Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 23 okt 2022 13:55

Yep, het is nog eens van dat ...

Erg vuil parcourtje al ergens stukje glas opgeraapt en eerste plat bandje, binnenbandje erin na controleren van band niks raars gezien .. tiental km. verder BANG hiel opengescheurd op een andere plek.

Afbeelding

Game over stukje te voet richting herkenningspunt voor hulptroepen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 okt 2022 16:03

Se7en schreef: 23 okt 2022 10:04 Ik sta as we speak te wachten op de pechwagen. Tijdens het crossen een tak in de achterderailleur waarop die finaal afbrak. Dit is ook niet meer tijdelijk te herstellen helaas.
Ook eens gehad.....
Ketting open gemaakt, derailleur eraf gehaald, ketting ingekort en op halve kracht naar huis. Was maar 10km van huis. Je hebt dan 1 vaste overbrenging maar daar is uitstekend mee te fietsen.
Dogma F

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 okt 2022 17:41

Vier weken geleden gevallen met de racefiets omdat er split in een bocht was gestrooid door de wegbeheerder.
Mijn vrouw heeft me opgehaald in het dichtstbijzijnde dorpje zodat ik maar 3 kilometer meer hoefde te fietsen.
Mijn vinger bloede te hevig en er was slecht weer op komst.
Achteraf blijkt dat mijn vinger toen gebroken was en in het ziekenhuis zijn er drie hechtingen in mijn vinger gezet. Vinger en rest van de hand waren gekneusd.

Maar een call of shame wil ik het dus niet noemen. Je wil ook niet onderweg out gaan en nog iets ernstigers krijgen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 okt 2022 15:04

Op zijn minst een fall of shame dan!
(Ik mag het zeggen, want ik heb ervaring met botten breken, waaronder vingers, door lullige valletjes ;-) )

Anyways,
Beterschap
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 24 okt 2022 15:52

Anderhalve week geleden. 50 km van huis ( op de fiets via fietspad door de bossen met de auto niet korter van 70km te doen). LEK. Ach dan wisselen we even het bandje. Met deze fiets (heb hem ruim een half jaar) nog niet lek gereden. Steekas 6 mm, dat wist ik, dus multitool in zadeltasje gedaan. Ik denk doen we even, nou.... nee, geen enkele beweging in as te krijgen, gewoon niets!!. Dan maar bellen, vrouwlief wakker, waar sta je? eeeeeh 70 km met de auto in H.., pfoe dat een eind, maar wacht eens daar woont een collega van me. Belt collega en 5 minuten later collega met auto ter plaatse. Naar zijn huis, gewone imbus 6 er op, nog niets.
Extra lange imbus 6 gevonden en toen eindelijk met heel veel kracht en gekraak los. Bandje vervangen en vrolijk terug naar huis. Pfoee wat zat dat kreng vast. En dit ondanks montage vet,
Ach, ik zeg ook maar wat

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 12 feb 2023 19:40

Vandaag aan de beurt. Ik rij in 2e positie met het buurmannenclubje, nr 1 krijgt ineens een meerkoet van links in zijn wiel, gaat vol in de ankers en stuurt naar rechts richting Amstel. Ik rem en stuur mee maar heb inmiddels overlap en zijn uitvalas ragt alle spaken links in mijn voorwiel aan gort, er breken er 3 waarvan 1 door het velglint heen gaat en, blijkt later, een spoor in het velgbed trekt. Eigenlijk heeft alleen het ventiel en de remschijf het overleefd. En de band. En ikzelf. Het had heel veel slechter af kunnen lopen, maar ook wel iets beter. Iigv niet over de kop en niet de Amstel in. En dan zijn dochters met rijbewijs heeeeel handig zelfs als je eerst even finaal wordt uitgelachen….. Ik kon gelukkig het wiel vanmiddag nog bij forumgenoot Phillipos afgeven (waarvoor dank) voor de diagnose, maar het ziet er niet best uit.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 feb 2023 20:35

Woefdram schreef: 12 feb 2023 19:40 Vandaag aan de beurt. Ik rij in 2e positie met het buurmannenclubje, nr 1 krijgt ineens een meerkoet van links in zijn wiel, gaat vol in de ankers en stuurt naar rechts richting Amstel. Ik rem en stuur mee maar heb inmiddels overlap en zijn uitvalas ragt alle spaken links in mijn voorwiel aan gort, er breken er 3 waarvan 1 door het velglint heen gaat en, blijkt later, een spoor in het velgbed trekt. Eigenlijk heeft alleen het ventiel en de remschijf het overleefd. En de band. En ikzelf. Het had heel veel slechter af kunnen lopen, maar ook wel iets beter. Iigv niet over de kop en niet de Amstel in. En dan zijn dochters met rijbewijs heeeeel handig zelfs als je eerst even finaal wordt uitgelachen….. Ik kon gelukkig het wiel vanmiddag nog bij forumgenoot Phillipos afgeven (waarvoor dank) voor de diagnose, maar het ziet er niet best uit.
Wow. Dat was behoorlijk schrikken lijkt mij.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 12 feb 2023 20:42

Viel mee, ik bedacht wel meteen dat het relatief gezien best goed afgelopen was. Bovendien was het heerlijk windstil weer en is er bij de pont bij Nessersluis een heel fijn bankje om op de dochter te wachten. Wel jammer dat die meerkoet zich uit de voeten maakte zonder zijn nummer achter te laten.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 feb 2023 21:33

Woefdram schreef: 12 feb 2023 20:42 Viel mee, ik bedacht wel meteen dat het relatief gezien best goed afgelopen was. Bovendien was het heerlijk windstil weer en is er bij de pont bij Nessersluis een heel fijn bankje om op de dochter te wachten. Wel jammer dat die meerkoet zich uit de voeten maakte zonder zijn nummer achter te laten.
:mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 feb 2023 22:13

Doet me denken aan een call of shame van jaren terug. Ook een buurmannenritje. De buurmannen waren niet zo fit, een km of vijf voordat we thuis waren was er eentje zo moe dat hij om niets onderuit schoof. In een alles of niets poging hem te ontwijken maak ik een soort front wheely, om vervolgens keihard met mijn reet op de bovenbuis te landen (blauwe kont, bovenbuis doormidden!) en vanaf daar rechtstreeks de kromme Mijdrecht in te rijden.
Als mijn geliefde frame er niet zo aan toe was geweest, had ik er best om gelachen. Nu kon vrouwlief een super chagrijnige, zeiknatte fietser naar huis brengen na mijn call of shame...




Fiets is gelukkig zeer vakkundig weer opgelapt door Unlimited Colors.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 feb 2023 07:27

Dat is wel een briljant verhaal zeg :D

Zelf een paar weken geleden op Lanzarote ook weer een Call of Shame moeten maken. We waren vanaf de luchthaven meteen langs de fietsenmaker gereden. Fietsjes huren, de dames reden terug en wij zouden per fiets rijden. Zo gezegd, zo gedaan.

Lang verhaal kort: ik rijd 3x lek. En toen waren de bandjes op. Dus mijn maatje kon alleen verder maar ik moest mijn vrouw bellen :oops:

Ik weet weer waarom geen binnenbanden meer gebruik...

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 13 feb 2023 08:30

Laatste call of shame is van paar weken terug (op een zaterdag) weliswaar met de Pedelec op woon/werk route -> in het donker na 500 meter te vertrekken van mijn werk ergens een lelijke nagel opgepikt met achterwiel (waar motor ook in zit) -> was meteen einde verhaal en de overige 46km te voet zag ik niet echt zitten :mrgreen:

Dan maar eens gebruik maken van de pechverhelping die in mijn omnium verzekering zit -> resultaat:

- Binnen het uur getakeld
- Takeldienst -> fiets in droge loods geplaatst en maandag erop naar mijn fietsenmaker getransporteerd (46km ook voor hen).
- 2 tal uur later thuis gebracht met taxi.

Als ik kijk naar wat ik betaal dan kan die verzekering dit jaar al niet meer verdienen aan mij :lol: :mrgreen:

Plaats reactie