Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 feb 2023 15:52

Verzekeraars zijn het schuim der aarde natuurlijk. Staan net een klein treedje hoger dan farmaceuten, maar nog net iets onder advocaten.

;-)

@i-mac: da's geen call of shame, voor Macgyveren krijg je juist pluspunten. Zo ben ik nog steeds trots op het feit dat ik ooit thuisgekomen ben met een flinke scheur in de buitenband die ik had gepatched met een tientje dat ik toevallig op zak had. Wel heeeeel voorzichtig de bochtjes door!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 17 feb 2023 15:59

Theo V schreef: 17 feb 2023 15:31 Maar ga niet zeggen dat de rijkeren onder ons geen gebruik mogen maken waarvoor ze betalen.
Precies. Maar dat was de nuance die verloren ging, vermoed ik.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4452
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 feb 2023 17:21

Sulla schreef: 17 feb 2023 14:58 Je hebt ze nodig om onoverkomelijke risico's af te dekken......ziektekosten, WA, inboedel etc.
Voor de rest ben je snel oververzekerd en met normaal gedrag zal je op de lange termijn snel voordeliger uit zijn zonder alles te verzekeren.
DIT is de belangrijke opmerking.

Voeg er pensioen, opstal en voor zelfstandigen ook arbeidsongeschiktheid bij.

Iphoneverzekeringen, fietsverzekeringen, reisverzekeringen, annuleringsverzekeringen... allemaal onzin.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 17 feb 2023 17:37

kxlight schreef: 17 feb 2023 17:21
Sulla schreef: 17 feb 2023 14:58 Je hebt ze nodig om onoverkomelijke risico's af te dekken......ziektekosten, WA, inboedel etc.
Voor de rest ben je snel oververzekerd en met normaal gedrag zal je op de lange termijn snel voordeliger uit zijn zonder alles te verzekeren.
DIT is de belangrijke opmerking.

Voeg er pensioen, opstal en voor zelfstandigen ook arbeidsongeschiktheid bij.

Iphoneverzekeringen, fietsverzekeringen, reisverzekeringen, annuleringsverzekeringen... allemaal onzin.
Totdat je met een gebroken been van de skipiste wordt gehaald met een helikopter. Of als je ziek wordt in de VS. Of als je wegens sterfgeval eerder met een lijnvlucht vanuit Australië terug naar huis moet. Bagage is het probleem niet. Maar die module kost bijna niets.

Verzeker de kosten die je, als er iets gebeurd, niet zelf kan dragen. iPhone zou ik nooit verzekeren. Tandartsverzekering is ook onzin, gezien de kosten en maximum vergoeding. Maar je lijf en leden zou ik wel verzekeren.

Over tandartsverzekering: dat kán eigenlijk niet verzekerd worden. Want vrijwel 100% kans dat er geclaimd wordt. Zo was er ooit het idee de pil te verzekeren. Maar wie koopt die polis? Vrouwen die de pil nemen. Dat is geen verzekering, dat is gezamenlijke inkoop.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4452
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 feb 2023 18:18

Ziektekosten zijn al genoemd. Kan via zorgverz of via reisverz. Maakt niet veel uit. Reisverzekering mbt geld, bagage of reis zelf doelde ik uiteraard op.

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 17 feb 2023 19:41

RobertvD schreef: 17 feb 2023 15:59
Theo V schreef: 17 feb 2023 15:31 Maar ga niet zeggen dat de rijkeren onder ons geen gebruik mogen maken waarvoor ze betalen.
Precies. Maar dat was de nuance die verloren ging, vermoed ik.
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd…..als er geschreven wordt dat je een brood bij de bakker moet kopen en dat daar moet laten liggen voor iemand die zijn brood bij de supermarkt moet kopen dan trek je mijn punt volledig uit de context.

Ik heb nooit gezegd, en zal ook nooit zeggen dat de rijkeren onder ons geen gebruik mogen maken van iets waar ze voor betalen. Mijn punt was alleen dat je je bij een kleine schade af zou KUNNEN vragen of je ‘m niet zelf zou KUNNEN betalen.

Dit ging puur om een verzekeringskwestie, niet om het kopen van een brood.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 feb 2023 20:13

tjerk1121 schreef: 17 feb 2023 07:20 .......
En ja, er zijn mensen die voor elk wissewasje de verzekering inschakelen in plaats van de schade zelf te dragen (waardoor de premie jaarlijks stijgt) ......
Ik lees toch nergens "zou KUNNEN ". 😉

Maar ik ben niet op zoek naar een 'fittie'.
Ik heb ook wel gelezen in de volgende post dat jij die mogelijkheid zou overwegen.
Maar tussen wat iemand bedoelt als hij wat op schrijft en wat een ander begrijpt als hij dat leest zit heel vaak een verschil van inzicht en dat geeft niet en is menselijk.
Ik heb het alleen eventjes heel zwart/wit gemaakt met het brood voorbeeld.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 feb 2023 09:13

Een bijna call of shame.

Een km of 5 voor Ouderkerk aan de Amstel breekt het pedaalbody van mijn stokoude Look Keo pedaal af (ik was op mijn reservefiets). Gelukkig ben ik bekend in de regio en kon Haan Fietsen mij een nieuw setje pedalen verkopen, waardoor ik binnen 5 minuten weer verder kon. Dat was maar goed ook want ik had haast, moest naar de podcastopnames in Amsterdam.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 24 jun 2023 23:08

Vanavond nog een lekker rondje rijden, met wat nieuwe weggetjes over de grens in Duitsland. Precies op het verste punt van de route zat ik op een onbedoeld semi-gravelweggetje. In een bocht raakte ik een grotere steen waarna ik binnen 5 seconden plat stond. Vervolgens aan de slag gegaan met het reservebandje (tot mijn schrik was er nog maar één mee). Ik kreeg 'm echter niet opgepompt. Eerst gaf ik m'n pomp de schuld, maar na veel testen bleek die toch in orde te zijn, en ik hoorde ook wat heel zacht gesis. Het (nieuwe) bandje weer er uit gehaald, bleek deze toch ook een vrij groot gat te hebben! Waarschijnlijk door m'n multitool oid. Vervolgens ben ik naar de grotere weg gelopen in de hoop dat er een fietser langskwam, dat gebeurde niet, en auto's bleken mijn liftduim ook niet te honoreren. M'n vrouw is een weekendje weg. Daarom maar een taxi gebeld. Toen de taxi er al bijna was kwam er nog wel een tijdritfietster langs, zij reed echter tubeless, en had ook geen binnenbandjes bij zich. Bijna €100 lichter weer thuis gekomen. Meteen alles weer netjes aangevuld en vervangen.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 jun 2023 12:05

Kom mij bekend voor... :roll:
...

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 25 jun 2023 13:19

Mij ook, alleen zat ik toen net over de grens met co2 cartridges te kloten. Het reserve bandje kreeg ik niet goed op druk. Dat leverde vervolgens een snakebite op. Gelukkig was dat op een zaterdagmorgen. Een paar kilometer met een platte voorband Nederland in gefietst. Net binnen Nederland zat een fietsenmaker die open was. Scheelde toch een telefoontje. Toen met een nieuwe binnen- en buitenband de kortste route naar huis genomen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 jun 2023 13:56

binnenbanden test ik elk jaar ff en na een jaar of drie vier preventief vervangen.
Nadat ik dit euvel vroeger ook een keer had

Plaats reactie