Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Black Friday acties

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 15 nov 2020 11:27

Heb even binnen het forum gezocht op Black Friday en zag hier en daar een bericht. Ook eerder wel eens een post tegengekomen over hele nette actie-prijzen bij een merk of winkel.
Iemand enig idee welke winkels en premium merken in het verleden scherpe aanbiedingen hadden en het beste in de gaten kunnen worden gehouden? Zelf denk ik dat Rapha, Assos, Isadore, La Passione, Gore Bike Wear, Pearl Izumi misschien wel met iets leuks komen. Castelli en/of Sportful zou ook wel leuk zijn, helemaal de RoS / Fiandre reeks. Qua winkels Amazon DE, Mantel, Wiggle, Bikester, Bike24? Ben qua winkels wat minder op de hoogte van welke Nederlandse (web)winkels nette prijzen en goede service hebben..

Mocht je een goeie aanbieding zien kan je m hier natuurlijk ook posten ter zijner tijd 🙂 Hebben we alles mooi overzichtelijk in 1 topic.

-----

Amazon DE had tijdens Prime Days artikelen van Gore Bike Wear extreem afgeprijsd. Meer dan 50% korting op Gore Tex Active jassen van Gore zelf. ShakeDry en Infinium helaas toen niet, maar misschien nu wel..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2020 11:40

Zou mij verbazen als er echt iets leuks komt. Viel vorig jaar ook enorm tegen, stelde niks voor.
Maar laat mij graag verrassen!
Less is bore

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 nov 2020 12:06

Voor speciale acties e.d. hebben wij nou juist het koopjes en aanbiedingen topic voor;

viewtopic.php?f=15&t=78767&hilit=aanbiedingen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 15 nov 2020 12:27

Vorig jaar stond er in het Fietscafé een apart Black Friday topic viewtopic.php?f=24&t=91190&hilit=black+friday. Misschien dit topic ook daar naartoe verplaatsen?
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 nov 2020 13:16

Als je het hele jaar een beetje de prijzen in de gaten houdt weet je dat je normaal rond deze tijd juist vele malen meer betaalt dan ergens in laten we zeggen Januari September of begin Oktober.

De prijzen worden eerst eind oktober stilaan terug verhoogd. Om dan nu weer terug in de aanbieding te komen....

Dit jaar is echter een beetje gek jaar. Van verschillende producten is er niet of nauwelijks overtollige voorraad. Dus retailers moeten gewoon inkopen om genoeg aanbiedingsvorraad te hebben. Het lijkt me dus zeer sterk dat we dit jaar echt goede aanbiedingen gaan zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 nov 2020 13:16

Ik ben toevallig net bezig met een artikel over dit onderwerp. Ik heb hiervoor 3 van de grootste webshops gesproken.

Artikel verschijnt morgen, moraal van verhaal is dat het minder groot wordt dan afgelopen jaren maar dat er zeker deals komen die de moeite waard zijn. Fietstrainers, goedkope racefietsen en MTB's kun je vergeten.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 nov 2020 13:25

Mwoah de moeite waard is voor een grote webshop iets anders dan voor de consument. Hier en daar 20 euro korting op een rapha shirtje en broek ( met sowieso al bakken aan marge ) is vooral de moeite waard voor de retailer.

Ik bedoel wie bestelt er bijvoorbeeld tegenwoordig nog bij futurumshop zonder dat je een of andere kortingscode gebruikt? Alleen dan is de prijs soms de moeite waard daar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Wouter2020
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2020 12:17

Wouter2020 15 nov 2020 13:32

Het valt in NL altijd enorm tegen. Een hoop acties maar het meeste stelt maar weinig voor. Rapha gaat in ieder geval niets doen. De shops gaan dicht met BF en er komt een actie voor het goede doel - de challenge staat op Strava.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 15 nov 2020 13:46

Soms zie je bij Mantel of 12gobiking en futurumshop best leuke deals voorbij komen. Zo kocht ik eens een set zipp 404 voor nog geen 1200 euro. Nadeel is wel dat je niet ruim van tevoren weet wat er komt.
Bij Bikester hadden ze de afgelopen jaren op black friday een korting (15% meen ik) op het hele assortiment. Dat kan dus interessant zijn. Ik kocht 2 jaar geleden mijn Votec gravelbike met een leuke korting.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 nov 2020 16:37

HarryuitHilversum schreef: 15 nov 2020 13:46 Soms zie je bij Mantel of 12gobiking en futurumshop best leuke deals voorbij komen. Zo kocht ik eens een set zipp 404 voor nog geen 1200 euro.
Dat is inderdaad wel een leuke deal. Zag ze volgens mij vorig jaar nog weer voor zo'n €1.500 voorbij komen. De mijne (nieuwere 2019 model met Showstopper) had ik een fractie goedkoper bij een handelaartje uit Almelo. Achteraf gezien echt een topdeal, ben er echt reuze tevreden mee en na 10.000km lijken ze nog als nieuw!

Volgens mij heb ik jouw Zipp's wel eens voorbij zien komen op Markplaats?

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 15 nov 2020 16:47

Zeker! Ik vind ze cool en ze zijn erg goed. Maar ze zijn niet allround inzetbaar. Ik was het wisselen een beetje zat en daarom heb ik ze weer verkocht. Van de opbrengst locht ik een handgemaakte alu set van 30 mm hoog van nog geen 1500 gram bij wheel-tec.

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 15 nov 2020 19:27

Gore zal wel her en der met hoge korting komen zoals HM.23 schreef.
Ze gaan in de Benelux alleen nog maar rechtstreeks via enkele grote online spelers verkopen.

Ik zie veel BF reclame, maar een stuk minder echte deals...

Plaats reactie