Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

pino
Forum-lid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 sep 2022 16:23

voorgestelde training niet afvinken, dan krijg je de optie "did something else" en dat is wat je gedaan hebt.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 19 sep 2022 10:18

pino schreef: 18 sep 2022 16:23 voorgestelde training niet afvinken, dan krijg je de optie "did something else" en dat is wat je gedaan hebt.
Dat klinkt logisch, thanks. :like:

replica17
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2022 09:29

replica17 21 sep 2022 09:52

Gisteren de app geïnstalleerd en een aantal vragen:

1. De free trial van 1 week, kan ik hierna nog de podcast korting gebruiken? Of telt dit als een lopend abonnement? Beetje vreemd dat je niet kan proberen en dan gelijk 6 maanden abonnement moet nemen in dat geval.

2. Ik doe aan krachttraining, hardlopen en wielrennen; neemt de app ook krachttraining en hardlopen mee in het bepalen van het schema? Ik kreeg namelijk een FTP test en daarna alleen maar rust voorgeschreven.

3. Trainingen exporteren naar Zwift of Trainingpeaks; de FTP in Zwift/TP is anders dan Join heeft bepaald, moet ik de FTP in Zwift/TP constant aanpassen? Als ik kijk naar de training files kijk wordt er geen FTP meegenomen en wordt deze dus uit Zwift/TP overgenomen? Bijv. "<SteadyState Duration="300" Power="0.7" Cadence="90"/>". Het is een percentage van de FTP die in Zwift en Trainingpeaks staat.

3. Ik ben voor werk vaak uitlanding; worden handmatige activiteiten in Strava ook meegenomen, bijv. op de trainer in hotel? Zo niet krijg ik gaten van max 12 dagen waarin ik geen training kan loggen.... dan is join niet de app voor mij.

Alvast dank! :)

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 21 sep 2022 19:06

replica17 schreef: 21 sep 2022 09:52 Gisteren de app geïnstalleerd en een aantal vragen:

1. De free trial van 1 week, kan ik hierna nog de podcast korting gebruiken? Of telt dit als een lopend abonnement? Beetje vreemd dat je niet kan proberen en dan gelijk 6 maanden abonnement moet nemen in dat geval.
Ja, dit kan. Wel kun je pas van de korting gebruik maken *nadat* je trial verlopen is. Dit is een pijnpunt dat we hopelijk binnenkort kunnen gaan oplossen.


2. Ik doe aan krachttraining, hardlopen en wielrennen; neemt de app ook krachttraining en hardlopen mee in het bepalen van het schema? Ik kreeg namelijk een FTP test en daarna alleen maar rust voorgeschreven.
Als je feedback geeft op je hardloop en andere trainingen dan wordt deze belasting ook meegenomen
3. Trainingen exporteren naar Zwift of Trainingpeaks; de FTP in Zwift/TP is anders dan Join heeft bepaald, moet ik de FTP in Zwift/TP constant aanpassen? Als ik kijk naar de training files kijk wordt er geen FTP meegenomen en wordt deze dus uit Zwift/TP overgenomen? Bijv. "<SteadyState Duration="300" Power="0.7" Cadence="90"/>". Het is een percentage van de FTP die in Zwift en Trainingpeaks staat.
Dat klopt. Dit ook om te zorgen dat als je FTP verandert, je dezelfde Zwift workout files kunt blijven gebruiken. Verder gelook ik niet dat je in .zwo bestanden een FTP kunt aangeven, maar daarvan ben ik niet helemaal zeker. Het lastige is dat .zwo ook niet echt een standaard is, dus niet alles is echt goed beschreven.
3. Ik ben voor werk vaak uitlanding; worden handmatige activiteiten in Strava ook meegenomen, bijv. op de trainer in hotel? Zo niet krijg ik gaten van max 12 dagen waarin ik geen training kan loggen.... dan is join niet de app voor mij.
Ja, deze kun je meenemen in je Join. Als je ze logt op Strava komen ze op die manier binnen en anders kun je ze handmatig in de app zetten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2022 19:42

Ook ik ben begonnen aan Join.

Deels om een review te schrijven. Deels om te gebruiken als voorbereiding op Mallorca 312 op 29 april 2023 !

Nu al een vraag... klopt het dat ik alleen voor de huidige week mijn beschikbaarheid kan opgeven?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5060
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 sep 2022 19:45

Ja

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2022 19:47

Ok, da's dan minder handig. Bijvoorbeeld de HelloFresh app heeft dat wel. Dan kun je bijna oneindig vooruit de je beschikbaarheid inkloppen. Da's toch wel heel makkelijk.

Ik houd nu een rustweek, volgende week ben ik in Portugal met flink veel tijd om te trainen. Zou handig zijn om nu al te zien wat ik dan geacht word te doen...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5060
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 sep 2022 19:55

havana schreef: 21 sep 2022 19:47 Ok, da's dan minder handig. Bijvoorbeeld de HelloFresh app heeft dat wel. Dan kun je bijna oneindig vooruit de je beschikbaarheid inkloppen. Da's toch wel heel makkelijk.

Ik houd nu een rustweek, volgende week ben ik in Portugal met flink veel tijd om te trainen. Zou handig zijn om nu al te zien wat ik dan geacht word te doen...
Ik vind Join niet zo fijn werken voor trainingskampen. Als je nu aan het begin zit van een plan naar een doel. Zal join je in Portugal echt niet veel laten doen, ook al geef je 20u op. Zou daar dus zelf lekker omheen plannen en wel vermelden in join. Zal je waarschijnlijk na die week weer rust krijgen van join.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2022 20:03

Thanks voor de tip. Ik ga het lekker negeren komende week ;) :D

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5060
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 sep 2022 20:12

havana schreef: 21 sep 2022 20:03 Thanks voor de tip. Ik ga het lekker negeren komende week ;) :D
Veel plezier in Portugal!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 21 sep 2022 21:08

Als je beschikbaarheid opgeeft, dan doe je dat voor elke week. Dus elke maandag, dinsdag, woensdag etc in je plan. Daarbovenop kun je ook nog specifieke dagen (dus alleen die datum) in de komende week aanpassen als je 'Deze dag' kiest bij het aanpassen van de beschikbaarheid.

Wat betreft trainingskampen: Vaak heb je dan al een vast programma, dus dat programma kun je in de app zetten door zelf ritten toe te voegen. Inderdaad zul je, als je veel meer getraind hebt dan je gewend bent, daarna wat rust krijgen, waarschijnlijk een dag of 2 a 3. Als je, nadat je een (kleine) week extra hard getraind hebt, is deze rust juist de manier om beter te worden. Je kunt ook best gewoon doortrainen, maar dat is dan wel de manier om niet echt te verbeteren.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5060
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 sep 2022 21:27

ibooij schreef: 21 sep 2022 21:08 Je kunt ook best gewoon doortrainen, maar dat is dan wel de manier om niet echt te verbeteren.
Dat is niet zo algemeen te stellen.

Je kunt ook gewoon nog wat langer functional overreachen waardoor het trainingseffect op lange termijn weer groter kan zijn.

Alles valt en staat met wat de renner kan, geschiedenis en doelen etc. "It depends" zoals Kolie Moore zou zeggen.

Zo'n app is leuk voor een grote groep, maar mist ook een hoop.

Plaats reactie