Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielercafés

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 nov 2022 18:24

Lcsmet schreef: 10 nov 2022 17:08 Manuvèl heeft na Sint-Niklaas nu ook een zaak geopend in Temse (O-Vl)
Soigneurcc in Weert (Bornem, België) is niet het typische wielercafe maar je kan er terecht voor een knipbeurt en/of een koffie. De kapper/barista is zelf ook een fervent fietser. :)
Ah ja, den Bert!
Afbeelding

hipnie
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2014 13:31

hipnie 10 nov 2022 23:31

tornadotom schreef: 10 nov 2022 08:37
Brabander schreef: 09 nov 2022 13:58
tornadotom schreef: 09 nov 2022 13:00 Exeller Bikes in Brugge kun je ook goed vertoeven. Prima koffie en gratis refill van je bidon met drinkwater (in België niet vanzelfsprekend).

Het is een combinatie van Bikeshop, Wielersportwinkel en Coffeeshop/bar. Echt gezellig!
Goede tip, bedankt voor het doorgeven! Deze is opgenomen in de wachtlijst, waar inmiddels al zo'n 50 Belgische wielercafés op staan.
Zodra we de gelegenheid hebben gaan we er zelf graag even langs.
Oh ik kan niet wachten tot België 'ingekleurd' is. Wij als wielerliefhebbers uit Zeeuws-Vlaanderen zijn erg België georiënteerd omdat wij nu eenmaal niet zo eenvoudig een route richting het noorden uitstippelen.
Zit er in Zeeland anders geen wielercafé?

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 10 nov 2022 23:32

tornadotom schreef: 10 nov 2022 08:37
Brabander schreef: 09 nov 2022 13:58
tornadotom schreef: 09 nov 2022 13:00 Exeller Bikes in Brugge kun je ook goed vertoeven. Prima koffie en gratis refill van je bidon met drinkwater (in België niet vanzelfsprekend).

Het is een combinatie van Bikeshop, Wielersportwinkel en Coffeeshop/bar. Echt gezellig!
Goede tip, bedankt voor het doorgeven! Deze is opgenomen in de wachtlijst, waar inmiddels al zo'n 50 Belgische wielercafés op staan.
Zodra we de gelegenheid hebben gaan we er zelf graag even langs.
Oh ik kan niet wachten tot België 'ingekleurd' is. Wij als wielerliefhebbers uit Zeeuws-Vlaanderen zijn erg België georiënteerd omdat wij nu eenmaal niet zo eenvoudig een route richting het noorden uitstippelen.

Mooi om te horen. Als je zelf wilt bijdragen kan dat tegenwoordig ook: Gezocht: Ambassadeurs

Op redelijk korte termijn staat een verkenning in de regio Antwerpen gepland. :like:

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 11 nov 2022 00:00

Lcsmet schreef: 10 nov 2022 17:08 Manuvèl heeft na Sint-Niklaas nu ook een zaak geopend in Temse (O-Vl)
Soigneurcc in Weert (Bornem, België) is niet het typische wielercafe maar je kan er terecht voor een knipbeurt en/of een koffie. De kapper/barista is zelf ook een fervent fietser. :)
Manuvèl hebben we scherp. Die hopen we mee te kunnen pakken tijdens de ronde in regio Antwerpen. Voorlopig laat de nieuwe website van de tweede vestiging nog altijd op zich wachten. Deste benieuwder zullen zijn we natuurlijk :lol:

Soigneur in Bornem kende ik nog niet. Die heb ik ook aan de lijst toegevoegd. Heel benieuwd wat dat nou precies is :winkthumb: Dank voor de tip!

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 11 nov 2022 09:11

Brabander schreef: 10 nov 2022 23:32
tornadotom schreef: 10 nov 2022 08:37
Brabander schreef: 09 nov 2022 13:58

Goede tip, bedankt voor het doorgeven! Deze is opgenomen in de wachtlijst, waar inmiddels al zo'n 50 Belgische wielercafés op staan.
Zodra we de gelegenheid hebben gaan we er zelf graag even langs.
Oh ik kan niet wachten tot België 'ingekleurd' is. Wij als wielerliefhebbers uit Zeeuws-Vlaanderen zijn erg België georiënteerd omdat wij nu eenmaal niet zo eenvoudig een route richting het noorden uitstippelen.

Mooi om te horen. Als je zelf wilt bijdragen kan dat tegenwoordig ook: Gezocht: Ambassadeurs

Op redelijk korte termijn staat een verkenning in de regio Antwerpen gepland. :like:
Vanaf het voorjaar ben ik beschikbaar ;)

Ik ga eens kijken wat ik kan betekenen als ambassadeur.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2022 09:18

raven14 schreef: 10 nov 2022 18:24 ............
Ah ja, den Bert!
Toffe gast.
Bert was vroeger, ergens einde vorige eeuw :) jarenlang mijn "coiffeur" tot hij zijn carriere een nieuwe wending gaf en fotograaf werd.
Enige jaren geleden heeft hij terug de schaar ter hand genomen en doet nu behalve hoofdhaar knippen ook hipster- en andere baarden.
Je kan er ook stoppen voor een koffie, zelf ben ik er nog niet geweest wegens "bijna geen haar meer" maar vrienden van mij wel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 11 nov 2022 09:56

Brabander schreef: 19 okt 2022 16:41
patrickvb schreef: 19 okt 2022 13:05 Ik weet niet of Bar Guidon in Geraardsbergen hier al voorbij kwam.
Ex-prof Frederik Penne staat er achter de bar.
https://m.facebook.com/BarGidon/
Bar Gidon in Geraardsbergen komt volgende week online op wielercafes.nl :like:
De madam die de drankjes serveert is ook een reden om er eens te stoppen. Lipjes getuit en borsten vooruit! Daarnaast zijn de mattentaartjes ook prima. :D
Vertrouwen is goed, controle is beter.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 nov 2022 21:51

Zelfs als je geen mattetaartjes lust lijkt mij een tussenstop toch een aanrader (voor de andere producten) :D

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 13 nov 2022 22:22

tornadotom schreef: 11 nov 2022 09:11
Brabander schreef: 10 nov 2022 23:32
tornadotom schreef: 10 nov 2022 08:37

Oh ik kan niet wachten tot België 'ingekleurd' is. Wij als wielerliefhebbers uit Zeeuws-Vlaanderen zijn erg België georiënteerd omdat wij nu eenmaal niet zo eenvoudig een route richting het noorden uitstippelen.

Mooi om te horen. Als je zelf wilt bijdragen kan dat tegenwoordig ook: Gezocht: Ambassadeurs

Op redelijk korte termijn staat een verkenning in de regio Antwerpen gepland. :like:
Vanaf het voorjaar ben ik beschikbaar ;)

Ik ga eens kijken wat ik kan betekenen als ambassadeur.
Klasse! Dat is meteen een extra reden om weer eens naar Bar Guidon te gaan dan ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 jan 2023 07:28

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 16 mei 2023 08:22

In Kemzeke, net over de Nederlandse grens: https://tniefveloken.be

Aanrader! Zeer vriendelijke mensen, je kunt je fiets ophangen aan een wiel haak en ze voorzien je van een slot als je dat wenst (gratis). Goeie koffie en een leuke bikeshop met vooral Cinelli.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 16 mei 2023 09:11

In Maarkedal België:

https://bergsandcobbles.be/cycling-bar

Zelf ben ik er nog niet geweest, vrienden van mij wel. Leuk ook dat je er eventueel zou kunnen overnachten om dit als uitvalsbasis te kunnen gebruiken voor een paar stevige ritten over de bekende Vlaamse klimmen.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie