Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 750/ 750SE

peter176
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:55

peter176 05 aug 2021 22:58

Onlangs de Bryton 750 aangeschaft. Alles werkt naar wens. Behalve: e trip is alleen op een smalle strook van het scherm van de app (Android) zichtbaar. Na alles gereset te hebben en alles opnieuw geïnstalleerd te hebben, blijft het probleem. Wie weet raad?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 okt 2021 13:45

Ik ben op zoek naar een andere computer en heb zoals velen deze voorbij zien komen. Ik heb hier alle commentaren gelezen en elders online. Toch ben ik er nog niet uit. Er zijn veel gebruikers heel tevreden, maar ook genoeg niet. Een van de dingen die ik lees en mij aan het twijfelen brengt is de koppeling tussen telefoon en de computer. Deze zou per se verbinding moeten hebben, anders werkt de navigatie niet. Klopt dit? En zo ja, is dat dan alleen als je de navigatie gebruikt of heb je altijd die verbinding nodig? Ik rij vaak in hetzelfde gebied, zoals velen, en zal dan ook geen route nodig hebben. Die ken ik allemaal wel. Dus voor mij hoef ik dan op dat moment ook niet een koppeling met de app te gebruiken. Ik vind het zo omslachtig.

Ik hoor graag wat de ervaringen hiermee zijn en met de computer in het algemeen van de mensen die er al een tijd mee rijden.

Alvast bedankt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 02 okt 2021 22:01

Je kan gebruik maken van je telefoon om te navigeren. Uiteraard kan het apparaat het ook zonder je telefoon. Als ik iets over een product wil weten, download ik, indien mogelijk, de handleiding. Zo ook in dit geval. Lees hem en veel van je vragen zullen beantwoord worden.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 okt 2021 22:08

alliance_0 schreef: 02 okt 2021 22:01 Je kan gebruik maken van je telefoon om te navigeren. Uiteraard kan het apparaat het ook zonder je telefoon. Als ik iets over een product wil weten, download ik, indien mogelijk, de handleiding. Zo ook in dit geval. Lees hem en veel van je vragen zullen beantwoord worden.
Thanks. Ik heb hem eerder vanavond ook al opgezocht.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 10 okt 2021 13:54

Je hebt alleen verbinding met je telefoon nodig voor het plannen van de route. Als je die hebt geladen kan de computer het verder zelf af. Enkel de rerouting functie werkt wel alleen als je verbinding met je telefoon hebt, anders gaat hij niet herberekenen als je de route verlaat.

Niet firmware update verhelpt een belangrijk nadeel namelijk dat de rerouting niet werkte voor de follow track functie. Dat is nu ook opgelost. Als je een gpx inlaad of route van komoot volgt stuurt hij je terug naar de route als je daar vanaf gaat.

NR3000
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2021 12:21

NR3000 23 okt 2021 12:25

De 750 wordt vaak vergeleken met de Garmin 530/830. Weet er iemand of er op de Bryton ook zo iets als de ClimbPro zit? Ik lees wel dat er een hoogteprofiel functie op zit maar is dit hetzelfde als bij de Garmin?
Bedankt!

Michiel73
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2020 11:47

Michiel73 05 jan 2022 11:09

Heb alle reacties gelezen en sta op het punt een Bryton 750 te gaan kopen. Wat me alleen nog niet duidelijk wordt is of het makkelijk vanuit komoot een route via gpx up te laden is naar de bryton.

Vanuit komoot app (telefoon) kan ik nu direct kiezen om de route via gpx up te laden naar garmin connect (heb nu garmin namelijk). Kan dat ook direct naar de bryton active app zodat het direct naar de bryton 750 gaat?

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 05 jan 2022 13:15

Heb alle reacties gelezen en sta op het punt een Bryton 750 te gaan kopen. Wat me alleen nog niet duidelijk wordt is of het makkelijk vanuit komoot een route via gpx up te laden is naar de bryton.

Vanuit komoot app (telefoon) kan ik nu direct kiezen om de route via gpx up te laden naar garmin connect (heb nu garmin namelijk). Kan dat ook direct naar de bryton active app zodat het direct naar de bryton 750 gaat?

Als je deze topic verder zou terug lezen dan zie je het antwoord: En ja dat kan.

Michiel73
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2020 11:47

Michiel73 05 jan 2022 13:59

Dank je. Heb de topics snel gelezen maar blijkbaar niet gezien.

Fijn. Want ik gebruik vooral zelf gemaakte routes via komoot en die kan ik nu op mijn garmin makkelijk via gpx uploaden. Ik vind een nieuwe garmin te duur dus zoek een alternatief. Denk dat de bryton 750 aardig dicht i
n de buurt komt.

Jelle94
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:58

Jelle94 02 feb 2022 21:46

Ik las afgelopen week dat de Rider 750 vanaf heden ook over een livetrack functie via smartphone beschikt. Iemand hier al ervaring mee? Het nieuwe model de S500 heeft het ook al standaard.

Ik hoop dat ze het op de Aero 60/rider 450 ook nog gaan updaten maar ik vrees dat dit valse hoop gaat worden.

royhillen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2021 16:58

royhillen 27 jun 2022 21:59

Hi,

twee vragen over de Bryton 750:
- hoe kan ik de tijd aanpassen via de app of de fietscomputer?
- hoe kan ik aanzetten dat er een piepje volgt bij afslag?

Gr Roy

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 28 jun 2022 12:41

royhillen schreef: 27 jun 2022 21:59 Hi,

twee vragen over de Bryton 750:
- hoe kan ik de tijd aanpassen via de app of de fietscomputer?
- hoe kan ik aanzetten dat er een piepje volgt bij afslag?

Gr Roy
Tijd aanpassen weet ik niet precies, dat was bij mij automatisch altijd goed. Misschien via de bryton app? Dat zou wel in de handleiding moeten staan.

Piepje bij afslag: als je een route maakt dan kun je in de bryton-app een versie maken met turn-by-turn notificaties speciaal voor bryton. Als je die versie op je Bryton zet dan geeft 'ie piepjes bij elke afslag (die je niet kunt uitzetten, dat was één van de redenen dat ik 'm heb verkocht).

Plaats reactie