Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 750/ 750SE

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 18 feb 2021 17:14

Woutoro32 schreef: 18 feb 2021 14:43 Ik heb gelezen dat je in de app de routes vanuit Garmin of strava nog turn by turn moet maken. De bryton voegt dan nog eigen data toe...

Dat kan bij een instelling en dan krijg je meer een pijl op de route. Als het meer een spoor volgen is, vind ik het wel jammer. Hopelijk heeft dat met de routes van Garmin te maken.

Met bijvoorbeeld komoot is dat dan weer anders als ik hrt goed begreep.
Dank voor je reactie.
Ik ga dit het weekend proberen.
Ik laat het weten.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 20 feb 2021 21:37

Nog ervaringen m.b.t. turn by turn navigatie?

Werkt ie beetje vlot?

En als je een route vanuit strava of komoot erop zet. Laat ie dan beetje snel de route of moet ie lang 'processen'?

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 21 feb 2021 09:51

Woutoro32 schreef: 20 feb 2021 21:37 Nog ervaringen m.b.t. turn by turn navigatie?

Werkt ie beetje vlot?

En als je een route vanuit strava of komoot erop zet. Laat ie dan beetje snel de route of moet ie lang 'processen'?
Helaas dit weekend heb ik geen tijd. Ik heb lekkage bij de verwarming. Maar ik laat het weten. Ik heb nu wel een spoor aangepast via Basekamp naar een track.
Ik hoop komende week het verder te gaan proberen.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 21 feb 2021 11:22

Helemaal prima. Lekkage zijn echt klote. Succes ermee. Hopelijk is het snel opgelost.

Ben aan het twijfelen tussen deze en sigma rox 12.

Krijg er een voor verjaardag in juni. Maar nu dus welke haha

mauro53
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2013 20:01
Locatie: AS

mauro53 21 feb 2021 20:38

Heb er nu een 7 tal ritten mee gefietst moet zeker niet onder doen , Wahoo Elemint roam en garmin 1000 ,voor 300 euro heb ik de 750T die anderen waren veel duurder
S-Works Tarmac 2015

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 21 feb 2021 22:23

mauro53 schreef: 21 feb 2021 20:38 Heb er nu een 7 tal ritten mee gefietst moet zeker niet onder doen , Wahoo Elemint roam en garmin 1000 ,voor 300 euro heb ik de 750T die anderen waren veel duurder
De prijs trekt mij ook aan. Zeer compleet voor een prima prijs. Alleen waar is het addertje?

Als ik bijvoorbeeld een route van komoot wil laden. Via telefoon app zrt ik hem op de bryton. Als ik hem dan selecteer om em te starten. Hoe lang duurt het dan voorsat hij daadwerkelijk de route voor turn by turn heeft geladen. Ik zag ergens staan: may take a few minutes...

Is het addertje dan een tragere processor? Of dat je online moet zij voor re-routen? Bij de sigma laat ie routes wel snel en kan hij offline re-routen. Maar dat ding is al 3 jaar oud en heeft weleens bugs met wegvallende sensoren...

Moeilijk, moeilijk om een keuze te maken.

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 22 feb 2021 20:36

Het lukt mij nog steeds niet om een route in te laden voor echt navigatie.
Het weekend heb ik een track om gezet via Basekamp naar een route.
Maar als ik deze dan naar de Bryton stuur geeft die een foutmelding dat die het bestand niet ken. Dit moet een Bryton GPX of Fit bestand zijn van Bryton.
Dus een normaal GPX of Fit werkt niet. Wel krijg ik dan een route om als spoor te volgen.
Dus wie weet hoe ik een Normaal GPX of Fit Geschikt maakt voor de Bryton?
Het werkt ook niet om een Garmin GPX laten converteren via Alltrails.

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 25 feb 2021 19:03

Eindelijk is het gelukt een route erop te zetten. Dit is wel een dingetje.
Zaterdag ga ik proberen een route te rijden met de Bryton.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 25 feb 2021 22:43

Inmiddels heb ik ook de 750 even getest.

App werkt wel goed samen met het apparaat. Al vind ik de app van garmin toch fijner en een stukje uitgebreider. De bryton app daar kun je eigenlijk weinig fout in doen. Voor een pc leek zoals ik ben is het in elk geval goed te doen. Je maakt een account aan je logt in en daarna kun je je apparaat zoeken en vul je je persoonlijke gegevens in. Het apparaat zoals de gegevens velden heb ik ook via de app ingesteld dat ging super makkelijk. Vervolgens mijn Strava gekoppeld dat was ook appeltje eitje. Via de bryton app daarna mijn Strava routes opgehaald. Zodra die erop staan kun je die naar je apparaat verzenden. Je kunt ook routes maken via de app zelf of bijvoorbeeld met komoot en die direct inladen op je 750.

In de praktijk doet hij ook wat hij moet doen. De hartslag sensor en de vermogens meter kon ik makkelijk koppelen. Vooral het gegevens veld met de grafiek vind ik erg fijn en overzichtelijk. Wat ook een grote plus is dat met fietsen in de regen je van scherm kunt wisselen via een knopje. Bij mijn garmin is dat een drama zodra het regent dan schiet het scherm alle kanten op. De gegevens die de bryton weer geeft komt vrijwel helemaal overeen met de garmin gegevens.

Navigeren is niet iets wat ik veel doe maar heb het wel even geprobeerd. Op het eerste gezicht lijkt die te doen wat die moet doen. Geeft afslag weer die je moet pakken. Niet Anders dan de garmin. Om het echt goed te testen moet ik het eens op onbekend terrein gaan proberen.
De voice navigatie is een grappig extraatje wat ik zelf nooit ga gebruiken maar het werkt wel en kan omgaan met dialecten/uitspraken.

Kort samengevat denk ik dat het een prima apparaatje is voor die prijs. Mijn garmin is net kapot gegaan (vleugeltjes gebroken) ik wacht inmiddels alweer een dikke week op een reactie van de garantie afdeling en telefonisch vrijwel niet bereikbaar. Mocht het nog lang duren en niet onder garantie vallen zal ik waarschijnlijk wel een 750 kopen.

Ik heb geen ervaring met wahoo/sigma of iets anders. Ik heb alleen vroeger meerdere brytons gehad en daarna garmin.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 25 feb 2021 23:27

tom de groot schreef: 25 feb 2021 22:43 Inmiddels heb ik ook de 750 even getest.

App werkt wel goed samen met het apparaat. Al vind ik de app van garmin toch fijner en een stukje uitgebreider. De bryton app daar kun je eigenlijk weinig fout in doen. Voor een pc leek zoals ik ben is het in elk geval goed te doen. Je maakt een account aan je logt in en daarna kun je je apparaat zoeken en vul je je persoonlijke gegevens in. Het apparaat zoals de gegevens velden heb ik ook via de app ingesteld dat ging super makkelijk. Vervolgens mijn Strava gekoppeld dat was ook appeltje eitje. Via de bryton app daarna mijn Strava routes opgehaald. Zodra die erop staan kun je die naar je apparaat verzenden. Je kunt ook routes maken via de app zelf of bijvoorbeeld met komoot en die direct inladen op je 750.

In de praktijk doet hij ook wat hij moet doen. De hartslag sensor en de vermogens meter kon ik makkelijk koppelen. Vooral het gegevens veld met de grafiek vind ik erg fijn en overzichtelijk. Wat ook een grote plus is dat met fietsen in de regen je van scherm kunt wisselen via een knopje. Bij mijn garmin is dat een drama zodra het regent dan schiet het scherm alle kanten op. De gegevens die de bryton weer geeft komt vrijwel helemaal overeen met de garmin gegevens.

Navigeren is niet iets wat ik veel doe maar heb het wel even geprobeerd. Op het eerste gezicht lijkt die te doen wat die moet doen. Geeft afslag weer die je moet pakken. Niet Anders dan de garmin. Om het echt goed te testen moet ik het eens op onbekend terrein gaan proberen.
De voice navigatie is een grappig extraatje wat ik zelf nooit ga gebruiken maar het werkt wel en kan omgaan met dialecten/uitspraken.

Kort samengevat denk ik dat het een prima apparaatje is voor die prijs. Mijn garmin is net kapot gegaan (vleugeltjes gebroken) ik wacht inmiddels alweer een dikke week op een reactie van de garantie afdeling en telefonisch vrijwel niet bereikbaar. Mocht het nog lang duren en niet onder garantie vallen zal ik waarschijnlijk wel een 750 kopen.

Ik heb geen ervaring met wahoo/sigma of iets anders. Ik heb alleen vroeger meerdere brytons gehad en daarna garmin.
Goed om te horen dit. Voor die prijs een meer dan prima ding dus. Thanks voor se uitgebreide info.

Leesbaarheid met zonlicht ook goed?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 feb 2021 06:24

Die Garmin is prima zelf te herstellen met https://www.dogearsgps.com/
Afbeelding

Daanbl14
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021 23:09

Daanbl14 27 feb 2021 23:13

divk schreef: 25 feb 2021 19:03 Eindelijk is het gelukt een route erop te zetten. Dit is wel een dingetje.
Zaterdag ga ik proberen een route te rijden met de Bryton.

Kan je vertellen hoe dit is gelukt? Alle mogelijke manieren werken niet bij mij. Niet via de kabel aan de pc (dan krijg ik de map Extrafiles niet te zien) en via app lukt het ook niet. En online via de website krijg ik ook de melding dat het niet is gelukt zonder reden waarom niet.

Plaats reactie