Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Vervangend frame direct mount remmen

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 13 dec 2020 13:43

Mrodermans schreef: 11 dec 2020 11:53
Woefdram schreef: 11 dec 2020 11:23 Workswell WCB-R-268 Direct Mount?
Expres de chinese frames nog niet bekeken. Heb niet zo'n goede ervaring met de kwaliteit van chinese frames. Passingen zijn niet altijd lekker. Heb zo al veel gezeur gehad met zakkende zadelpennen, BB's die niet volledig in het frame passen, interne bekabeling waar de geleiding niet goed is etc.. Als ik voor een chinees ga, dan eerder voor een zo simpel mogelijke
Deze zou ik serieus overwegen. Ik rijd er zelf ook op, direct mount en mechanische groep. Passingen goed. Dit is niet het eerste het beste China-frame, prijs is dan ook niet supercheap, maar wel ruim binnen je budget. Check ook even het China-topic, zijn inmiddels iets van 10-15 mensen met dit frame.

Tikt een hoop boxen:
- Passende geometrie (mt 58 heeft een stack van 596 en reach 398. Met topcap en 1cm spacer precies je maten;
- Direct mount remmen;
- mooie fiets (objectief) binnen je budget;
- goede rij-eigenschappen;
- Voor DI2 of mechanisch (even worstelen om te installeren maar daarna geen omkijken meer naar.

Mrodermans
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34

Mrodermans 14 dec 2020 08:28

Thanks voor de reacties allemaal! Een decathlon fiets nog niet meegenomen in de overweging en ziet er ook wel interessant uit.. De carrera's bij Salden zijn ook wel goed in mijn maat.
Zoals eerder aangegeven zou direct mount mooi meegenomen zijn en geen harde eis, zie ook dat dat het zoekbereik wel erg beperkt.
Ook een spatbord zou fijn zijn, ook zonder nokjes en dergelijke zijn er opties.
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 dec 2020 21:20

Ter overweging: moet het een nieuwe fiets zijn? Een Cervelo R5 met een stack van 60,5 en een reach van 39,6 (met 13 cm stuurpen) lijkt me te passen?
https://geometrygeeks.bike/bike/cerv-lo-r5-2016/
Ik ken er nog wel eentje ;)
Afbeelding

Mrodermans
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34

Mrodermans 19 dec 2020 07:48

Nee hoor, dient absoluut niet een nieuwe fiets te zijn. Zolang ik er goed op pas en de kwaliteit goed is en binnen budget valt.
Afbeelding

Plaats reactie