Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 10 jan 2022 17:22

gandalf schreef: 10 jan 2022 16:27
ibooij schreef: 10 jan 2022 15:32 Die training kun je verwijderen door "Negeren" te kiezen. Binnenkort wordt zo'n training automatisch verwijderd, maar op dit moment moet je 'm dus nog even met de hand negeren.
Die mogelijkheid heb (zie) ik niet. Ik heb 2 precies dezelfde trainingen staan waar ik al feedback gegeven heb en waar ik dus alleen de mogelijkheid heb om feedback te wijzigen. Daarnaast heb ik nog openstaande feedback staan voor diezelfde dag :shock: " Hoe ging het?" maar daar kan ik alleen handmatig toevoegen of training overslaan.
Training overslaan lijkt me dan logisch

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 jan 2022 19:47

gandalf schreef: 10 jan 2022 16:27
ibooij schreef: 10 jan 2022 15:32 Die training kun je verwijderen door "Negeren" te kiezen. Binnenkort wordt zo'n training automatisch verwijderd, maar op dit moment moet je 'm dus nog even met de hand negeren.
Die mogelijkheid heb (zie) ik niet. Ik heb 2 precies dezelfde trainingen staan waar ik al feedback gegeven heb en waar ik dus alleen de mogelijkheid heb om feedback te wijzigen. Daarnaast heb ik nog openstaande feedback staan voor diezelfde dag :shock: " Hoe ging het?" maar daar kan ik alleen handmatig toevoegen of training overslaan.
Als je al 2x feedback hebt gegeven dan kun je eerst deze feedback weghalen. "Wijzig Feedback" -> "Verwijder Feedback" (linksonder). Dan verschijnt de training uit Strava weer en kun je aangeven dat je deze wilt negeren.

Is de training die via Strava is toegevoegd een fietstraining? Zo ja, dan wordt er vanuit gegaan dat het de training was die gepland was. Zo nee, bijvoorbeeld hardlopen of wat anders, dan moet je nog apart aangeven of je de opgegeven training gedaan hebt of hebt overgeslagen.

Wahoo gebruikers opgelet: Door een bug in de Wahoo Elemnt app worden fiets- en looptrainingen op Strava aangemerkt als "Activiteit" ipv Ride of Run. We proberen hier omheen te werken, maar dat werkt helaas niet voor binnenfiets-trainingen waarbij de afstand 0km is. Om deze trainingen goed te laten werken verander je het type training in Strava naar Ride (of Run als dat van toepassing is). Hopelijk lost Wahoo dit snel op..

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 jan 2022 19:49

pino schreef: 10 jan 2022 16:44 Nu voor de laatste 4 dagen opgegeven dat ik dan niet kan trainen (ga week naar de sneeuw), maar de trainingen worden niet verzwaard. Ja, het is niet optimaal, maar inplannen kan misschien anders?
Bedoel je dat de trainingen ervoor of erna niet zwaarder worden? Verder in de toekomst plannen zijn we mee bezig, allereerst door aan een overzicht van het complete plan te gaan presenteren. Daar dan verder in de toekomst in plannen volgt logischerwijs later.

pino
Forum-lid
Berichten: 3367
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 jan 2022 19:52

Ik hoopte dat de trainingen er voor wat zwaarder werden zodat de niet-train dagen rustdagen zouden worden.
Niet zijken maar reiden !

Jasper11
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2022 18:36

Jasper11 10 jan 2022 20:56

Wat mij opvalt als je een training voltooid hebt en deze via de Strava-koppeling toe wil voegen in JOIN is dat JOIN vooraf alvast wat van je Strava-data laat zien als tijd, wattage en hartslag van die rit. Al die gegevens kloppen, behalve de watts. Dit zijn niet de daadwerkelijke watts, niet de NP en ook niet het gemiddelde gewogen vermogen van Strava. Hoe komt JOIN aan dit wattage en waar is dat op gebaseerd?

Daarbij komt bij mij dan ook de vraag; kijkt JOIN bijvoorbeeld naar de afzonderlijke wattage-blokken die je moet doen tijdens de training en of je die ook 'gehaald' hebt? Of kijkt JOIN alleen naar het algemene gemiddelde wattage in combinatie met je RPE? Ik ben benieuwd hoe dit proces bij JOIN werkt!

