Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 13 jan 2023 15:50

1094 schreef: 13 jan 2023 15:16 Mijn strava activiteit komt niet automatisch in join, zit er ergens een refresh knop?
Je kunt even loskoppelen van Strava en dan weer koppelen, dan worden je activiteiten opnieuw geladen.
Er was gisteravond een probleem met de Strava-koppeling. Dat is (vannacht) weer verholpen, dus nu zou het wel moeten werken.

Mocht opnieuw koppelen niet werken, stuur me de even een PB met het email adres dat je in JOIN gebruikt, dan kan ik het even nakijken.

Het probleem dat we het meeste zien icm Strava is trouwens dat het verkeerde, bijvoorbeeld een oud, Strava account wordt gekoppeld, waardoor er dan niets binnenkomt. Geen idee of dat hier het geval zou kunnen zijn.

1094
Forum-lid
Berichten: 1594
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 13 jan 2023 17:51

Top hij doet het weer na opnieuw koppelen.

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 15 jan 2023 09:27

Bestaat er zoiets als een schaal om het 'niveau' weer te geven ? Niveau 50 is de absolute top.
Maar als je bv 14,6 haalt, waar of hoe moet je dit dan plaatsen qua conditie, niveau, enz... ?

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 16 jan 2023 12:07

ibooij schreef: 13 jan 2023 15:50
1094 schreef: 13 jan 2023 15:16 Mijn strava activiteit komt niet automatisch in join, zit er ergens een refresh knop?
Je kunt even loskoppelen van Strava en dan weer koppelen, dan worden je activiteiten opnieuw geladen.
Er was gisteravond een probleem met de Strava-koppeling. Dat is (vannacht) weer verholpen, dus nu zou het wel moeten werken.

Mocht opnieuw koppelen niet werken, stuur me de even een PB met het email adres dat je in JOIN gebruikt, dan kan ik het even nakijken.

Het probleem dat we het meeste zien icm Strava is trouwens dat het verkeerde, bijvoorbeeld een oud, Strava account wordt gekoppeld, waardoor er dan niets binnenkomt. Geen idee of dat hier het geval zou kunnen zijn.
Ik heb dit afgelopen donderdag gehad en nu dit hele weekend weer. Ondanks weer opnieuw koppelen en verversen lukte het niet.
Nu vanochtend zag ik dat alle strava-workouts alsnog waren geïmporteerd.

Enig idee hoe dit komt? Ligt dit bij mezelf of is het een extern probleem?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

1094
Forum-lid
Berichten: 1594
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 jan 2023 21:17

Het is nu inderdaad weer het geval

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 18 jan 2023 09:34

We zijn aan het kijken waar dit Strava probleem zou moeten zitten. We hebben voorlopig nog geen aanwijzingen dat de activiteiten wel zijn doorgestuurd naar JOIN, maar dat wij ze niet hebben afgehandeld, maar voorlopig sluiten we dat natuurlijk ook niet uit.

@1094 (en anderen): Als jullie mij een PB sturen met het emailadres dat jullie voor JOIN gebruiken, dan kunnen we dat gebruiken om te kijken of we aanwijzingen kunnen vinden. We hebben al een lijstje met gebruikers dat hetzelfde heeft ondervonden, dus het is niet noodzakelijk om aan mij door te geven.

Bedankt!

JW123
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2022 15:35

JW123 20 jan 2023 10:47

Sinds enkele weken ben ook ik aan de slag gegaan met Join. Tot nu toe bevalt het mij goed. Ik merk dat ik echt meer gepolariseerd aan het trainen ben, en minder gelijkmatig. Een nadeel is dat ik ontzettend moet wennen aan het rustig fietsen. Een gemiddelde van onder 25, of zelfs nog lager geeft toch een lichte interne error🙈 Ik hou mij er maar aan vast, dat door Join ook het gemiddelde in D1 uiteindelijk zal stijgen.

Wel loop ik tegen één ding aan. Op veel dagen kan ik wel een uurtje trappen. Dit met gevolg dat Join mij dit (natuurlijk) ook adviseert te doen. Hierdoor fiets ik nu soms 5 in plaatst van 2/3 keer per week (ben benieuwd naar de progressie). Echter verschilt het moment op de dag behoorlijk, soms schikt het ochtends maar soms ook pas savonds. De rustperiode tussen die momenten ligt soms dichter bij 16 dan 24 uur. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 20 jan 2023 13:18

ibooij schreef: 18 jan 2023 09:34 We zijn aan het kijken waar dit Strava probleem zou moeten zitten. We hebben voorlopig nog geen aanwijzingen dat de activiteiten wel zijn doorgestuurd naar JOIN, maar dat wij ze niet hebben afgehandeld, maar voorlopig sluiten we dat natuurlijk ook niet uit.
Het Strava probleem is inmiddels opgelost. Het was een wat ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor we tegen Strava's rate limits opliepen. M.a.w. JOIN deed teveel verzoeken naar Strava in korte tijd, waardoor deze niet allemaal netjes beantwoord werden. En vervolgens ging onze backend dan weer niet goed om met die fouten.

Bedankt voor het melden allemaal!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 20 jan 2023 13:22

JW123 schreef: 20 jan 2023 10:47 Sinds enkele weken ben ook ik aan de slag gegaan met Join. Tot nu toe bevalt het mij goed. Ik merk dat ik echt meer gepolariseerd aan het trainen ben, en minder gelijkmatig. Een nadeel is dat ik ontzettend moet wennen aan het rustig fietsen. Een gemiddelde van onder 25, of zelfs nog lager geeft toch een lichte interne error🙈 Ik hou mij er maar aan vast, dat door Join ook het gemiddelde in D1 uiteindelijk zal stijgen.
Ja, dat is echt wennen, maar op de langere termijn gaat het tempo in D1 dan echt omhoog en merk je dat langere afstanden beter te verteren zijn
Wel loop ik tegen één ding aan. Op veel dagen kan ik wel een uurtje trappen. Dit met gevolg dat Join mij dit (natuurlijk) ook adviseert te doen. Hierdoor fiets ik nu soms 5 in plaatst van 2/3 keer per week (ben benieuwd naar de progressie). Echter verschilt het moment op de dag behoorlijk, soms schikt het ochtends maar soms ook pas savonds. De rustperiode tussen die momenten ligt soms dichter bij 16 dan 24 uur. Hoe gaan jullie hiermee om?
Daar doen we nu nog niet direct iets mee. Zeker bij trainingen van 1-2 uur is het niet iets waar je gelijk iets van zult merken. Wel moet je wat oppassen als je een zware training 's avonds doet en dan de volgende ochtend gelijk weer traint, aangezien je dan waarschijnlijk nog niet hersteld bent.

Indirect neemt JOIN het wel mee, aangezien je RPE bij een training met onvoldoende herstel zeer waarschijnlijk hoger zal zijn.

DennisGiant
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mar 2021 18:58

DennisGiant 20 jan 2023 13:43

Afgelopen zondag liep ik nog tegen een puntje van verbetering aan. Voordat ik de wekelijkse reminder had gekregen om mijn beschikbaarheid die week door te geven had ik dat zelf al gedaan. Blijkbaar was dit te vroeg aangezien ik voor aankomende zondag een beschikbaarheid van 4 uur aangaf dacht Join dat ik dezelfde zondag nog een training ging doen van 4 uur. Hier kwam ik de maandag achter waardoor ik die traning van de zondag dus moest 'skippen'.

Het is maar een klein dingetje maar wellicht is hier iets op te bedenken door bijvoorbeeld een beschikbaarheid op datum in te voeren?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jan 2023 15:33

Wellicht een dingetje omdat ik net weer start (twee trainingen van een uur gedaan).

-Ik geef beschikbaarheid op ma, die en wo 1 uur en zondag 4 uur (dus totaal 7)
-Join geeft aan, Geef meer op voor een beter resultaat oid.
-Vervolgens krijg ik voor as zondag een training van 2 uur voorgesteld? Dat vind ik dan apart.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 20 jan 2023 17:38

DennisGiant schreef: 20 jan 2023 13:43 Afgelopen zondag liep ik nog tegen een puntje van verbetering aan. Voordat ik de wekelijkse reminder had gekregen om mijn beschikbaarheid die week door te geven had ik dat zelf al gedaan. Blijkbaar was dit te vroeg aangezien ik voor aankomende zondag een beschikbaarheid van 4 uur aangaf dacht Join dat ik dezelfde zondag nog een training ging doen van 4 uur. Hier kwam ik de maandag achter waardoor ik die traning van de zondag dus moest 'skippen'.

Het is maar een klein dingetje maar wellicht is hier iets op te bedenken door bijvoorbeeld een beschikbaarheid op datum in te voeren?
Goed punt. De wekelijkse beschikbaarheid geldt op dit moment voor alle weken in de toekomst (zodat het hele plan kan worden doorgerekend) en ook voor vandaag indien je vandaag nog geen feedback hebt gegeven (wat dus ook gebeurt op het moment dat je geen training opgegeven had gekregen).

De beschikbaarheid die je voor een specifieke dag opgeeft is wel "per datum".

Erover nadenkend is het niet gelijk een technisch probleem, maar vooral een issue van hoe dit voor jou (en anderen natuurlijk) als gebruiker zou moeten werken. Ik heb het issue opgenomen en ga er na het weekend mee langs het team om te kijken hoe we dit willen aanvliegen.

Dank!

Plaats reactie