Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen/trainen op Tenerife

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 mar 2022 19:08

TL@ schreef: 30 mar 2022 13:09En dat gaat goed met de interne kabels van de Scott?
Waren alleen de remkabels (SRAM AXS Etap) en de beugel aan de voorkant vd stuurpen los gedraaid en stuur toen met wat tape aan bovenbuis gefixeerd. Vanzelfsprekend ook beschermingsmateriaal zoals isolatiebuizen en noppenfolie.
Afbeelding

Verder wat Havana zegt is een mooie weergave van de voordelen/nadelen zelf mee nemen. Voor mij altijd meenemen, want buiten GC en TF ook MTB naar Jordanite, Kenia, Oeganda, Turkije mee genomen en daar iets huren lijkt me nogal "lastig"............
Denk ik ik zelfs bij hogere kosten toch fiets naar GC/TF me zou nemen mocht dat heel misschien toch nog gebeuren.
Om het voordeel van extra spul (heerlijke flessen rum)mee nemen te benadrukken onderstaand plaatje:
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 mar 2022 22:43

Dat is mooi. Dan zal dat ook wel lukken met mijn fiets.
Afbeelding

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 31 mar 2022 16:52

fredmtb-sport schreef: 29 mar 2022 19:58 Was 99% zeker mijn laatste keer op Canarische eilanden
Jammer Fred...sterkte met de operatie.
Ik heb in ieder geval altijd met veel plezier jouw verhalen hier gelezen over Tenerife en Gran Canaria (en daar ook inspiratie uit gehaald voor mijn vakanties) !

i-mac

i-mac 01 apr 2022 20:36

Vandaag aangenaam verrast door mijn vrouw. We gaan in april nog een weekje naar Tenerife :winkthumb:
En ze heeft geen bezwaar dat ik een fiets huur. Weer iets om naar uit te kijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 01 apr 2022 21:01

i-mac schreef: 01 apr 2022 20:36 Vandaag aangenaam verrast door mijn vrouw. We gaan in april nog een weekje naar Tenerife :winkthumb:
En ze heeft geen bezwaar dat ik een fiets huur. Weer iets om naar uit te kijken :mrgreen:
Psst, het is nog geen 2 april, hè... ;)

i-mac

i-mac 01 apr 2022 21:04

buzz schreef: 01 apr 2022 21:01
i-mac schreef: 01 apr 2022 20:36 Vandaag aangenaam verrast door mijn vrouw. We gaan in april nog een weekje naar Tenerife :winkthumb:
En ze heeft geen bezwaar dat ik een fiets huur. Weer iets om naar uit te kijken :mrgreen:
Psst, het is nog geen 2 april, hè... ;)
:o :mrgreen: Bevestiging al onder mijn neus gekregen. Ik had er eerlijk niet bij stil gestaan dat het vandaag 1 april was.

lucnoordegraaf
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 12:45

lucnoordegraaf 30 okt 2022 18:46

Voor de Tenerife-kenners: wij zouden graag een paar dagen afgezet worden met onze fietsen en dan terug fietsen naar ons hotel. Weet er iemand toevallig een bedrijfje dat dit soort transfers doet? Of is de enige optie zelf een auto huren of een georganiseerde tour doen? De verhuurbedrijven heb ik al geprobeerd, die verwijzen je vaak door naar ontzettend dure tours met gids.

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 02 nov 2022 11:40

Wellicht een taxibedrijf proberen? In die mini busjes passen makkelijk 2 fietsen


leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 aug 2023 13:35

havana schreef: 30 mar 2022 17:22 Erg mooie plaatjes.

De discussie eigen fiets/fiets meenemen blijft een interessante. Ik ben 11x op Gran Canaria geweest waarvan ik ongeveer de helft heb gehuurd en de andere helft eigen fiets. Voor beide wat te zeggen. Ik heb (echt waar) geen duidelijke voorkeur.
Even een oud topic omhoog schoppen.

Ik heb de tickets al geboekt voor een midweek eind januari. Maar wat is nu de beste uitvalsbasis? Ik zie in veel plaatsen meer dan genoeg plekken om te overnachten. Ik hoef echter niet per se in een toeristenplaats te zitten. Maar een beetje een leuke plaats is wel fijn. Zeg maar ook waar je makkelijk ergens iets kunt eten. (als voorbeeld, dit voorjaar zaten we op Mallorca in Sa Pobla. En dat is voor te fietsen een mooie uitvalsbasis maar het dorpje op zich is echt niets aan).

We gaan terplekke een fiets huren. Dat moet ik ook nog even uitzoeken wat de beste aanbieder is en of deze de fietsen komt brengen of niet. Via Sunnycars kan ik wel zo'n Caddy-ding huren zie ik. Dat zou wel makkelijk zijn met fietsen vervoeren als je deze wel moet ophalen of als je naar een andere locatie wil om een rit te starten.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 aug 2023 12:10

Zelf ook nog onderzoek gedaan en Arona lijkt wel een goede uitvalsbasis. Dan heb je richting El Teide de eerste 500 hoogtemeters al gewonnen.

Zijn er nog ervaringen met verhuur van fietsen via BikePoint?
Ride bikes, not tanks!

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 aug 2023 13:24

Arona en omliggende dorpjes zijn zeker prima als uitvalsbasis voor één van de ‘Vilaflor-routes’ richting El Teide. Qua plaatsjes vind ik ze echter weinig verheffend. Ik vind dan bijvoorbeeld Los Gigantes leuker: toeristisch maar klein (en daardoor niet zo hysterisch als de hoek Adeje/Américas/Cristianos) en met de mogelijkheid om via de Puerto de Erjos of via Masca wat dingen aan de noordkant te doen. Er begint in LG ook een klim naar El Teide (Chío/TF-38) maar die is (vind ik) dan weer veel minder mooi dan de de ‘Vilaflor-routes’. Ik heb daarvoor toen de auto gepakt. Als je van plan bent om slechts 1x één van die routes te doen, zou mijn advies zijn om hetzelfde te doen in plaats van een hele week in Arona te bivakkeren.
t.a.f.k.a.e.h.

Plaats reactie