Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Van Rysel - Decathlon

i-mac

i-mac 02 nov 2020 22:53

Zijn er forumleden die ervaring hebben met kledij van Decathlon, meer bepaald Van Rysel? Nu een bezoek aan de winkel tijdelijk niet meer kan, is het een beetje gissen naar de kwaliteit. Ik heb de indruk dat men met Van Rysel meer kwalitatieve kledij heeft laten maken.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 nov 2020 07:16

Ik heb 4 shirtjes van de Triban RC900 serie voor de zomer. Dit is de voorganger van VanRysel. De afwerking is/was iets minder dan duurdere merken a la Rapha en/of LaPassione waar ik ook shirtjes van heb. Maar ze zitten prima, doen hun werk goed, genoeg zakken die niet uitzakken, behouden hun vorm na 3 jaar, zijn nog kleurvast en zien er eigenlijk nog steeds als nieuw uit.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier een verbod heb uitgebracht op het wassen van mijn fietskleding. Dat doe ik liever zelf, in een trommel met alleen fietskleding, alles in waszakken en op een delicaat programma. Dat zal wellicht meehelpen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 nov 2020 08:01

Mbt het wassen gelden bij mij dezelfde regels, wassen van wielerkleding doe ik zelf! ;)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 nov 2020 09:19

Jawel, hier paar Van Rysel shirts, korte en lange broek en lange mouwen. Ik vind het zelf zeer goed, merk geen verschil met Vermarc, qua afwerking tandje hoger dan de Doltcini hier in de kast. Zeem zit mij ook zeer goed.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 03 nov 2020 10:00

Ik krijg vandaaf zo'n Van Rysel fris weer jas binnen van 50 euro. Ben ook benieuwd naar de kwaliteit. Verschilt weleens bij decathlon.

Heb al wel een wielren ondershirt met lange mouwen van ze. Die was toen 15 euro dacht ik. Dat ding zit goed en houdt goed de warmte.

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 03 nov 2020 10:21

Hi,

Ik heb een zomershirt van Rysel. Lichtgewicht met mesh zijkanten. Deze was erg goedkoop en zo voelt en draagt het ook. Het is niet mijn pasvorm. Ik besteed liever iets meer voor betere kwaliteit shirts.

Vorige week wel een paar kniestukken gekocht. Deze zijn top! fleece binnenkant zitten perfect, zakken niet af. Blij mee.

Broeken nog geen ervaring mee.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 03 nov 2020 21:31

Heb een zomershirt met korte mouw uit de 900 serie, dus gelijkwaardig aan vanRysel en dat is een prima shirt voor het geld. Een shirt/jack met lange mouw uit de 900 serie doet het ook, maar beveel ik niet aan. Pasvorm is net iets minder, lees ruimer.
Dan nog een ondershirt van Decathlon die vind ik niet top. De ondershirts die ik van Futurum heb zijn aanmerkelijk duurder, maar ook aanmerkelijk prettiger. Sokken en dergelijke prima, de handschoenen van Decathlon zijn niet mijn kopje thee.

i-mac

i-mac 04 nov 2020 14:32

Gisteren een winterbroek, onderhemd, winterhandschoenen en een fluo jas besteld. Morgen levering (winkels dicht). Nu maar hopen dat alles me past. heb de richtlijnen gevolgd op de website. Ik ga laten weten wat ik ervan denk.

Ik had een paar (goedkope) jassen bij alie gekocht, maar de kwaliteit viel me wat tegen. En dus nu eens een aankoop bij Decathlon.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 04 nov 2020 18:46

De Van Rysel fris weer jas:

Mooie stof, mooie kleur ook (blauwgrijs)
Zo op het eerste oog is de kwaliteit best goed.

Maat M valt vrij klein. Terwijl ik niet groot ben en gewoon slank postuur. Nu terugsturen en maatje L laten komen. Had ze beter beide direct kunnen laten komen.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 nov 2020 11:05

Wou net nog een bestelling plaatsen - wat is daar gebeurd? Een thuislevering zou plots 15 Eur zijn :o (België)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 nov 2020 12:05

En dan klagen dat iedereen in het buitenland besteld (al is Decathlon eigenlijk ook wel Frans, ze versturen toch meestal vanuit België)

Het grote probleem trouwens van veel Belgische webshops, achterlijk hoge verzendingskosten.
Afbeelding

i-mac

i-mac 07 nov 2020 12:38

Pelep schreef: 07 nov 2020 11:05 Wou net nog een bestelling plaatsen - wat is daar gebeurd? Een thuislevering zou plots 15 Eur zijn :o (België)
Op de website lees ik dat kleine pakjes leveren €3 kost. Tussen 30 en 60kg is dat €15. Daarboven €25.

Fiets leveren is €15.

Er staat dat je voor click & collect €3 of €10 moet betalen. Maar ik moest dat deze week niet betalen.

Plaats reactie