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 11 jan 2022 09:25

ibooij schreef: 10 jan 2022 19:47

Als je al 2x feedback hebt gegeven dan kun je eerst deze feedback weghalen. "Wijzig Feedback" -> "Verwijder Feedback" (linksonder). Dan verschijnt de training uit Strava weer en kun je aangeven dat je deze wilt negeren.
Gelukt, dank voor de hulp
It is not a lie if you believe it...

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 11 jan 2022 09:49

Jasper11 schreef: 10 jan 2022 20:56 Wat mij opvalt als je een training voltooid hebt en deze via de Strava-koppeling toe wil voegen in JOIN is dat JOIN vooraf alvast wat van je Strava-data laat zien als tijd, wattage en hartslag van die rit. Al die gegevens kloppen, behalve de watts. Dit zijn niet de daadwerkelijke watts, niet de NP en ook niet het gemiddelde gewogen vermogen van Strava. Hoe komt JOIN aan dit wattage en waar is dat op gebaseerd?

Ben ik ook benieuwd naar, want die wattages verschillen inderdaad!

a_v
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 11 jan 2022 11:02

Interessante vraag!

Ik vraag me ook af of het meerwaarde heeft om naast een power meter ook een hartslagmeter te gebruiken tijdens de training. Heeft Join iets aan die extra data?

Ik ben overigens heel benieuwd naar de toekomst, als ik het zo hoor zit er een flinke update in de pijplijn! In welk kwartaal worden nieuwe features verwacht?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 jan 2022 12:01

Jasper11 schreef: 10 jan 2022 20:56 Wat mij opvalt als je een training voltooid hebt en deze via de Strava-koppeling toe wil voegen in JOIN is dat JOIN vooraf alvast wat van je Strava-data laat zien als tijd, wattage en hartslag van die rit. Al die gegevens kloppen, behalve de watts. Dit zijn niet de daadwerkelijke watts, niet de NP en ook niet het gemiddelde gewogen vermogen van Strava. Hoe komt JOIN aan dit wattage en waar is dat op gebaseerd?

Daarbij komt bij mij dan ook de vraag; kijkt JOIN bijvoorbeeld naar de afzonderlijke wattage-blokken die je moet doen tijdens de training en of je die ook 'gehaald' hebt? Of kijkt JOIN alleen naar het algemene gemiddelde wattage in combinatie met je RPE? Ik ben benieuwd hoe dit proces bij JOIN werkt!
Het getoonde vermogen is NP, berekend uit de ruwe data van Strava. Zou je voorbeelden kunnen geven van trainingen waarbij het NP van JOIN afwijkt van je andere bron(nen)? Dat het afwijkt van het gewogen gemiddelde van Strava is bekend. Dat is dan ook een ander algoritme.

Op dit moment maakt JOIN nog geen vergelijking tussen de in de training opgegeven blokken en wat je daadwerkelijk gedaan hebt. Met buiten uitgevoerde trainingen is dit ook nog vrij lastig te doen, zeker als je geen vermogensmeter hebt.

TomVDB
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 19:37

TomVDB 11 jan 2022 14:15

heeft de join app een soort van calender (export) integratie? Op die manier zou je de geplande workouts makkelijk (en automatisch) kunnen importeren in je eigen agenda + in bijv. intervals.icu. Door dit laatste heb je dan ook nog de benefit om een idee te krijgen van 'future' fitness door de geplande TSS scores?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TomVDB op 12 jan 2022 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Pave
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mar 2020 12:58

Pave 11 jan 2022 14:33

@ibooij Werkt join standaard (in het onderliggende algoritmen zeg maar) vanuit idee dat mensen in de weekdagen minder fietsen en weekenden meer of volgt het echt standaard de ingevoerde beschikbaarheid?
Ik kan namelijk maandagen en dinsdagen veel uren maken, juist de weekenden maar heel beperkt. Gaat dit makkelijk binnen join?

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 11 jan 2022 14:37

Pave schreef: 11 jan 2022 14:33 @ibooij Werkt join standaard (in het onderliggende algoritmen zeg maar) vanuit idee dat mensen in de weekdagen minder fietsen en weekenden meer of volgt het echt standaard de ingevoerde beschikbaarheid?
Ik kan namelijk maandagen en dinsdagen veel uren maken, juist de weekenden maar heel beperkt. Gaat dit makkelijk binnen join?
Je kan naast de dagen waarop je beschikbaar bent ook aangeven voor hoeveel uur je per dag kan trainen.
If it's not fixed, it's broken.

Plaats reactie