive 500 vanuit de LBS veel deelnemer en meerdere groepjes van een man of 12. Ons groepje lekker aan het fietsen, rondje van 90km totaal. Veel voor mij onbekende deelnemers, groepjes redelijk random door LBS samengesteld. Na 70 km : 'lek", bij vervangen binnenband blijkt buitenband volledig versleten op heel veel plaasten canvas en zelfs zo op de binnenband kijken. ongelooflijk dat het met dat weer (Festive week) niet eerder mis was gegaan. Ook medewerker lbs geen buba bij zich. Toen alle wikkels van repen verzameld. De hele buba hiermee bekleed en met 4 baar in de band met 3en rustig naar huis gereden, de rest door laten rijden. Schaamte was enorm bij degene die het overkwam en de hele verdere week heeft hij ons met van alles verzorgd, koffie en gebak op de rustplaats, en zelf een paar flesjes bier komen brengen, omdat hij het zo rot vond. Uiteraard had hij de volgende dag en nieuwe buitenband gelegd. Zoals zo vaak geen onwil, maar gewoon even niet op gelet , Och het overkomt de meeste wel eens.

Zelf precies hetzelfde gehad afgelopen zomer, Weekje Friesland met mijn vriendin, zij e-bike ik mijn racefiets. Eerste dag lekker aan het fietsen na 30km lek, bij wisselen bandje zag ik ook dat mijn buba volledig versleten was. Niet een keer lek gehad tot dan toe en gewoon niet op gelet. Toen ook met wikkel van reep naar eerste LBS en vlug buba vervangen, Dus als ik weer eens iemand zie die ik kan helpen, doe ik dat graag.

Maar ben het met scottpch eens als er mensen zijn die steeds weer hun spullen niet voor elkaar hebben dat is het voor mij ook klaar. Je kunt eens iets vergeten, maar er zijn er bij die doen het erom, maar die kennen we dan ook. en die zoeken het maar lekker zelf uit,
Ach, ik zeg ook maar wat

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 jan 2021 11:24

TL@ schreef: 17 jan 2021 14:25 Ik heb dit tangetje:
Afbeelding
https://nl.aliexpress.com/item/32921135 ... 4c4dfLMtoZ

Piepklein, weegt niks. Roest ook niet (zit nu al 2 jaar in mijn zadeltasje)
Nog maar 1 keer nodig gehad; scheur in wang van band, binnenbandje erin en stukje plastic of karton ertussen, nog 45km mee gereden zonder problemen (MTB)

Gelukkig ben je nog thuis geraakt :mrgreen:
Thx. Hoe breed is dat tangetje, dat kan ik nergens vinden.


Ik heb nog een zakmesje liggen als onderstaande. Dat tangetje erin is maar max 3,5mm dik. Zoiets is perfect, vind het alleen zonde om dat zakmes te slopen hiervoor, en compleet mee is weer zo groot.

Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 jan 2021 11:29

Gistermiddag naar de schoonouders gefietst, dus de fiets ging mee terug op het dak. Het was een lang weekend geweest, waarbij de kinderen niet genoeg slaap hadden gehad. Bij thuiskomst was de sfeer wat 'explosief', dus snelsnel de fiets van het dak halen. En dan laat ik hem zo aan de andere kant van het dak donderen............... Wat een oetlul ben ik toch!
Krassen op de auto, en mijn fiets heb ik nog niet durven controleren. Het lijkt wel dat hij van 1.5 meter hoogte op de shifter is geland.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jan 2021 12:20

Mooi kut, maar 't heeft weinig met een call of shame te maken ;)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 jan 2021 13:13

havana schreef: 18 jan 2021 12:20 Mooi kut, maar 't heeft weinig met een call of shame te maken ;)
Je hebt gelijk.


Toch wil ik niet graag de leasemaatschappij/verzekering bellen in zijn schoenen :oops:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

ori53
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 18 jan 2021 13:37

Paar jaar geleden eerste poging om rondje Flevoland te fietsen.
Twee bidons mee en wat te eten. Helaas geen contant geld en pinpas lag ook nog thuis.
Na goed 100km was het eten op maar overmoedig gewoon doorrijden..... 25km verder sloeg de hongerklop toe gelijk was ik mvdp op een koud&nat WK.

Langzaam doorrijden naar huis leek het beste devies,maar ondertussen werd ik toch beetje licht in de kop en zag niet alles helder meer.
Al zwoegend nog paar km afgelegd en toen toch besloten het bijltje er bij neer te gooien en vervolgens het thuisfront gebeld om me op te laten halen.

Mevrouw ori53 komt heel gedwee met de auto om me op te halen. Tijdens inladen van de fiets in de stationwagen vraagt ze heel liefjes of ik die laatste 6-7 km niet gewoon fietsend had kunnen afleggen :lol:
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 18 jan 2021 13:49

JoostG schreef: 18 jan 2021 11:29 Het lijkt wel dat hij van 1.5 meter hoogte op de shifter is geland.
wel goed afstand gehouden :winkthumb:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 jan 2021 13:57

mhr-zip schreef: 18 jan 2021 11:24 knip

Thx. Hoe breed is dat tangetje, dat kan ik nergens vinden.

Tussen de 3 en 5mm denk ik. Juist breed genoeg om heel de moer van het ventiel te 'pakken'
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 02 mar 2021 21:57

Ben niet uit dit topic te slaan helaas. Nu een echte telefonische call.
Weer "mooi" verhaaltje over de fiets (niet racefiets).

Lekke band met de stadsfiets, op het schoolplein tussen alle moeders.


Ik als moderne vader breng of haal mijn kinderen regelmatig naar/van de (peuter)school.
Iets minder modern is dat ik geen bakfiets heb. Maar mijn fantastische heren Gazelle Orange does the job.

Nadeel daarvan met een stoeltje voorop en achterop is dat ik eerst de split moet doen, voordat ik op kan stappen.
Fiets fietst verder fantastisch, dus om alleen een andere fiets te kopen omdat het een herenmodel is.....

Nu had mijn zusje zo'n goede éénmalige fietsregeling op haar werk die je niet kon laten schieten. Dus haar "oude" dames (elektische)fiets mocht ik overnemen voor een habbekrats. Sparta 4 jaar oud, afgelopen zomer nieuwe accu ingegaan. Top ding!
Elektrisch vind ik niet zo nodig, maar voor zo'n matchprijsje moet je ook niet te kritisch zijn. En het is er een met een krachtsensor (ipv bewegingssensor), dus je kan de ondersteuning ook laag zetten en dan fiets het niet heel anders dan een normale fiets.


Dus lekker aan het thuiswerken, zeg ik tegen mijn vrouw "nee joh, ik haal ...... wel even van school, even frisse neus halen".


Rit één was dus gelijk een walk-of-shame het schoolplein af. En een call-of-shame of mijn pa me even kon ophalen.


Bij mijn pa aangekomen de band even ouderwets geplakt, maar ik ben in de race voor een goede anti-lekband (want die zit er niet op, iig geen goede, want er zaten meer plakkers op de binnenband). Dus als iemand tips heeft voor een e-bike anti-lekband, kom maar op.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie