Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sporthorloge

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 dec 2020 22:41

De Tukker schreef: 30 nov 2020 23:35

Ik heb deze maand een groot sportmedisch onderzoek laten doen. Daar week de hartslagmeting van mijn vivoactive3 niet noemenswaardig af van de metingen door de sportarts. We maten zeker geen 20 slagen p/m afwijking. Ik droeg overigens wel een borstband, dus geen meting aan de pols.
Dan heb je dus je hartslag niet met de Vivoactive 3 gemeten en kan je dus helemaal niet weten of die afweek ten op zichte die de bij het onderzoek is gemeten

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 01 dec 2020 22:52

alliance_0 schreef: 01 dec 2020 22:41
De Tukker schreef: 30 nov 2020 23:35

Ik heb deze maand een groot sportmedisch onderzoek laten doen. Daar week de hartslagmeting van mijn vivoactive3 niet noemenswaardig af van de metingen door de sportarts. We maten zeker geen 20 slagen p/m afwijking. Ik droeg overigens wel een borstband, dus geen meting aan de pols.
Dan heb je dus je hartslag niet met de Vivoactive 3 gemeten en kan je dus helemaal niet weten of die afweek ten op zichte die de bij het onderzoek is gemeten
Wat is dat nou voor onzin?
De hartslagband is gewoon via ANT+/Bluetooth verbonden met de Vivoactive3. Dus kun je prima weten of de hartslag afwijkt van de metingen bij het onderzoek.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 dec 2020 23:04

Nee je hebt geen polsmeting gedaan (zeg je ook zelf). Je horloge heeft de hartslag van de hartslagband weergegeven en niet die van een polsmeting.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 01 dec 2020 23:13

alliance_0 schreef: 01 dec 2020 23:04 Nee je hebt geen polsmeting gedaan (zeg je ook zelf). Je horloge heeft de hartslag van de hartslagband weergegeven en niet die van een polsmeting.
touché ;)

Een volgende keer (volgend jaar dus) zal ik het zonder borstband doen!
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Oliebollen
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2019 22:23

Oliebollen 04 dec 2020 16:38

Ik heb zelf de Polar M430. Naar mijn idee heeft die een prima prijs-kwaliteitverhouding, ik kan er verschillende sporten mee registreren (ik doe graag verschillende dingen, dus voor mij persoonlijk is een dure fietscomputer minder relevant dan een multifunctioneel horloge)
Hij kan hartslag meten via de pols, maar is ook te verbinden met een (los te verkrijgen) hartslagband. Die is inderdaad accurater. Via de app synchroniseren en te koppelen met Strava.
Een functionaliteit die ik sinds kort graag gebruik is de mogelijkheid om een trainingsschema in te stellen met gefaseerde trainingen (op basis van hartslag)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 04 dec 2020 17:12

Ik heb een Garmin Vivoactive 4, maar gebruik hem ook niet echt bij het fietsen, of ja ik gebruik hem wel, maar alleen om de wind te checken. Verder is hij prima als stappenteller en gebruik ik hem ook tijdens andere sporten: fitness, boulderen, hardlopen, etc.

Laatst heb ik hem ook nog enkele ritjes gebruikt als "hartslagband" omdat mijn normale stuk was, werkt ook prima. Zit over het algemeen vrij goed met hartslag. Batterijduur heb ik ook geen problemen mee, laad hem altijd op tijdens het douchen en dan komt hij zelden onder de 50%. Verder vind ik het handig dat je Spotify playslist offline kunt luisteren, dan hoef je dus met hardlopen geen telefoon mee.

bartmaniac
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2010 00:03

bartmaniac 13 dec 2020 18:02

De accuraatheid van de gps ontvanger van de fenix 6 pro is zeer zwak en dat is heel vervelend wanneer je een eerdere route nog eens wil rijden Achteraf lees ik dat er nog velen zich hier aan storen. Ik start een koers die ik upload naar het toestel. Ik begin aan de rit. De ene keer toont hij wel welke richting uit, de andere keer moet je voortgaan op de gekleurde lijn. Wijk je van je route af duurt het vaak een tijdje voor hij dat doorheeft, Je maakt rechtsomkeer duurt het weer een tijdje voor hij ziet dat je terug op de route bent. Wordt je alleen maar gefrusteerd van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2020 06:49

Herken ik helemaal niet. Mevr1975 loopt hard (trails) met een F6 en dat gaat zelfs in het bos prima.
Less is bore

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 14 dec 2020 14:57

Met mijn Fenix 6 pro ook nog geen problemen gehad met navigeren, ik ben er zeer tevreden over. Alleen moet je wel een hartslagband gebruiken voor een juiste hartslag tijdens het sporten, als ik rustig in de zetel zit geeft de polsmeting wel juiste waardes weer.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 dec 2020 19:26

Met mijn 6 pro nog niet heel veel genavigeerd, maar die enkele keer ook geen probleem. Overigens ook met fietsen geen verschil in hartslag in vergelijking met mijn borstband. Met hardlopen wel.

Edwardfotografie
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54

Edwardfotografie 20 dec 2020 08:33

Kan iemand mij tips geven over navigeren met de 6X? (Kan via PM).
Ik weet niet hoe ik handig een bestemming kan zoeken.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 16 okt 2021 16:21

Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand hier helpen. Sinds een half jaar een 6x pro. Alles ging perfect. Fietsen nam ik op met edge 830 en na de synchronisatie met connect stond ook alles op de fenix qua trainingsstatus en vo2 max etc... nu sinds 2 weken niet meer, staat enkel de conditie van lopen, maar ik loop nooit 😄 ook bij trainingsstatus staat dat ik eerst 2 maal moet lopen met hs registratie eer daar iets komt. Heb nu 2 keer gefietst met opnemen met horloge. Maar dit brengt ook geen verandering... heb mij al suf gezocht in de instellingen etc....
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen 😁

Plaats reactie