Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Selle italia SLR kraakt

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 aug 2022 16:22

Voordeel van carbon rails icm carbon zadel is dat het uit een stuk "gegoten" is en dat daarom je rails niet kunnen gaan werken in de schaal.

a_v
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 11 sep 2022 20:26

a_v schreef: 03 aug 2022 12:09
a_v schreef: 07 mei 2022 20:02 Ik heb inmiddels hetzelfde probleem met twee SLR's waar opgeteld max. 3500 kilometer mee is gefietst. Vind ik eigenlijk niet acceptabel voor een zadel uit deze prijsklasse. Een productie- cq. designfout wat onder garantie zou moeten worden opgelost...

Enorm balen want ik had na een hele lange zoektocht eindelijk een zadel gevonden waar ik zonder problemen op zit.
Update: van één van de zadels (de Ti-versie) is de plastic schaal (de basis zeg maar) inmiddels gebroken. Geen idee of het met de kraak te maken heeft. Er valt nog mee te fietsen maar het geeft natuurlijk wel speling.

Ik heb contact opgenomen met de webshop en wacht hun reactie af. Er zit nog enige tijd garantie op. Selle Italia geeft twee jaar garantie, dat is dan weer netjes.
De importeur was traag en de verkoper vond het niet gepast om daar nog langer op te wachten. Ik heb inmiddels een nieuw zadel gekregen van de verkoper.

Complimenten dus voor wielerkoopjes.nl!

Plaats reactie