Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 08 jan 2023 22:52

pino schreef: 08 jan 2023 21:37 Als je een rit doet vraagt de app feedback. Daarbij staat een schuifje " geplande training" (uit het hoofd, in ieder geval iets dergelijks). Dat moet je uitzetten. Dan heb je 2 trainingen staan: jouw training en de geplande training. Je gaat naar die geplande training en daarin vink je aan " iets anders gedaan".
Hebbes! Merci :like:

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 09 jan 2023 09:49

Ik heb bv een intervaltraining op de planning staan, maar importeer deze niet naar m'n Wahoo Bolt.
Is het dan een probleem als ik de intervals gewoon op een sticker noteer en deze uitvoer wanneer de weg, verkeer, enz..dit toelaat ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jan 2023 09:51

Nee. Zo doe ik dat zelf ook.

Ik vind het uitvoeren op de fietscomputer niet handig. Het gebeurt namelijk heel vaak dat een interval op een heel onhandig punt begint (bijv. in een dorpje of bij een stoplicht). Dan wacht ik liever tot ik iets verder ben.

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 09 jan 2023 09:53

havana schreef: 09 jan 2023 09:51 Nee. Zo doe ik dat zelf ook.

Ik vind het uitvoeren op de fietscomputer niet handig, omdat ik nooit precies dezelfde lengte van de rit rijd. Ook kan het wel eens gebeuren dat ik net door een dorpje rijd wanneer een interval begint. Dan wacht ik liever tot ik iets verder ben.
Zo komen die stickers van Futurumshop c.s. nog van pas.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jan 2023 09:56

Persoonlijk gebruik ik dan weer geen sticker, maar leer het gewoon uit het hoofd. De meeste trainingen zijn niet bepaald ingewikkeld.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jan 2023 09:59

Ik doe het niet op een sticker maar pauzeer de training op de wahoo tot dat ik op een goede plek ben. Ik gebruik meestal bekende routes zodat ik weet wat er aankomt qua verkeerssituatie. Het komt er op neer dat ik meestal een minuut later met het "blokje" begin. Ik fiets bij trainingen meestal in het buitengebied en kom niet door woonkernen heen.

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 09 jan 2023 11:00

Maar dan wordt de training niet verder geregistreerd terwijl de 'pauzeknop' ingedrukt is.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 09 jan 2023 11:04

Jan V. schreef: 09 jan 2023 11:00 Maar dan wordt de training niet verder geregistreerd terwijl de 'pauzeknop' ingedrukt is.
Je kan volgens mij ook alleen de workout pauzeren en je rit blijven registreren. Voor Join maakt dat niks uit volgens mij

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 09 jan 2023 11:19

Philippos schreef: 09 jan 2023 09:59 Ik doe het niet op een sticker maar pauzeer de training op de wahoo tot dat ik op een goede plek ben. Ik gebruik meestal bekende routes zodat ik weet wat er aankomt qua verkeerssituatie. Het komt er op neer dat ik meestal een minuut later met het "blokje" begin. Ik fiets bij trainingen meestal in het buitengebied en kom niet door woonkernen heen.
Zo doe ik het ook. Bij de garmin kan je de workout pauzeren waarbij je de rit niet pauzeert. Je neemt dus gewoon op. Veel makkelijker dan dit kan het niet worden. Niks onthouden alles duidelijk op je scherm en makkelijk aan te passen aan de hand van verkeerssituatie.

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 09 jan 2023 11:21

Enig idee of dat bij de Wahoo Bolt Elemnt ook lukt ? Lijkt me handiger dan 'stickertoestanden'.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jan 2023 11:23

Goede tip, dit ga ik ook eens proberen!

Vanuit Join kun je 'm pushen naar Trainingpeaks via exporteer training > TP > vermogen.

Vervolgens kun je je Wahoo companion app automatisch laten syncen met TP. Dit werkt ook met gratis TP account.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jan 2023 11:36

Als je in het scherm bent van je training (op je wahoo head unit) pauzeer je de training zelf. De rit registratie blijft doorgaan. Als je de pauze knop nog eens drukt, gaat je training verder waar deze gebleven was.
Je kunt ook een gedeelte van de training overslaan en doorgaan naar de volgende blok.
Scenario:
Ik moet nog 5 minuten in lage intensiteit. Er komt een blok aan van 2 minuten. Ik weet dat ik een dorp binnen ga rijden over 5 minuten met een paar stoplichten etc en dat ik langer dan 10 minuten bezig ben om daar weer uit te komen.
Acties: op de workout scherm druk ik op pauze. Daarna op de knop rechts. Dat is blokje vooruit spoelen. Druk nogmaals op de pauze knop om training te hervatten.
Resultaat: ik heb mijn intensieve blokje naar voren gehaald zodat ik deze vóór het inrijden van het dorp afgerond heb.
Daarna zet ik de training in het dorp heel even op pauze totdat ik er uit ben en ga ik daarna weer door met de rest van de training.

Het is de eerste paar keer nadenken hoe het ook alweer zat. Maar daarna gaat het vanzelf. Benodigdheden zijn wel kennis van de route, inschatting van tijd vs snelheid vs afstand en scherp zijn zodat je een beetje vooruit plant tijdens de rit. Ik vind dat zelf wel prettig, blijft het hersenpannetje ook een beetje in beweging ipv alleen "dom" het computertje volgen.
Een beetje naïef gedacht van mij misschien maar ik train zo ook mijn hoofd om scherp te blijven door continu te blijven rekenen. Ook als ik richting het einde van de training redelijk gaar ben. Ik maak er ook een sport van om precies bij het einde van de training bij mijn voordeur uit te komen. Dit betekent ook soms afwijken van de route als de wind verkeerd staat (te snel of te traag terug)

Plaats reactie